Thursday, 26 January 2017

Epson launches four new business and education projector ranges for collaboration and smart presenting

Including ultra-mobile and interactive models with advanced features including gesture control, screen mirroring and remote working

Cairo, 25 January 2017  Epson announces four new ranges of projectors tailored to meet the needs of corporates, SMEs and the education market. Designed for SMEs and corporates, the EB-1700 series and EB-2000 series deliver effective, high-quality Full HD presentations with large display sizes. Whether presenting on the road with our ultra-mobile models or delivering powerful presentations in the office, those viewing presentations will benefit from Full HD 1080p resolution for superb image quality and great detail.

First impressions count in business, and with the EB-1700 series you can deliver large-scale presentations to help you make your point, even when you’re out of the office. Its lightweight design and small form factor that will easily fit into a laptop bag make it ideal for elite sales staff and other frequent business travellers needing to present on the road. As you’d expect from the leading projector brand[1], this model has plenty of features that make it quick and easy to set up and present, including auto power on, auto source search, horizontal and vertical keystone correction, screen fit, and NFC to easily connect your device. Gesture controls make it easy to switch between slides with a swipe of your hand, and split screen means you can present from two sources simultaneously.

The EB-2265U is part of a range that delivers bigger, better-quality business presentations on corporate, SME and educational premises. With a screen size of up to 300 inches – and much more cost-effective than flat-panel displays – it also offers Full HD content that is better than 1080p. Set-up is hassle free thanks to focus help, Auto Power On, copy OSD settings, keystone correction and automatic screen fit, as well as a variety of connectivity options such as Wi-Fi, LAN, WiDi and HDBaseT. An increased lamp life of up to 10,000 hours reduces maintenance times and servicing.

Epson’s new and intuitive interactive projectors, the EB-1400 series, encourages collaboration and advanced connectivity in boardrooms to support the way people now work in the office. With Wi-Fi, remote working and even Skype calling on Full HD screens of up to 100 inches, this solution from the market leader[2] makes it easier than ever to collaborate with colleagues, whether they’re in the same room or on the other side of the world.

Encourage collaboration, take advantage of advanced connectivity, and deliver results in the classroom with Epson’s latest intuitive ultra-short-throw interactive projector, the EB-600 series. With wireless connectivity, an enhanced moderator function and a screen size of up to 100 inches, it’s easy to encourage students with highly-detailed images presented in Full HD resolution.

 
 


إبسون تطرح 4 فئات جديدة لأجهزة العرض المخصصة لمجالي الأعمال والتعليم بغرض التعاون وتقديم العروض الأكثر ذكاءً
تشمل طُرزًا تفاعلية وفائقة الخفة مع ميزات متقدمة من بينها التحكم بالإيماءات ومطابقة الشاشة والعمل عن بُعد

القاهرة، 25 يناير 2017  أعلنت شركة إبسون عن 4 فئات جديدة من أجهزة العرض المصمّمة خصيصًا لتلبية احتياجات الشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة والمؤسسات التعليمية. وقد تم تصميم الفئة EB-1700 والفئةEB-2000 للشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة، وهما تقدمان عروضًا فعّالة وعالية الجودة بدقة الوضوح العالي الكامل مع أحجام شاشة كبيرة. وسواء كنت تقدم العروض أثناء التنقل باستخدام  طُرزنا فائقة الخفة أو  كنت تقدم عروضًا قوية في المكتب، فإن الأشخاص الذين يشاهدون تلك العروض سيستفيدون من الوضوح العالي الكامل بدقة 1080p للتمتع بجودة صورة رائعة وقدر كبير من التفاصيل.


ومن المعروف أن الانطباعات الأولى تدوم في مجال الأعمال؛ وباستخدام الفئة EB-1700، يمكنك تقديم عروض كبيرة الحجم لمساعدتك على توضيح وجهة نظرك، حتى عندما تكون خارج المكتب. وعلاوةً على ذلك، فإن التصميم خفيف الوزن والحجم الصغير لهذه الطُرز، التي يمكن وضعها بسهولة في حقيبة كمبيوتر محمول، يجعلها مثالية لصفوة موظفي المبيعات وغيرهم من الموظفين المتنقلين باستمرار ممن يحتاجون إلى تقديم عروض أثناء التنقل من مكان إلى آخر. وكما تتوقع من العلامة التجارية الرائدة في أجهزة العرض[1]، تحتوي هذه الطُرز على الكثير من الميزات التي تسرِّع وتسهِّل إعداد الجهاز وتقديم العروض - بما في ذلك التشغيل التلقائي، والبحث التلقائي عن المصدر، وتصحيح الانحراف الأفقي والرأسي، وتناسب إطار الشاشة، والاتصال بالمجال القريب (NFC) - وذلك لتوصيل جهازك بسهولة. وتسهِّل عناصر التحكم بالإيماءات إمكانية التبديل بين الشرائح بتمريرة سريعة من يدك، كما أن وظيفة الشاشة المقسَّمة تعني أنه يمكنك تقديم العروض من مصدرين مختلفين في آن واحد.

ويعتبر الطراز EB-2265U جزءًا من سلسلة تقدم عروض أعمال أكبر حجمًا وأفضل جودةً في مقار الشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة والمؤسسات التعليمية. ومع شاشة بحجم يصل إلى 300 بوصة وبتكلفة أقل من شاشات العرض ذات اللوحة المسطحة، يقدم هذا الطراز أيضًا محتوى الوضوح العالي الكامل بدقة أفضل من 1080p. ويكون الإعداد خاليًا من المتاعب بفضل المساعدة في الضبط البؤري، والتشغيل التقائي، ونسخ الإعدادات المعروضة على الشاشة، وتصحيح الانحراف، وتناسب إطار الشاشة تلقائيًا، فضلاً عن مجموعة متنوعة من خيارات الاتصال مثل Wi-Fi، والشبكة المحلية، وHDBaseT. ويؤدي العمر الافتراضي الأطول للمصباح - الذي يصل إلى 10,000 ساعة - إلى تقليل أوقات الصيانة والإصلاح.

وتشجع أجهزة العرض التفاعلية الجديدة وسهلة الاستخدام من إبسون - الفئة EB-1400 - التعاون والاتصال المتقدم في غرف الاجتماعات لدعم الطرق التي يعمل من خلالها الأفراد الآن في الشركات. وبفضل الاتصال عبر Wi-Fi والعمل عن بُعد وحتى مكالمات Skype على شاشات الوضوح العالي الكامل التي يصل حجمها إلى 100 بوصة، فإن هذا الحل من الشركة الرائدة في السوق[2] يسهِّل بصورة أكبر إمكانية التعاون مع الزملاء، سواء كانوا في نفس الغرفة أو في الجانب الآخر من العالم.

ويمكنك تشجيع التعاون، والاستفادة من إمكانات الاتصال المتقدمة، وتحقيق النتائج المرجوة في قاعة الدراسة باستخدام أحدث جهاز عرض تفاعلي سهل الاستخدام بنظام الإسقاط القصير جدًا؛ وهو الفئة EB-600. ومن خلال اتصال لاسلكي ووظيفة مشرف محسَّنة وحجم شاشة يصل إلى 100 بوصة، أصبح من السهل على المعلمين تشجيع الطلاب بصور عالية التفاصيل يتم عرضها بدقة الوضوح العالي الكامل.

=