Sunday, 15 January 2017

ECMIT continues to offer premium quality higher education to build generations of global business leaders


Premier institution opens registration for second semester of 2016-17 academic year
UAE, January 12, 2017 - The Emirates College for Management and Information Technology (ECMIT) has announced that the student registration process for the second semester of 2016-2017 academic year will continue until February 4, 2017. It is currently enrolling new students following an assessment of their English proficiency. The college, which has a notable reputation in offering quality higher education, has invited student to submit their applications before the deadline to take advantage of its scholarship scheme. New students can avail a number of scholarships, some of which cover up to 50 per cent of the total tuition fees.
Prof. AbdulSattar Al-Alusi, President and CEO of ECMIT, said: “ECMIT is ready to welcome the new batch of students who will be the foundation of the UAE’s development plans and key pillars of its future, ranking first at all fields and among emerging global leaders. Our responsibility is to build a new generation of leaders who will continue to strengthen their achievements by progressing towards growth and prosperity.”
Underlining ECMIT’s keenness to enhance the capabilities of its students, Prof. Al-Alusi said that they will enable them to fulfill personal and professional requirements under different circumstances, especially stress. He pointed out that the college is seeking to give students a complete experience that is full of challenges and honorable accomplishments to prepare them to be future leaders in various fields.
The ECMIT is a leading knowledge hub in the UAE that elevates the concept of higher education, instilling innovation and creativity in the minds of students. It works on building a generation that can lead the nation through continued growth and leadership by adopting many modern educational concepts for imparting knowledge.
In accordance with the UAE Ministry of Education’s instruction, the ECMIT has indicated that students must furnish the proof of English language proficiency to get admission in Bachelor’s or Diploma programs. The score should be 500 in TOEFL ITP, 61 in TOEFL iBT and 5 in IELTS. The College further clarified that for students who do not have certificate of English language proficiency, will have to sit for the English placement test in order to assess their proficiency level. Accordingly, they will be enrolled in appropriate English language course in addition to their program of study.  
The ECMIT also announced the opening of the registration for the Foundation Program for the students with less than 60 per cent score in the high school.
The faculty members are back to work from January 7, 2017 after the end of the 2016-2017 Academic Year’s first semester holiday. The College underscored the efficiency and expertise of its faculty members, who boast of the highest academic degrees from the world’s best universities. Extensive experience in their respective fields have enabled them to incorporate their knowledge within the courses they teach in line with the subject’s applications in respective discipline.

The college’s teaching staff are from diverse cultural background, possessing tremendous knowledge with most of them have a proven track in publishing research works and participation in international conferences. The ECMIT also pointed out that a good curriculum and practical information offered to its students, made them among the sought-after graduates in the labor market. Companies have shown confidence on the college and on the ability of its graduates to deal with work, transforming their knowledge into a practical experience through experiments and simulation they were trained on during their studies.

"كلية الإمارات للإدارة وتكنولوجيا المعلومات" تواصل توفير التعليم العالي بأعلى مستويات الجودة لبناء أجيال قادرة على الوصول إلى الريادة عالمياً

الإمارات، 12 يناير،2017  - أعلنت كلية الإمارات للإدارة وتكنولوجيا المعلومات عن استمرار تسجيل الطلبة للفصل الدراسي الثاني 2016-2017، حتى الرابع من فبراير من العام الجاري، مشيرة إلى أن الكلية تستقبل حاليا الطلبة الجدد لتحديد مستوى اللغة الإنكليزية والتسجيل.

ودعت الكلية الطلبة الراغبين في التسجيل إلى تقديم طلباتهم خلال الموعد المحدد، للاستفادة من فرصة القبول في الكلية التي توفر عددا من المنح الدراسية للطلبة الجدد تصل حتى 50% من إجمالي قيمة الرسوم الدراسية، وتتميز بمستوى متقدم من الجودة والسمعة الطيبة في مجال التعليم العالي.

وقال البروفيسور عبد الستار الألوسي، الرئيس والمدير التنفيذي لـ "كلية الإمارات للإدارة وتكنولوجيا المعلومات": "أن الكلية مستعدة لاستقبال الدفعة الجديدة من الطلبة الذين سيكونون عماد المستقبل والركيزة الأساسية للتنمية في دولة عشقت المركز الأول، والريادة العالمية، ومسؤوليتنا هي بناء وتأهيل الجيل القادر على الحفاظ على الريادة وتدعيم الإنجازات بالمزيد من العطاء والبذل لاستمرار النمو والرفعة والازدهار.

وأكد الألوسي حرص الكلية على الارتقاء بقدرات الطلبة وتمكينهم من متطلبات الحياة العملية وبيئة العمل، وتدريبهم على العمل والإنجاز في مختلف الظروف وتحت شتى الضغوط، لافتا إلى أن الكلية تسعى لضمان حصول الطلبة على تجربة متكاملة ومليئة بالتحديات والإنجازات المشرّفة التي تأهّلهم ليكونوا قادة المستقبل، كل في مجاله.

وتعتبر كلية الإمارات للإدارة وتكنولوجيا المعلومات مركزاً معرفياً رائداً في الدولة، ترتقي بمفهوم التعليم العالي، وتحفز الابتكار والإبداع في نفوس الطلبة، وتعمل على خلق جيل قادر على قيادة عملية النمو واستمرار الريادة في الدولة، من خلال تبني العديد من المفاهيم العصرية وأحدث وسائط المعرفة في التعليم.

وأشارت الكلية أنه وفقاً لتعليمات وزارة التربية والتعليم، يجب على الطلبة الذين يتقدمون بطلبات للالتحاق ببرامج البكالوريوس أو الدبلوم أن يقدّموا شهادة كفاءة باللغة الإنجليزية (500 في التوفل ITP ، 61   في التوفل iBT ، و5 في الآيلتس).


وأوضحت الكلية أنه بالنسبة للطلبة الذين لم يحصلوا على شهادة الكفاءة في اللغة الإنجليزية، فسيتم تحديد مستوياتهم بناء على امتحان تحديد مستوى اللغة الإنكليزية في الكلية، ليتم تسجيل الطالب في مساق اللغة الإنكليزية المناسب لقدرته، فضلا عن فصول متعددة في المتطلبات العامة للدراسة.

كما أعلنت الكلية في الوقت نفسه عن فتح باب التسجيل في البرامج التأهيلية أو التأسيسية للطلبة الحاصلين على معدلات أقل عن 60%، مشيرة إلى أن أعضاء هيئة التدريس قد باشروا بعملهم يوم الأحد 7/1/2017 بعد انتهاء عطلة الفصل الدراسي الأول من العام الجامعي 2016/2017 مباشرة.

وأكدت الكلية على الكفاءة والخبرة الواسعة التي يتمتع بها أعضاء الهيئة التدريسية العاملين في الكلية، فضلا عن كونهم يتمتعون بأرفع الشهادات العلمية من أفضل الجامعات العالمية، والذين يتمتعون بخبرة طويلة في مجالات تخصصهم تمكنهم من ربط معارفهم والمواد التي يدرسونها بالموضوعات والتطبيقات الميدانية ذات الصلة بنفس التخصص.

كما يتمتع الكادر التدريسي في الجامعة بثقافات متنوعة ومعارف واسعة، وغالبيتهم يمتلكون سجلا واسعا في مجال نشر البحوث والمشاركة في المؤتمرات الدولية، كما أشارت الكلية إلى أن التأهيل الجيد والمعلومات العملية التي تقدمها الكلية لطلبتها، جعلتهم من ضمن فئة الخريجين المرغوبين في سوق العمل، للثقة الكبيرة بمستوى الجامعة وقدرة خريجيها على التعامل مع واقع العمل، ونقل تجربتهم المعرفية إلى تجربة عملية من خلال التجارب والمحاكاة التي يتدربون عليها خلال دراستهم.

=