Tuesday, 3 January 2017

DUBAI TRADE GRADUATES MORE THAN 270 PROFESSIONALS IN TRADE AND LOGISTICS SECTOR




Dubai - UAE, 03 January 2017: Dubai Trade, the single window for cross-border trade and a DP World company, has celebrated the graduation of more than 270 trainees in its certified training programmes.
The Certified Trade & Logistics Professional (CTLP) programme available in English and Arabic is offered to professionals working in different sectors in the trade and supply chain such as import, export and logistics.
The ceremony was attended by Eng. Mahmood Al Bastaki, CEO of Dubai Trade; graduates with their families; and Mr. Chaminda Gunasekera FCILT, UAE Board Member of Charted Institute of Logistics and Transport (CILT).
Mr Gunasekera said: “Dubai Trade is a leader for the development of professional practices and qualifying graduates working in the trade and logistics sector. The overwhelming response to its programmes is a proof of its reputation for excellence and we believe that the Dubai Trade programmes add tremendous value to the development of future careers”
Eng. Mahmood Al Bastaki added: “Since we launched Dubai Trade, our priority has been to enable companies to adopt online services which facilitate import and export procedures. That means sharing knowledge and experience in the import and export sector with professionals in the businesses we deal with. The positive response of this industry has been significant and the interest in our programmes has grown to such an extent that they started to depend on CTLP to develop their professional qualifications.”
“As a result, we have been internationally recognised winning the "Training and Education Provider of the Year" award in consecutive years at the Supply Chain and Transport Awards (SCATA). We have since launched our new training program, a "Certified Customs Expert (CCE)" qualification which addresses the key elements and best procedures of customs processes and models in the region.”

Candidates wishing to enrol in Dubai Trade’s programmes can browse www.dubaitrade.ae, book a convenient schedule and complete payment via the secured e-Payment gateway "Rosoom". The programmes are provided every month at Dubai Trade’s training centre equipped with advanced training facilities.

بحضور مسؤولين من المعهد المعتمد للنقل والأعمال اللوجستية
دبي التجارية تحتفل بتخريج أكثر من ٢٧٠ متدرباً في التجارة والخدمات اللوجستية

البرامج تهدف لرفع مستوى الأداء المهني في قطاع التجارة في دبي

دبي - الإمارات العربية المتحدة، 3 يناير 2017: احتفلت دبي التجارية، النافذة الموحدة للتجارة والخدمات اللوجستية في دبي والمنضوية تحت مظلة مجموعة موانئ دبي العالمية، بتخريج أكثر من 270 متدرباً في برامجها التدريبية المعتمدة في التجارة والخدمات اللوجستية.
ويعد "المحترف المرخص في التجارة والأعمال اللوجستية CTLP"،  أحد البرامج التي تقدمها دبي التجارية،  الأول من نوعه في المنطقة ويهدف إلى تأهيل الكوادر العاملة في الشركات المتخصصة في قطاع الاستيراد والتصدير والخدمات اللوجستية، ويتوفر باللغتين العربية والإنجليزية.
حضر الحفل المهندس محمود البستكي، الرئيس التنفيذي لدبي التجارية، والخريجون وعائلاتهم، والسيد شاميندا غوناسيكيرا، عضو مجلس الإدارة في المعهد الدولي المعتمد للنقل والأعمال اللوجستية CILT ، الذي أشاد بدوره بهذا الإنجاز قائلاً: "لقد حققت دبي التجارية نجاحاً منقطع النظير على صعيد تعميم أفضل الممارسات المهنية وتأهيل الكوادر المحترفة في مجال التجارة والأعمال اللوجستية، ويمثل الإقبال الكبير على برامجها التدريبية برهاناً على هذا النجاح، وإننا على يقين أن هذه البرامج ستسهم بشكل كبير في تطوير أداء الخريجين".
ومن ناحيته أضاف المهندس محمود البستكي قائلاً: "عندما انطلقنا في دبي التجارية وضعنا نصب أعيننا تمكين الشركات والمؤسسات من النجاح في أعمالهم عبر تبني الخدمات الإلكترونية لإتمام إجراءات المعاملات التجارية، وذلك من خلال نشر المعرفة والخبرة في مجال الاستيراد والتصدير مع المتدربين المهتمين من الشركات التي نتعامل معها، وبعد إطلاق الدورة التدريبية "المحترف المرخص في التجارة والأعمال اللوجستية CTLP" شهدنا إقبالاً كبيراً عليها من قبل المتخصصين ونمواً في اهتمامهم ببرامجنا التدريبية حتى أصبحوا يعتمدون عليها في تطوير خبراتهم االمهنية".
وأضاف البستكي: "إن نجاحنا في هذه البرامج أهَلنا للفوز بالعديد من الجوائز الدولية ولسنوات متتالية ومنها جائزة " أفضل مزود للتدريب والتعليم" ضمن جوائز سلسلة التوريد والنقل (SCATA)، كما أعطانا الثقة لإطلاق برنامج تدريبي جديد هو "الخبير الجمركي المرخص CCE"، والذي يقدم فهماً متكاملاً عن أفضل الممارسات الجمركية المتبعة في المنطقة".
الجدير بالذكر أن التسجيل في البرامج يتم الكترونياً عن طريق زيارة بوابة دبي التجارية www.dubaitrade.ae والاطلاع على جدول الدورات القادمة واتمام عملية الدفع عن طريق بوابة الدفع الإلكتروني الآمن "رسوم"، يتم تنظيم هذه البرامج بشكل شهري في قاعات في مقر دبي التجارية مجهزة بأفضل مرافق للتدريب.


=