10 January, 2017

Dubai HeliConference debuting in 2017 to address challenges of Middle East’s helicopter industry



Symposium to offer international helicopter professionals platform for showcasing knowledge, skills & expertise


UAE, January 10, 2017 - The inaugural Dubai HeliConference is set to take place from April 17 to 18, 2017 at the Al Maktoum International Airport, planned to be the world’s largest airport located in Dubai World Central, the venue for the World Expo 2020. The new symposium is supported by the Dubai Helishow, the biennial Helicopter Technology and Operations Exhibition held under the patronage of H.H. Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai.

The first ever edition of Dubai HeliConference will throw the spotlight on key challenges faced by the helicopter segment of the Middle East’s aviation sector. The region’s helicopter industry plays a decisive role in the growth and development of the region’s medical, military, civil and luxury sectors, making the conference critical to its further expansion.

The pioneering Dubai HeliConference will offer a perfect platform for the public and private sectors of the global helicopter industry to demonstrate their knowledge, skills and expertise, paving the way for the continuous growth and development of the industry. The format of the show will also enable the delegates of the regional and international companies to network and explore partnership options in a dedicated area. In addition, prominent business leaders will discuss topics on current affairs which will contribute to the advancement of all industry stakeholders.  

Ahmad Abulhoul, Managing Director, Domus Group, said: “Helicopters are being used by the military, oil and gas and healthcare sectors as well as the elite in the Middle East. It is fast catching up in the luxury travel industry with many hotels and upscale buildings featuring helipads and chopper services. Domus Group has launched Dubai HeliConference for the region’s helicopter industry to further strengthen this segment of the aviation sector with a dedicated show to address its issues. From supply chain of spare parts to meeting safety standards and use in military and law enforcement, the event provides an insightful view with

intelligent panel discussions. We are confident that Dubai HeliConference will position itself as a powerful platform for voicing concerns and showcasing trends within the helicopter industry.”

Dubai HeliConference 2017 is organised by Domus Group, a leading international exhibition specialist with over two decades of experience. Some of its popular and successful events include Dubai Helishow, the Arab Hunting Show, the Agricultural Show, the Baking Show, and the Media and Marketing Show.

"مؤتمر دبي للهليكوبتر" ينطلق في أبريل المقبل ويناقش تحديات صناعة الطائرات المروحية في الشرق الأوسط
المؤتمر سيشكل منصة لمختصي صناعة الطائرات المروحية الدوليين لعرض خبراتهم ومهاراتهم وتجاربهم في هذا المجال

الإمارات، 10 يناير، 2017 - تقام الدورة الأولى من "مؤتمر دبي للهليكوبتر" (Dubai HeliConference) يومي 17 و18 أبريل المقبل في مطار آل مكتوم الدولي، الذي من المقرر أن يصبح أكبر مطار في العالم ويقع في "دبي ورلد سنترال"، مكان استضافة معرض "إكسبو العالمي 2020". ويحظى المؤتمر الجديد برعاية "معرض دبي للهليكوبتر"، وهو المعرض الخاص بتكنولوجيا وعمليات الطائرات المروحية والذي يقام كل سنتين تحت رعاية صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي "رعاه الله".

وستناقش الدورة الأولى من هذا المؤتمر أبرز التحديات التي تواجه صناعة الطائرات المروحية ضمن قطاع الطيران في الشرق الأوسط. وتلعب صناعة الطائرات المروحية دوراً مهماً في نمو وتطور القطاعات الطبية والعسكرية والمدنية والترفيهية في المنطقة، ما يجعل من هذا المؤتمر حدثاً بالغ الأهمية لتوسع ونمو هذه القطاعات.

كما سيشكل "مؤتمر دبي للهليكوبتر" منصة مثالية للقطاعين العام والخاص في مجال صناعة الطيران المروحي العالمية، حيث سيتيح للمختصين في هذا المجال تقديم خبراتهم ومهاراتهم وتجاربهم ويمهد الطريق للنمو والتطوير المستمر في هذه الصناعة. وسيتيح الحدث للوفود المشاركة من الشركات الإقليمية والدولية إمكانية التواصل وإقامة شراكات ضمن منطقة مخصصة لهذا الغرض. وبالإضافة إلى ذلك، سيناقش أبرز قادة الأعمال مواضيع حول قضايا راهنة من شأنها أن تسهم في النهوض بجميع الجهات المعنية بهذه الصناعة.

وقال أحمد أبو الهول، المدير التنفيذي "مجموعة دوموس": "يتم استخدام الطائرات المروحية من قبل قطاعات الجيش والنفط والغاز والرعاية الصحية وكذلك من قبل النخبة في منطقة الشرق الأوسط. كما يتم استخدام هذه الطائرات بشكل واسع في قطاع السفر الفاخر، حيث تضم العديد من الفنادق والمباني الفاخرة مهابط لهذا النوع من الطائرات والخدمات الخاصة بها. وأطلقت "مجموعة دوموس" هذا المؤتمر من أجل دعم صناعة الطائرات المروحية في المنطقة بهدف تعزيز هذا القطاع مع إعداد معرض متخصص لمعالجة قضاياه ومشاكله. وبدءاً من سلسلة إمداد قطع الغيار إلى تلبية معايير السلامة ومجالات الاستخدام في الجيش وإنفاذ القوانين، يوفر الحدث أفكاراً معمقة وحلقات نقاش متخصصة تهم المعنيين بصناعة الطائرات المروحية. ونحن واثقون من أن "مؤتمر دبي للهليكوبتر" سيرسخ من مكانته كمنصة فعالة للتعبيرعن أهم الجوانب التي تحيط بهذا القطاع وعرض أحدث الاتجاهات ضمن صناعة الطائرات المروحية".    

ويقام "مؤتمر دبي للهليكوبتر 2017" بتنظيم من "مجموعة دوموس"، إحدى الشركات الرائدة المتخصصة في مجال تنظيم المعارض والتي تمتلك خبرة تمتد أكثر من عقدين في هذا المجال. وتضم محفظة "مجموعة دوموس" بعض من أكثر الفعاليات نجاحاً، بما في ذلك "معرض دبي للهليكوبتر" و"معرض الصيد العربي" و"المعرض الزراعي" و"معرض المخبوزات" و"معرض الإعلام والتسويق".

=