Tuesday, 24 January 2017

Arab Brazilian Chamber of Commerce positive of securing deals worth USD 13 million at two Dubai healthcare expos



Top Brazilian medical equipment firms to participate at Arab Health & MEDLAB


UAE, January 23, 2017 - The Arab Brazilian Chamber of Commerce is optimistic of a promising results in the region in line with the Brazilian Medical, Dental, Hospital and Laboratory Equipment Industries Association (Abimo) recent report of securing USD 13 million worth of deals are expected to be signed by Brazilian medical equipment firms during their participation at Arab Health Exhibition and Congress 2017, the Middle East’s largest healthcare exhibition and medical congress, and MEDLAB 2017, the world’s largest laboratory exhibition and congress. A total of 32 Brazilian medical equipment firms will be present at Arab Health, which will take place from January 30 to February 2, 2017 and MEDLAB, which will be held from February 6 to 9, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Center.

According to Abimo, Arab Health generates huge deals for Brazilian companies, with the most sought after medical equipment at the event being neonatal incubators, physiotherapy machines, cosmetic apparatus, and solutions for intensive care units (ICU) and surgery. Most of the visitors to Brazil’s pavilion at Arab Health and MEDLAB will be representatives of medical equipment distributors who market and sell these products and solutions to other countries in the Middle East.

Dr. Michel Alaby, Secretary General and CEO, ABCC, said: “Brazilian medical equipment firms continue to mark their presence at the leading healthcare events of the Middle East – Arab Health and MEDLAB. Brazilian companies aim to address the high demand for healthcare products and solutions in the Middle East – particularly in the key markets of the UAE, the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) and Jordan – through their presence at the region’s two leading healthcare exhibitions. In the 2016 edition of Arab Health, Brazil signed contracts worth USD 1 million, and this year it expects to do business of over USD 13 million during the shows and within the next 12 months via participation at Arab Health and MEDLAB.”    

The Brazilian pavilion at Arab Health will spread over 460 square meters at Hall 2 - Stand 2B70 of the venue while it will be located at Hall 8 of the MEDLAB grounds.

According to ABIMO, the Middle East buys nearly 2 per cent of its medical equipment requirements from Brazil with demand witnessing robust growth. The South American country exported USD 778 million worth of healthcare machineries worldwide in 2015 of which USD 12 million worth of equipment went to the KSA, Afghanistan, Bahrain, the UAE, Yemen, Iraq, Iran, Jordan, Qatar, Syria, Turkey, Kuwait, Lebanon and Oman.

"الغرفة التجارية العربية البرازيلية" تبدي تفاؤلها حيال مشاركتها في اثنين من معارض الرعاية الصحية في دبي وتتوقع إبرام صفقات بقيمة 13 مليون دولار
كبرى الشركات الطبية البرازيلية تشارك في معرض ومؤتمر "آراب هيلث" و "ميدلاب"

الإمارات، 23 يناير، 2017أعربت "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" عن تفاؤلها بتحقيق نتائج واعدة في المنطقة تماشياً مع التقرير الأخير لـ "الجمعية البرازيلية لصناعة المعدات والأجهزة الطبية" (ABIMO)، والذي يشير إلى توقعات بتوقيع صفقات بقيمة 13 مليون دولار من قبل شركات صناعة المعدات الطبية البرازيلية خلال مشاركتها في معرض ومؤتمر "آراب هيلث 2017 " و"ميدلاب 2017". وستشارك 32 شركة برازيلية للمعدات الطبية في معرض ومؤتمر "آراب هيلث" ، الذي سيقام في الفترة من 30 يناير إلى 2 فبراير 2017، ومعرض ومؤتمر "ميدلاب"، الذي سيقام في الفترة من 6 إلى 9 فبراير المقبل في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض.

وبحسب الجمعية البرازيلية لصناعة المعدات والأجهزة الطبية، فإن معرض ومؤتمر "آراب هيلث" سيتيح للشركات البرازيلية إبرام صفقات ضخمة، حيث تعتبر المعدات الطبية الأكثر طلباً خلال الحدث من  حاضنات الأطفال حديثي الولادة وأجهزة العلاج الطبيعي وأجهزة التجميل وحلول وحدات العناية المركزة والجراحة. وسيكون غالبية زوار الجناح البرازيلي خلال هذين الحدثين عبارة عن ممثلين لشركات توزيع الأجهزة الطبية التي تقوم بتسويق وبيع هذه المنتجات والحلول إلى دول أخرى في منطقة الشرق الأوسط.

وقال الدكتور ميشيل حلبي، الأمين العام والرئيس التنفيذي للغرفة التجارية العربية البرازيلية: "تواصل شركات المعدات الطبية البرازيلية تعزيز حضورها في أبرز فعاليات الرعاية الصحية في الشرق الأوسط ممثلة بمعرض ومؤتمر الصحة العربي"آراب هيلث" ومعرض ومؤتمر "ميدلاب". وتهدف هذه الشركات إلى تلبية الطلب المرتفع على منتجات وحلول الرعاية الصحية في الشرق الأوسط، خاصة في الأسواق الرئيسية مثل دولة الإمارات والمملكة العربية السعودية والأردن، وذلك من خلال مشاركتها في أبرز معرضين للرعاية الصحية على مستوى المنطقة. وفي دورة العام الماضي من معرض ومؤتمر "آراب هيلث"، وقعت البرازيل عقوداً بقيمة مليون دولار، ومن المتوقع أن يتم هذا العام توقيع صفقات بقيمة 13 مليون دولار خلال الأشهر الأثني عشر المقبلة وعبر المشاركة في معرض ومؤتمر "آراب هيلث" و "ميدلاب".

وسيقام الجناح البرازيلي في معرض ومؤتمر "آراب هيلث" على مساحة 460 متر مربع في القاعة 2 المنصة (2B70) من مكان العرض، في حين سيقام الجناح البرازيلي في معرض ومؤتمر "ميدلاب" في القاعة رقم 8.

ووفقاً للجمعية البرازيلية لصناعة المعدات والأجهزة الطبية، فإن دول الشرق الأوسط تشتري ما يقرب من 2% من احتياجاتها من المعدات الطبية من البرازيل، حيث يشهد الطلب على هذه المنتجات نمواً مطرداً. وقامت البرازيل بتصدير ما قيمته 778 مليون دولار من أجهزة الرعاية الصحية إلى جميع أنحاء العالم خلال العام 2015، منها ما قيمته 12 مليون دولار من المعدات الطبية قامت باستيرادها كل من السعودية وأفغانستان والبحرين ودولة الإمارات واليمن والعراق وإيران والأردن وقطر وسوريا وتركيا والكويت ولبنان وعُمان.
=