Sunday, 15 January 2017

Al Hamra launches affordable five-year payment plan for ready-to-move-in properties


Al Hamra Real Estate Development to attract potential buyers with five-year payment plan on a range of ready-to-move-in luxury properties; prices start from AED3,300 per month

Ras Al Khaimah’s largest real estate developer, Al Hamra Real Estate Development (AHRED), has launched a new payment plan for its much sought-after Al Hamra Village properties.
Potential buyers can own properties in the luxury development from just AED3,300 per month over a five-year period.
This compares to AED55,000 for the annual rent of a studio apartment in Dubai’s Jumeirah Lake Towers; AED50,000 in Dubai Marina; and AED70,000 in Jumeirah Beach Residence according to the Asteco Q3 2016 Dubai Real Estate Report. The report also highlighted a rise in Ras Al Khaimah prices, with average rents increasing by up to 2% between Q2 and Q3 in 2016.
The new payment plan, with a range of property options including studio, one, two and three bedroom apartments, villas, and townhouses, will appeal to buyers seeking attributes ideal for families, a peaceful, stress free environment and slightly slower pace of life with quality entertainment, dining, retail and education options.
Barry Ebrahimy, head of commercial services, said: “This is an excellent opportunity for people to own a property in the luxurious Al Hamra Village development, which offers a quality build and a relaxed lifestyle. The pricing scheme is designed to provide outstanding value for money and the chance to live in one of the most enviable locations in the UAE.”
Located in the New Ras Al Khaimah, Al Hamra Village is just 45 minutes away from Dubai, offering attractive ownership costs across the company portfolio. The integrated community comprises over 4,000 residential units, five luxury hotels, Al Hamra Golf Course, Al Hamra Marina and Yacht Club and Al Hamra Mall, plus a diverse range of international restaurants to choose from.
Ebrahimy said: “We are very close to 100% occupancy at Al Hamra Village, with only a few remaining units left, that is why we have decided to launch this campaign and help people renting make the transition into home ownership.
“We’re an attractive proposition for investors, end users and tenants. These are not off-plan or under-construction properties investors will receive after three-to-five years - these properties are ready to move in now. Investors can move in after making the down payment and enjoy the property, while making the regular payments over the next five years, unlike buying off-plan where investors still pay rent while making payments on the new property, therefore saving on this additional expenditure.”

For further information visit alhamra.ae or please call 800-Al Hamra (800- 254 26 72).

شركة الحمرا للتطوير العقاري تطلق خطط شراء مميزة لمدة خمس سنوات

  • الشركة الرائدة في إمارة رأس الخيمة تقدم عروضاً جذابة للمشترين من خلال توفير خطة سداد على المدى الطويل لمجموعة من العقارات الفاخرة الجاهزة ابتداءً من 3,300 درهم شهرياً.

أطلقت الحمرا للتطوير العقاري، أكبر شركات التطوير العقاري في إمارة رأس الخيمة، خطة شراء جديدة لمجموعة من العقارات السكنية المميزة في قرية الحمرا تتيح من خلالها للمشترين المحتملين فرصة امتلاك شقة في هذا المشروع المميز بسعر يبدأ من 3,300 درهم على مدى خمس سنوات.

ويمثل هذا العرض قيمة مميزة بالمقارنة مع معدلات الإيجار في مدينة دبي والتي تُقدر بحوالي 55,000 درهم سنوياً لشقة الاستوديو في منطقة أبراج بحيرات جميرا، و50,000 درهم سنوياً لشقة الاستوديو في منطقة مرسى دبي؛ و70,000 درهم سنوياً لشقة الاستوديو في منطقة جميرا بيتش ريزيدنس، وذلك وفقاً لتقرير شركة "أستيكو" حول القطاع العقاري في الربع الثالث من العام 2016. كما أشار التقرير أيضاً إلى ارتفاع معدلات الأسعار في رأس الخيمة، حيث ارتفع متوسط ​​الإيجارات بنسبة تصل إلى 2٪ بين الربع الثاني والربع الثالث من العام عام 2016.

وتشمل خطة الدفع الجديدة مجموعة واسعة من الخيارات بما في ذلك شقق الاستوديو والشقق السكنية بغرفة واحدة وغرفتي نوم وثلاث غرف نوم والمنازل والفلل (تاون هاوس)، لتوفر بذلك فرصة رائعة للمستثمرين الذين يبحثون عن بيئة مثالية للعائلات ضمن أجواء هادئة وخاصة، مع وجود العديد من مرافق الترفيه والمطاعم والتجزئة والتعليم.

وقال باري إبراهيمي، رئيس الخدمات التجارية في شركة الحمرا للتطوير العقاري: "تمثل هذه الخطوة فرصة ممتازة للراغبين بامتلاك العقارات في مشروع قرية الحمرا، والذي يتسم بجودة البناء وأسلوب الحياة المريحة. وتم تصميم هيكل الأسعار لتوفير قيمة عالية مقابل المال المدفوع فضلاً عن فرصة العيش في واحدة من أهم وأفضل المواقع في الإمارات الشمالية".

ويقع مشروع قرية الحمرا في المنطقة الجديدة بإمارة رأس الخيمة ويبعد مسافة 45 دقيقة عن دبي، ويقدم تجربة ملكية جذابة من حيث التكاليف. ويضم هذا المشروع المتكامل أكثر من 4,000 وحدة سكنية، بالإضافة إلى خمسة فنادق فخمة، وملعب الحمرا للغولف، ومارينا الحمرا ونادي اليخوت، والحمرا مول، فضلاً عن مجموعة واسعة من منافذ الأطعمة والمشروبات.

وأضاف باري إبراهيمي بالقول: "إننا قريبون للغاية من الوصول إلى نسبة إشغال 100٪ في قرية الحمرا مع وجود عدد قليل فقط من الوحدات السكنية المتبقية ولهذا قررنا إطلاق هذه الحملة ومساعدة الناس على الانتقال من استئجار الوحدات السكنية إلى امتلاكها".

وأردف قائلاً: "إننا نقدم حلولاً جذابة للمستثمرين والمستخدمين النهائيين والمستأجرين، وخاصة أنها وحدات سكنية جاهزة للانتقال والعيش بها على الفور وليست قيد الإنشاء أو أنها على الخارطة وتحتاج لأكثر من ثلاث سنوات. حيث يمكن للمستثمرين الانتقال إلى منازلهم فوراً بعد سداد الدفعة الأولى ومن ثم سداد الدفعات المتبقية بشكل منتظم على مدى السنوات الخمس المقبلة، وذلك على عكس خيار الشراء على الخارطة حيث يدفع المستثمرون قيمة الإيجار خلال دفع ثمن شراء الملكية الجديدة، مما يساهم بالتالي في توفير المزيد من النفقات الإضافية".
=