25 December, 2016

Pirelli launches with Wataneya a Top Notch Tyre Service Center “SuperTruck” in Sharm El-Sheikh



Pirelli demonstrates its’ leading position in the tyre industry sector by opening a new tyre service center for buses, trucks as wells as passenger cars

Cairo, Egypt: 22 December 2016- With a unified vision to provide accessible, comprehensive vehicle and road safety services, Pirelli and Wataneya Petroleum Company announce the launch of its SuperTruck service center at the Wataneya gas station located on Salam road in Sharm El Sheikh.
This new service center is one out of new three SuperTruck centers Pirelli is opening in cooperation with Wataneya. Alexandria and El Ein El Sokhna SuperTruck service centers will open in 2017.

Alexandria Tire Company (Pirelli) has been operating since 1999, with its service centers accessibly located in all governorates across Egypt. Wataneya is known for providing quality services and products to all types of vehicles. In addition to reaching a more diversified range of vehicle drivers, Pirelli and Wataneya carefully chose Sharm El Sheikh Service center to inaugurate their cooperation. This SuperTruck centers will offer world-class services to help support Egypt tourism sector by establishing the service center in one of Egypt’s main touristic destinations.

SuperTruck is a professional tyre service center providing “technologically advanced equipment” to deliver high quality, trusted solutions for buses, trucks as well as passenger cars. The services provided include full tyre check-up; tyre mounting, computerized wheel balancing in addition to wheel alignment. The SuperTruck center will also offer Pirelli’s product range, further complementing Pirelli’s sales network.

Moreover, SuperTruck will enrich Pirelli’s nationwide network that includes six truck centers in addition to more than 70 points of sales. As such, this partnership is set to cover various governorates to provide the largest number of end-users with the highest quality service available.

“SuperTruck is a perfect example of Pirelli’s continuous commitment to the local market and dedication to providing the best quality products and services for the care and maintenance of all vehicles, delivered by experts in the field,’’ said Mr. Younes Alaoui, Managing Director and Vice Chairman for Pirelli Egypt. “Our SuperTruck centers are equipped with the most advanced repair and maintenance tools and operated by the best qualified people, enabling us to provide top-level services at all our SuperTruck centers located in strategic areas. We look forward to further developing and expanding our network for our extensive customer base.”  

Pirelli has been operating in Egypt for more than 20 years producing tyres manufactured according to highest global standards that meet the strictest quality and performance requirements. With the launch of SuperTruck, Pirelli aims to continually get closer to its end-users, keep on improving its services and further promote road safety and efficiency across Egypt.

بيريللي ووطنية  تُطلقان مركزاً متكاملاً لخدمة الإطارات على أحدث طراز في شرم الشيخ

بيريللي تؤكد مكانتها الرائدة في قطاع إطارات السيارات بافتتاح مركز متكامل لخدمات الإطارات ومركز بيع إطارات الأوتوبيسات والشاحنات وسيارات الركوب

القاهرة في 22 ديسمبر 2016- انطلاقاً من رؤيتهما المشتركة لتقديم خدمات متكاملة للمركبات وتعزيز السلامة على الطرق، أعلنت بيريللي والشركة الوطنية للبترول "وطنية"، اليوم عن إطلاق مركز خدمة متكامل للإطارات تحت اسم "SuperTruck" في محطة وقود وطنية الواقعة على طريق السلام في مدينة شرم الشيخ.

يُعد مركز الخدمة الجديد هو الأول ضمن 3 مراكز جديدة تحمل نفس العلامة التجارية، وتنوي بيريللي افتتاحها بالتعاون مع وطنية، حيث من المقرر افتتاح مركزين جديدين للخدمة في كل من الإسكندرية والعين السخنة خلال 2017.

الجدير بالذكر أن شركة الإسكندرية للإطارات (بيريللي) تعمل في السوق المصري منذ عام 1999، هذا إلى جانب تواجدها القوي من خلال  مراكز الخدمة التابعة لها والمنتشرة في جميع أنحاء الجمهورية. تتخصص وطنية في تقديم باقة من الخدمات والمنتجات عالية الجودة لكل أنواع المركبات بالسوق المصري. لقد وقع اختيار بيريللي ووطنية على مدينة شرم الشيخ بالتحديد لتدشين الشراكة بينهما وافتتاح مركز خدمة SuperTruck المتكامل، نظراً لرغبة الشركتين في تقديم مستوى راق من الخدمات لفئات متنوعة من سائقي المركبات والسيارات في هذا الموقع الاستراتيجي الهام. من ناحية أخرى، يُقدم مركز خدمة SuperTruck خدماته الاحترافية طبقاً لأفضل المعايير العالمية في شرم الشيخ، بهدف دعم السياحة عن طريق هذا المركز المتطور في واحدة من كبرى المدن السياحية في مصر.       

إنّ مركز خدماتSuperTruck  هو مركز خدمة متكامل للإطارات يتم من خلاله تقديم باقة متكاملة من أفضل وأحدث خدمات الإطارات، للأوتوبيسات والشاحنات وكذلك سيارات الركوب، اعتماداً على مجموعة من "المعدات والتطبيقات التكنولوجية المتطورة". تتضمن الخدمات التي يقدمها المركز كل من: الفحص الشامل للإطارات، تركيب الإطارات، خدمات الترصيص وضبط الزوايا. يقدم مركز SuperTruck أيضاً منتجات بيريللي المتنوعة من الإطارات بأفضل مواصفات الامان والقياسات، بما يدعم شبكة مراكز المبيعات للشركة في مصر.    

من ناحية أخرى، تعمل مراكز SuperTruck على دعم شبكة بيريللي على المستوى القومي، والتي تتضمن حالياً 6 مراكز لخدمة الشاحنات وأكثر من 70 مركزاً للمبيعات، وبالتالي تأتي هذه الشراكة لتوفير الخدمات في عدد من المحافظات المصرية وإتاحة الفرصة للمستهلك النهائي للحصول على أفضل مستوى من خدمات الإطارات.    

وتعليقاً على الشراكة مع وطنية وإطلاق مركز الخدمة المتكامل، يقول السيد/ يونس علوي- المدير التنفيذي ونائب رئيس مجلس الإدارة لشركة بيريللي مصر: "إنّ مركز الخدمة المتكامل للإطارات SuperTruck يُمثل نموذجاً رائعاً لالتزام بيريللي المتواصل تجاه السوق المصري، وسعيها الدائم لتوفير أفضل مستويات الجودة للمنتجات والخدمات التي تقدمها للحفاظ على كافة أنواع المركبات وصيانتها، من خلال مجموعة من الخبراء والمحترفين في هذا المجال. لقد تم تجهيز مراكز SuperTruck بأحدث أدوات ومعدات الإصلاح والصيانة وأكثرها تطوراً، ويقوم على تشغيلها مجموعة من أفضل المتخصصين المؤهلين، بما يتيح لنا تقديم أفضل مستويات الخدمات في كل مراكز SuperTruck المتواجدة في عدد من أهم الأماكن الاستراتيجية بالسوق المصري. إننا نتطلع لتطوير وتوسيع شبكة خدماتنا للوصول لقاعدة العملاء في جميع أنحاء الجمهورية"       

تعمل بيريللي في السوق المصري منذ أكثر من 20 عاماً، حيث تقوم بإنتاج الإطارات طبقاً لأعلى المعايير التي تتوافق مع المتطلبات العالمية الصارمة للجودة والأداء. ومع إطلاقها لمركز SuperTruck للخدمات المتكاملة في شرم الشيخ، تواصل بيريللي جهودها للوصول لقاعدة عملائها من المستهلكين، مع استمرارها في تحسين باقة الخدمات التي تقدمها، والترويج لمبادئ السلامة والأمان على الطريق ورفع كفاءة الأداء للمركبات على جميع الطرق المصرية.   


=