Monday, 12 December 2016

Huawei Wins 2016 “Best Consumer Electronics Brand”


Beirut, 9 December 2016: Huawei Smartphones, the world’s 3rd largest smartphone manufacturer was announced the winners of ‘Best Consumer Electronics Brand’ during the “Best Brands 2016 – the Chinese brand ranking” by The Serviceplan Group, Europe´s largest independent communications agency, jointly with GfK, the world’s renowned market research organization, at an awards ceremony which took place in Shanghai.

Launched in Germany since 2004, the Best Brands was designed to recognize the most successful and powerful brands. The marketing awards were introduced in China the first time in 2014. It is the first brand ranking in China to take a comprehensive view of exclusively the consumer’s opinions, evaluating it based on both emotional and behavioral dimensions – creating transparency and objectivity. Other winners this year included Airbnb-Best Disruptive Brand, WeChat-Best Digital Economy Brand, and BMW-Best Emotionally Bonding Brand.

Speaking at the event, Ms. Glory Zhang, Chief Marketing Officer of Huawei Consumer Business, said “Our business is growing fast. In only five years, we have grown into one of the world’s top three smartphone brands. Interbrand ranked Huawei as one of the top 100 brands since 2014. This year, we are taking a step ahead, moving to number 72. Innovation is at the core of our business. We focus on meaningful innovations, which are vial important to the consumer experience. This is why we breakthrough in performance and power consumption. Huawei has worked with Leica to redefine smartphone photography. With the world’s first Leica dual-camera design, Huawei P9 has helped over 10 million people around the world to capture the wonderful moments in their life and turn them into artistic photos”.

“On one hand, innovation leads our business. On the other hand, passion fuels our brand. It is the passion to aim high and to make a difference that unifies the overall 170,000 employees of Huawei worldwide. It inspires the whole team to achieve unexpected greatness. We are happy to see more and more people recognize our innovation and love to use our products”, she added.

هواوي" تفوز بجائزة "أفضل علامة تجارية للأجهزة الإلكترونية للمستهلك" للعام 2016

بيروت، في 9 كانون الأول 2016: تم تصنيف "هواوي" كأفضل علامة تجارية للإلكترونيات وأجهزة المستهلك ضمن قائمة الفائزين بجائزة "أفضل العلامات التجارية للعام 2016"، خلال حفل توزيع جوائز أقامته بمدينة "شنجهاي" الصينية مجموعة "سيرفيس بلان" الوكالة المستقلة للتسويق والاعلانات في أوروبا، بالاشتراك مع مؤسسة “GFK” أشهر مؤسسة  في مجال الأبحاث التسويقية  في العالم.

يذكر أن جائزة أفضل العلامات التجارية بدأت في ألمانيا منذ العام 2004، وهي مصمّمة لتكريم العلامات التجارية الأكثر قوة ونجاحاً. وبينما لم تعرف الصين جوائز التسويق قبل العام 2014، يعتبر هذا التصنيف الوحيد فيها الذي يعتمد حصرياً على آراء المستهلكين لجهة ارتباطهم بالعلامة التجارية واستخدامهم لها حيث تعتمد معايير التقييم على بعدين هما العاطفة والسلوك، مما يضمن شفافية التحكيم وموضوعيته. كما ضمّت قائمة الفائزين لهذا العام شركة Airbnb الحائزة على لقب أكثر العلامات التجارية ابتكاراً، وشركة WeChat الحائزة على جائزة أفضل علامة تجارية في الاقتصاد الرقمي وشركة  BMWالحائزة على لقب أفضل علامة تجارية في الترابط العاطفي.

وحول الموضوع، قالت مديرة قطاع التسويق في مجموعة "هواوي" لأجهزة المستهلك جلوري زانج: "يشهد هذا القطاع نمواً متسارعاً. ففي غضون خمس سنوات فقط، أصبحت هواوي تحتلّ مكانة بين عمالقة التقنية الثلاث في تصنيع الهواتف الذكية في العالم"، مضيفةّ: "تم تصنيف هواوي منذ العام 2014 بين أفضل مئة علامة تجارية في العالم ضمن قائمة إنتربراند الدولية. واليوم في العام 2016، ها هي تتقدّم لتحتلّ المرتبة 72 على هذه القائمة بفضل اعتمادنا الإبتكار لأنه يشكّل جوهر عملنا. فنحن نركّز على الابتكار بكل ما في الكلمة من معنى لأنه أساسي في تجرية المستهلك. لذا، نحرص على تقديم منتجات ثورية من حيث الأداء واستهلاك الطاقة".   

كما أشارت زانج إلى أن: "هواوي تتعاون اليوم مع شركة "لايكا" الألمانية المتخصّصة في الكاميرات والعدسات البصرية لإعادة تحديد مفهوم التصوير الفوتوغرافي بواسطة الهواتف الذكية. وبالفعل ساهم هاتف هواوي P9       الرائد في مساعدة أكثر من عشرة ملايين مستخدم حول العالم على التقاط أجمل لحظات حياتهم الشخصية وتحويلها إلى تحف فنية تنطق لغة الواقع بفضل كاميرته مزدوجة العدسات من تصميم شركة "لايكا "

ولفتت زانج إلى أن "الابتكار يحرّك قطاع أعمالنا من جهة، والشغف وقود علامتنا التجارية من جهة أخرى. فالشغف هو الذي يدفعنا قدماً ونحو القمة، هو الذي يحرّكنا لإحداث فرق إيجابي، هو الذي يجمع 170 ألف موظف متحلّقين حول هواوي في مختلف أنحاء العالم لتحقيق نتائج رائعة وغير متوقعة".

=