Wednesday, 7 December 2016

Alpha Data deploys HP Managed Print Services for Al Barakah Holding



MPS solution equals cost savings, increased productivity, ‘Green’ environment, enhanced security


UAE, December 07, 2016 - Alpha Data, the UAE’s leading systems integrator and one of the longest-standing IT companies in the country, has implemented Managed Print Services (MPS) for Al Barakah Holding, one of the finest housing developers in Abu Dhabi and Dubai, to ensure a secured print environment.

Al Barakah Holding previously sought to establish a paperless office to support global sustainability efforts and considered various solutions. Its setup then had multiple brands of printers servicing its group of companies spread across different emirates – resulting in high operational and financial overheads. Al Barakah Holding finally opted for Alpha Data’s MPS as the right solution offering the highest levels of security, monitoring and control and providing complete outsourced printing support for improved productivity through optimal use of resources. MPS was also chosen for its complete portfolio of hardware, software and services inclusive of spare parts, consumables and onsite support.

Naeem Badawi, Sales Manager at Alpha Data, said: “Alpha Data helped Al Barakah Holding to seamlessly optimize its print infrastructure, improve workflow, and save costs. After considering options from several providers, the client decided to go with Alpha Data MPS for our leading-edge solutions which will help them build a flexible and highly secured print environment. We also proved our efficiency by delivering the hardware and activating the software in a very short amount of time. Moreover, the intelligent devices we deployed complement Al Barakah Holding’s existing Enterprise Resource Planning system and future plans.”

Alpha Data’s MPS is a comprehensive solution implemented at Al Barakah Holding which features terminal monitoring and a centralized print server that enables the client to significantly save costs. The project started in mid-June of 2016 and was completed within the one-month deadline. Alpha Data is certified as an IS0 27001 Public Managed Printing Service Provider.

"ألفا داتا" تدعم "البركة القابضة" بخدمات الطباعة المُدارة

حلول الطباعة المُدارة تسهم في خفض التكاليف وزيادة الإنتاجية وفق أعلى معايير الأمن والمواصفات الصديقة للبيئة


الإمارات، 07 ديسمبر 2016 - كشفت "ألفا داتا (Alpha Data)، شركة الأنظمة المتكاملة والمزود الرائد للخدمات المُدارة في دولة الإمارات، عن استكمال أعمال تطبيق خدمات الطباعة المُدارة في شركة "البركة القابضة"، إحدى أبرز الشركات الرائدة في مجال تطوير المشاريع السكنية العمالية في أبوظبي ودبي، وذلك بهدف تزويد الشركة ببيئة طباعة تتّسم بأعلى معايير الأمن والفعالية في تزويد كافة الفروع التابعة لها بخوادم طرفية عالية الجودة، بما من شأنه أن يسهم في خفض التكاليف ورفع الإنتاجية وفق أعلى مستويات الأمن والمواصفات الصديقة للبيئة.

وسعت "البركة القابضة" فيما مضى إلى إنشاء مكتب لا يتم فيه استخدام الورق على نحو واسع وذلك في إطار دعم جهود الاستدامة آخذة بعين الاعتبار مختلف الحلول في هذا المجال، حيث اشتمل مشروعها على طابعات من علامات تجارية عديدة لخدمة مجموعة شركاتها المنتشرة في مختلف أنحاء الإمارات، ما أدى إلى ارتفاع في النفقات التشغيلية والمالية. وقامت "البركة القابضة" باختيار خدمات الطباعة المُدارة من "ألفا داتا" كحل مناسب يقدم أعلى مستويات الأمان والرقابة والتحكم وتوفير دعم طباعي كامل من أجل تحسين الإنتاجية عبر الاستخدام الأمثل للموارد. كما تم اختيار حلول الطباعة المُدارة نظراً لمجموعتها الكاملة من الأجهزة والبرمجيات والخدمات الداعمة، بما في ذلك قطع الغيار والمواد الاستهلاكية وخدمات الدعم والصيانة في الموقع.

وقال نعيم بدوي، مدير المبيعات في شركة "ألفا داتا": "عملنا على تمكين "البركة القابضة" من الإرتقاء بالبنية التحتية للطباعة في الشركة وتحسين سير العمل وخفض التكاليف ذات الصلة. ونحن سعداء باختيارنا من قبل "البركة القابضة"، كما نؤكّد التزامنا تجاهها بمواصلة تقديم أفضل الحلول المتطوّرة والمصمّمة خصيصاً لضمان توفير بيئة طباعة على درجة عالية من المرونة والأمن والفعالية. وعلى الرغم من ضيق الوقت، إلّا أنّنا استطعنا تطبيق جميع البرمجيات والأجهزة ضمن فترة قصيرة وتسليم المشروع بإقتدار في الموعد المحدّد، مع الحرص على استخدام أحدث الأجهزة المختارة بما يتناسب مع "نظم تخطيط موارد المؤسّسات" (ERP) وخططنا المستقبلية".

ويُذكر أن "ألفا داتا"، الحائزة على شهادة "أيزو 27001" كمزوّد معتمد لخدمات الطباعة المُدارة العامة، قد بدأت المشروع في منتصف شهر يونيو/حزيران الماضي ونجحت في استكماله خلال شهر واحد ضمن الموعد المحدّد. وتتميّز خدمات الطباعة المُدارة، التي تم تطبيقها في "البركة القابضة"، بأنّها تشمل خدمات رصد الأجهزة الطرفية وتستند إلى خادم طباعة مركزيّ مزوّد بأحدث التكنولوجيا للحد من التكاليف.

=