Wednesday, 28 December 2016

"Action Hotels" or "Action") Opening of Mercure Sohar, Oman

Action Hotels plc

December 14 2016: Action Hotels plc, the leading owner, developer and asset manager of branded three and four-star hotels in the Middle East and Australia, is delighted to announce the formal opening of its third hotel in Oman, Mercure Sohar.
The 151-bedroom freehold hotel, located in the heart of Sohar, is Action's ninth collaboration with AccorHotels and the first Mercure-branded property in the portfolio. The hotel welcomed its first paying guests on 1st December 2016 and early business enquiries have been encouraging.
Mercure Sohar brings Action Hotels' portfolio to 12 operational hotels and 2,181 rooms in six countries with the total pipeline set to take Action to 3,000 rooms by 2017.
Alain Debare, Chief Executive Officer of Action Hotels commented: 'I am delighted to announce the opening of Mercure Sohar. Sohar port and free zone is an important link in Oman's commercial industry and this ideal location means we are confident the hotel will be a successful addition to our portfolio as we continue to work towards our goal of 5,000 rooms by 2020.'

Olivier Granet, Managing Director and Chief Operating Officer for AccorHotels Middle East commented: 'As a leading global hospitality company within the region, we are delighted to debut the Mercure brand in Oman, a brand with a robust international network and commitment to quality. With six hotels in operation and three in the pipeline with our partner Action Hotels PLC within the region, we value this relationship and look forward to widening our footprint as well as building brand equity in Oman.'


"العملية للفنادق"
افتتاح ميركيور صحار، سلطنة عمان

يسر الشركة العملية للفنادق، الشركة الرائدة المالكة والمطورة ومديرة الأصول لفنادق من فئة ثلاث وأربع نجوم في الشرق الأوسط وأستراليا، أن تعلن عن الافتتاح الرسمي لفندقها الثالث في عمان، ميركيور صحار.

الفندق المؤلف من 151 غرفة، وموقعه المميز في قلب صحار، هو التعاون التاسع للعملية للفنادق مع مجموعة فنادق أكور، والأول في محفظة الشركة الذي يحمل علامة ميركيور التجارية.

وفتح الفندق الجديد أبوابه للنزلاء في الأول من شهر كانون الأول، في حين أن الاتصالات والاستفسارات في الأيام الأولى كانت مشجعة للغاية.

مع افتتاح "ميركيور صحار"، تضم محفظة الشركة العملية للفنادق اليوم 12 فندقاً تشغيلياً، و2,181 غرفة في ست دول، في حين من المتوقع وصول عدد الغرف إلى ثلاثة آلاف مع حلول عام 2017 بعد الانتهاء من الأعمال قيد الانشاء.

في هذه المناسبة، قال آلان دوبار، الرئيس التنفيذي لشركة العملية للفنادق:
"يسعدني أن أعلن عن افتتاح ميركيور صحار. ميناء صحار والمنطقة الحرة، حلقة هامة في مجال الصناعة التجارية في سلطنة عمان وهذا الموقع المثالي يعني أننا واثقون من أن الفندق سيكون إضافة ناجحة إلى محفظتنا. نحن نواصل العمل من أجل تحقيق هدفنا بالوصول إلى 5 آلاف غرفة بحلول عام 2020."

بدوره، علّق اوليفييه غرانيه، المدير والرئيس التنفيذي لعمليات فنادق أكور في الشرق الأوسط، قائلاً:
"كشركة عالمية رائدة في مجال الضيافة في المنطقة، نحن سعداء بتقديم علامة ميركيور التجارية للمرة الأولى في عمان، لا سيما وأنها علامة تتمتع بشبكة دولية قوية والتزام بالجودة. مع ستة فنادق نشيطة وثلاثة أخرى قيد  الإنشاء مع شركائنا العملية للفنادق، فنحن نقدّر هذه العلاقة ونتطلع إلى توسيع تواجدنا فضلا عن بناء علامتنا التجارية في سلطنة عمان".

=