Wednesday, 9 November 2016

Strategic partnership between Buzinessware and NetApp to help Middle East businesses transition to next gen data centres



Infrastructure-as-a-Service provider to fuel its On-demand Managed Infrastructure with NetApp SolidFire All-Flash Storage

November 09, 2016

Buzinessware, a leading Middle East Hosting Specialist, has revealed that it has become the Middle East region’s first ever provider to deploy NetApp’s SolidFire all-flash scale-out storage to help further reinforce its hosting and cloud services. The strategic new partnership between Buzinessware and NetApp, a leading American multinational storage and data management company, will now allow companies in the UAE with key access to agile, scalable, on-demand storage infrastructure that delivers predictable, cost-effective performance in the cloud--along with reliable 24/7 UAE-based support.

40% of current market leaders could get displaced by digital disruption in five years. Designing & launching a next generation data center is the answer for being a disruptor, not get disrupted. In its 2015 Middle East Technology, Media & Telecommunications (TMT) predictions, Deloitte expects the region’s digital economy to double by 2018, reaching US$30 billion. Growing revenue in the digital economy requires on-demand infrastructure elasticity–the unique ability offered by NetApp SolidFire to independently scale capacity and performance–without impacting production workloads. With NetApp SolidFire at the core of its cloud infrastructure, Buzinessware is well positioned to support customers’ cloud initiatives by enabling them to increase revenue, minimize cost and reduce risk

“We are very excited with this new development for Buzinessware--being the first in the region to offer NetApp SolidFire,” said Sajid Mulla, CEO, Buzinessware. “This new solution will address the challenge of meeting the demand for consistent, predictable performance in the cloud--even in the face of ever-increasing demands. Our partnership with NetApp will now give us the ability to deliver the exact level of performance required for each and every one of our customer’s applications while also making changes to performance and capacity on the fly without any disruption. We can help customers cost-effectively manage their core business services on demand, accelerate the pace of their innovation and drive true value in their businesses.”

Unlike any other technology, NetApp SolidFire enables Buzinessware to guarantee performance to each and every customer application and workload, scale out non-disruptively, and automate its entire storage infrastructure to keep operational costs low. As a result, it provides a superior hosting and cloud computing experience to customers by delivering reliable, high-performance, cost-effective infrastructure services.

“Buzinessware is a leader in accelerating the Middle East’s global success and giving its customers a competitive advantage in the digital economy,” said Stuart Oliver, Global Consulting Director, Fueled by SolidFire. “Buzinessware’s infrastructure, fueled by NetApp SolidFire, empowers customers to capitalize on the agility, automation and scalability of a next generation data center, enabling new business opportunities and driving new growth.”

"بيزنس وير" تعقد شراكة استراتيجية مع "نت آب" لمساعدة الشركات في الشرق الأوسط على التحول إلى الجيل الجديد من مراكز البيانات

9 نوفمبر 2016 - عقدت "بيزنس وير"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير تكنولوجيا الإنترنت في الشرق الأوسط، شراكة استراتيجية مع "نت آب"، إحدى الشركات الأمريكية الرائدة في مجال التخزين وإدارة البيانات. وبموجب هذه الشراكة تصبح "بيزنس وير" أول شركة في منطقة الشرق الأوسط  التي تقوم بإعتماد نظام التخزين بالذاكرة الضوئية والقابل للتوسيع "سوليد فاير" من شركة "نت آب" بهدف تعزيز خدماتها في مجال الاستضافة والحوسبة السحابية. وسيتاح للشركتين من خلال الشراكة الاستراتيجية، الوصول إلى بنية تحتية للتخزين تتميز بالمرونة وقابلية التطوير وتتاح عند الطلب من شأنها توفير أداء منخفض التكلفة ويمكن التنبؤ به في مجال التقنية السحابية إلى جانب الدعم الموثوق على مدار الساعة في دولة الإمارات.

ومع التطور الرقمي الحاصل، فإنه يمكن لـ 40% من الشركات الرائدة في السوق حالياً أن تخرج من الأسواق في غضون 5 سنوات في حال لم تعتمد على تصميم وإطلاق جيل جديد من مراكز البيانات التي تتيح لها الحل الأمثل لتكون شركات تواكب التطورات الجارية كي لا تتعثر في أعمالها. وترى شركة "ديلويت" في تقريرها حول توقعات العام 2015 لأسواق التكنولوجيا والاعلام والاتصالات، أن الاقتصاد الرقمي سيتضاعف بحلول العام 2018 لتصل قيمته إلى 30 مليار دولار. وتتطلب زيادة الإيرادات في الاقتصاد الرقمي وجود بنية تحتية مرنة تحت الطلب، وهي الميزة الفريدة التي يوفرها نظام التخزين "سوليد فاير" من (نت آب) من أجل تطوير قدرات وأداء الشركات باستقلالية دون التأثير على أعباء الإنتاج. ومن خلال تبنيها لنظام "سوليد فاير" ضمن بنيتها السحابية، تصبح "بيزنس وير" في وضع جيد يؤهلها دعم المبادرات السحابية للعملاء من خلال مساعدتهم على زيادة الإيرادات وتخفيض التكاليف والحد من المخاطر.

وقال ساجد مُلا، الرئيس التنفيذي لشركة "بيزنس وير": "نحن سعداء للغاية بالتطور الجديد الذي طرأ على أعمالنا والذي أصبحنا من خلاله أول شركة على مستوى المنطقة تعتمد نظام التخزين "سوليد فاير" وتتيح توفيره في السوق. وسيعمل هذا الحل الجديد على معالجة التحدي المتمثل في الحاجة إلى أداء مرن ومتسق يمكن التنبؤ به في مجال التقنية السحابية، حتى في تزايد المطالب من هذا النوع. وستتيح لنا شراكتنا مع "نت آب" القدرة على تقديم مستوى الأداء المطلوب لكل تطبيق من تطبيقات عملائنا مع إحداث التغييرات المطلوبة من حيث الأداء والقدرة بشكل فوري ودون أية عراقيل. كما يمكننا مساعدة العملاء على إدارة أعمالهم وخدماتهم الأساسية بفعالية من حيث التكلفة وعند الطلب، بالإضافة إلى تسريع وتيرة الابتكار وإحداث قيمة حقيقية في أعمالهم".

وبخلاف التقنيات الأخرى، يساعد "سوليد فاير" شركة "بيزنس وير" على ضمان أداء أفضل لكل تطبيق وكمية عمل لدى العملاء، بالإضافة إلى توسيع نطاق التخزين دون عراقيل، فضلاً عن أتمتة كامل بنيتها التحتية للتخزين بغية الحفاظ على انخفاض التكاليف التشغيلية. وكنتيجة لذلك توفر الشركة خدمات متميزة فيما يتعلق بالاستضافة والحوسبة السحابية بما يوفر للعملاء خدمات بنية تحتية موثوقة وعالية الأداء ومنخفضة التكاليف.


من جانبه، قال ستيوارت أوليفر، مدير الاستشارات العالمية لدى "سوليد فاير": "تعد "بيزنس وير" إحدى الشركات الرائدة التي تسهم في تسريع النجاح العالمي لمنطقة الشرق الأوسط ومنح عملائها ميزة تنافسية في الاقتصاد الرقمي. وستمكن البنية التحتية للشركة المُعززة بنظام التخزين "سوليد فاير" العملاء من الاستفادة من ميزات المرونة والأتمتة وقابلية التدرج لجيل جديد من مراكز البيانات، ما يتيح فرص أعمال جديدة ويدفع بمزيد من النمو".
=