Sunday, 27 November 2016

Masdar Institute wins ‘TRL Student Award’ at Gulf Traffic 2016



World's first graduate-level university recognized for their Bus Oriented Development project

November 24, 2016

TRL (Transport Research Laboratory), the global centre for innovation in transport and mobility, has awarded the Masdar Institute of Science and Technology (Masdar Institute), with the 'TRL Student Award' during this year's edition of Gulf Traffic, which was recently held at the Dubai World Trade Centre. The award was given in recognition of Masdar Institute’s Bus Oriented Development (BOD) project and was received by Allan Ribeiro Pimenta, Asim Khanal, and Jean Phelippe Ramos de Oliveira, during the awards night held on the side-lines of Gulf Traffic 2016.

According to TRL senior executives, the ‘TRL Student Award’ is aimed at tapping into the creative skills of today’s younger generation in order to help solve practical, real-life problems while also helping the country in its move towards more growth and development. The team from Masdar Institute bested out entries from other universities in the UAE like Heriot Watt University (Intelligent Parking System) and American University - Dubai (Optimizing the Dubai Public Transport System to meet the needs of the growing population).

The winning submission was cited for its research on how the Abu Dhabi transportation system can become an example of sustainable mobility. The study recommended some key solutions on how the emirate's transport system can be improved--including BRT Oriented Development, segmentation of busses, enhancement of an existing customer information mobile app and the marketization of public busses. The recommendations are seen as likely solutions to help create a more effective public transportation service.

“We congratulate and commend the team from Masdar Institute for their excellent research work on improving Abu Dhabi’s public transport system. The ‘TRL Student Award’ received overwhelming response from local universities—turning in brilliant work covering timely transportation and mobility issues in the UAE.

“The award category demonstrates our continuing belief and confidence in today’s youth and the role they play in bringing the future of transport to life. TRL wants to encourage new blood into the transport domain and recognize fresh and creative thinking by future professionals and we are proud to have created this platform for universities and young minds to showcase innovative ideas and solutions to challenges being faced today,” concluded Dr. Britta Lang, Country Director - UAE, TRL.

معهد مصدر يفوز بـ "جائزة تي أر آل للطلبة" خلال معرض المرور الخليجي 2016

جامعة الدراسات العليا الأولى في العالم تحظى بتكريم على مشروعها "التنمية الموجهة نحو النقل بالحافلات"

24 نوفمبر 2016 - منحت "مختبر أبحاث النقل – تي أر آل"، إحدى الشركات العالمية الرائدة في الإبتكار في مجال توفير النقل وحركة التنقل، معهد مصدر للعلوم والتكنولوجيا، جامعة الدراسات العليا الأولى في العالم التي تعنى بالأبحاث والبرامج والتي تركز على تطوير تقنيات الطاقة البديلة والاستدامة والبيئة، "جائزة تي أر آل للطلبة" عن مشروعه "التنمية الموجهة نحو النقل بالحافلات"، وذلك خلال دورة هذا العام من معرض المرور الخليجي الذي أقيم مؤخراً في مركز دبي التجاري العالمي. وقد استلم الجائزة كل من آلان ريبيرو بيمنتا وعاصم خانال جان فيليبي راموس دي أوليفيرا، خلال حفل استلام الجوائز الذي أقيم على هامش معرض المرور الخليجي 2016.

وقد أفاد كبار المسؤولين في "مختبر أبحاث النقل – تي أر آل" أن "جائزة تي أر آل للطلبة" تهدف إلى الاستفادة من مهارات جيل شباب اليوم وأفكاره المبتكرة في إيجاد حلول عملية وواقعية لمشاكل النقل مما يعزز جهود الدولة في مسيرتها نحو النمو والتطور. وقد تفوق فريق معهد مصدر في هذا المشروع على المشاريع التي قدمتها الجامعات الأخرى في دولة الإمارات ومنها جامعة هيريوت وات (نظام وقوف السيارات الذكي) والجامعة الأمريكية في دبي (تحسين نظام النقل العام في دبي لتلبية احتياجات النمو السكاني).  

وتمّيز المشروع الفائز بأبحاثه حول الطرق المتاحة لجعل نظام النقل في أبوظبي مثالاً يحتذى به للتنقل المستدام. وأوصت الدراسة ببعض الحلول الرئيسية حول كيفية تحسين نظام النقل في الإمارة - بما في ذلك التنمية الموجهة نحو دعم النقل بالحافلات السريعة وتجزئة مسارات الحافلات وتطوير تطبيقات الهواتف المتحركة الحالية الخاصة ببيانات العميل إلى جانب الترويج لاستخدام الحافلات العامة. وتعتبر هذه التوصيات بمثابة حلول محتملة من شأنها المساعدة على تعزيز فعالية خدمة النقل العام .

واختتمت الدكتورة بريتا لانغ، المدير الإقليمي لمختبر أبحاث النقل – تي أر آل" في دولة الإمارات، قائلةً: "نهنئ فريق معهد مصدر على جهودهم في تقديم بحوث متميزة تساهم في تحسين نظام النقل العام في أبوظبي. لقد شهدت "جائزة تي أر آل للطلبة" إقبالاً واسعاً من الجامعات المحلية نظراً للنجاح الكبير الذي حققته في تغطية قضايا النقل والتنقل المطروحة حالياً في دولة الإمارات. تجسد هذه الجائزة إيماننا المستمر وثقتنا الدائمة في جيل شباب اليوم وتقديرنا للدور الذي يلعبه في تطوير قطاع النقل في المستقبل. يسعى"مختبر أبحاث النقل – تي أر آل" من خلال هذه المبادرة إلى التشجيع على إدخال دم جديد في مجال النقل وتكريم الأفكار الجديدة والمبتكرة التي يقدمها خبراء المستقبل. ونحن فخورون بتوفير هذا المنبر للجامعات والعقول الشابة لعرض أفكارهم وحلولهم المبتكرة لمواجهة تحديات اليوم".


=