Sunday, 20 November 2016

Imdaad to showcase role of Internet of Things in facilities management at The Big 5 2016 in Dubai


  • Next-generation Imtedaad system to be highlighted during event
  • Technology supports UAE & other Gulf states’ smart transformation initiatives
November 19, 2016 –  By 2020, the international smart building market will be valued at an impressive USD 36,398.7 million, a growth from USD 7,260 million in 2015, according to a recent report. Facilities management (FM) is part and parcel of the smart building market’s rapid development, which will enhance the quality of life worldwide and increasing environmental protection awareness. Particularly, the GCC’s FM sector is steadily harnessing the power of next-generation technologies to fully support the region’s ongoing smart transition initiatives.
To demonstrate the role of cutting-edge technological tools in reshaping the regional FM industry, Imdaad, a leading provider of integrated facilities management solutions in the GCC, will showcase at The Big 5 in Dubai its state-of-the-art Imtedaad system. The technology designed based on the concept of the Internet of Things (IoT) will be at the center of the company’s participation in the Middle East’s largest construction event. The Big 5 is slated to take place at the Dubai World Trade Centre from November 21 to 24, 2016.
To be located at Concourse 419 of the event’s venue, Imdaad’s stand will put on display Imtedaad’s advanced features as well as the system’s unique modern enhancements and improvements. Imtedaad is one of the industry’s much-talked-about technological platforms due to its ability to intelligently analyze the performance trends of interconnected assets.
It works by correlating all essential data with the behavior of the building’s eco-system to come up with a set of recommendations and corrective actions. During the show, the FM company will demonstrate the far-reaching benefits of Imtedaad’s top-notch features, namely its cognitive computing platform, predictive maintenance capability, seamless machine-to-machine (M2M) communication, automatic corrective measures, real-time monitoring and tracking of assets, and energy management.
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “Through this platform, we hope to increase awareness on the impact of IoT on facilities management. The Imtedaad system perfectly demonstrates how vital interconnectedness is in monitoring and sustaining the performance of any asset at any given time. With its next-generation features, this highly valuable system delivers optimal workflow and productivity across the supply chain. We recently enhanced the system further to reflect the latest global trends in the FM market and to be of service to our clients more in line with our mission and core values.”
“At the national level, Imtedaad is a demonstration of our company’s commitment to the UAE’s and the rest of the Gulf’s smart transformation efforts. This is a reaffirmation of our relentless support to the goals and objectives of UAE Vision 2021 to turn the UAE into one of the world’s smartest and sustainable nations. We hope to highlight Imtedaad’s role in this important national building process during our participation in the four-day exhibition. Additionally, we look forward to interacting with industry leaders, pioneers, decision and policy makers, and all visitors to share with them our technology’s important role in the country’s bid to establish smart cities,” Lootah added.

Meanwhile, Imdaad will also capitalize on the popularity of The Big 5 to generate new leads, network with potential clients and industry experts, strengthen its ties with existing customers, and educate visitors and fellow exhibitors regarding Imtedaad and its benefits. Imdaad will join the more than 3,000 international exhibitors participating in this year’s edition of The Big 5, the number one choice for construction industry professionals. Complete details of the event are available at www.thebig5.ae.

"إمداد" تستعرض دور "إنترنت الأشياء" في تعزيز إدارة المرافق خلال "الخمسة الكبار 2016"

  • نظام "امتداد" يجسد أهمية تكنولوجيا الجيل القادم في دعم التحول الذكي في الإمارات والخليج العربي

  • التكنولوجيا المتطورة حاجة ملحة لتفعيل مساهمة قطاع إدارة المرافق في بناء مدن ذكية ومتكاملة

19 نوفمبر 2016
كشفت التقديرات الرسمية الحديثة عن أنّ سوق المباني الذكية في العالم تستعد لتحقيق نمو لافت لتصل إلى 36,398.7 مليون دولار أمريكي بحلول العام 2020، مقارنةً بـ 7,260 مليون في العام 2015. وتتزايد أهمية قطاع إدارة المرافق باعتباره جزءاً لا يتجزأ من التطور السريع الذي تشهده سوق المباني الذكي، والذي سيكون له دور محوري في تعزيز نوعية الحياة في العالم ورفع مستوى الوعي بضرورة حماية البيئة ودفع عجلة الاستدامة. ويخطو قطاع إدارة المرافق في دول الخليج العربي خطوات سبّاقة على درب النمو، مدفوعاً بقدرة عالية على توظيف قوة تكنولوجيا الجيل القادم بالشكل الأمثل في خدمة المبادرات الإقليمية الهادفة إلى تحقيق التحول الذكي.

وسعياً وراء تسليط الضوء على دور التكنولوجيا الحديثة في إعادة رسم ملامح قطاع إدارة المرافق إقليمياً، أكدت "إمداد"، الشركة الرائدة في توفير الحلول المتكاملة لإدارة المرافق في دول مجلس التعاون الخليجي، عزمها على استعراض أبرز الملامح المميزة لنظامها المتطور "امتداد" (Imtedaad)، القائم على مفهوم "إنترنت الأشياء" (IoT)، وذلك خلال مشاركتها في معرض "الخمسة الكبار في دبي"، أكبر معرض تجاري في مجال البناء والإنشاء في منطقة الشرق الأوسط والذي سيستضيفه "مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض" في الفترة بين 21 و24 من تشرين الثاني/نوفمبر الجاري.

ومن المقرر أن تسلط منصة "إمداد"، الواقعة ضمن "كونكورس 419" في "مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض"، الضوء على المزايا المتقدمة والتحسينات المتطورة والخصائص الحديثة التي يمتاز بها نظام "امتداد". ويكتسب النظام أهمية عالية باعتباره أحد المنصات التكنولوجية الرائدة ضمن قطاع إدارة المرافق، بالنظر إلى قدرته الاستثنائية على تحليل اتجاهات أداء الأصول المترابطة بذكاء.

وتنطوي آلية عمل "امتداد" على ربط جميع البيانات الأساسية مع سلوك النظام البيئي للمباني، من أجل التوصل إلى مجموعة من الإجراءات التصحيحية والتوصيات الفاعلة. وتعتزم "إمداد" تعريف زوار "الخمسة الكبار في دبي" على المزايا المتقدمة لـ "امتداد"، لا سيّما منصة الحوسبة الإدراكية والقدرة على الصيانة التنبؤية وتقنية "التواصل الآلي الذكي" (M2M)، فضلاً عن التدابير التصحيحية التلقائية وميزة الرصد الفوري والمباشر وتتبع الأصول وإدارة الطاقة وغيرها.

وقال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "نتطلع، من خلال الانضمام إلى نخبة المشاركين في "الخمسة الكبار في دبي"، إلى نشر الوعي حول التأثير الإيجابي لـ "إنترنت الأشياء" على قطاع إدارة المرافق. ويمثل نظام "امتداد" تجسيداً حقيقياً لأهمية الترابط في رصد وتعزيز أداء أيّ من الأصول في كافة الأوقات. وتكمن أهمية النظام، المدعم بخصائص متقدمة تستند إلى تكنولوجيا الجيل القادم، في أنه ركيزة أساسية لضمان سير العمل بالشكل الأمثل وتحسين الإنتاجية عبر سلسلة التوريد. وقمنا مؤخراً بإحداث تحسينات جديدة على النظام تماشياً مع الاتجاهات الدولية الناشئة ضمن سوق إدارة المرافق، في خطوة من شأنها تلبية احتياجات ومتطلبات عملائنا تماشياً مع قيمنا المؤسسية رؤيتنا الطموحة."

وأضاف لوتاه: "يأتي نظام "امتداد" بمثابة تأكيد على التزامنا المطلق في "إمداد" بالمساهمة في تسريع وتيرة التحول الذكي في دولة الإمارات ومنطقة الخليج العربي ككل. ونتطلع من خلال النظام المبتكر إلى مواصلة دعم الجهود الوطنية الرامية إلى ترجمة "رؤية الإمارات 2021" في الوصول إلى مصاف أبرز الأمم المتقدمة في العالم. ونسعى، من خلال التواجد في معرض "الخمسة الكبار في دبي"، إلى التعريف بمساهماتنا الفاعلة في دفع التحول الذكي، فضلاً عن تعزيز التواصل الفعال مع الرواد وصناع القرار وراسمي السياسات والزوار والجهات العارضة، في سبيل إطلاعهم على المزايا الاستثنائية والدور الهام لـ "امتداد" في الإسهام ببناء مدن ذكية ومتكاملة ومستدامة."

ويجدر الذكر بأنّ "إمداد" تتطلع إلى الاستفادة من منصة "الخمسة الكبار في دبي" لعقد صفقات جديدة وتوطيد جسور التواصل مع العملاء الحاليين والمحتملين ورواد قطاع البناء والإنشاء، فضلاً عن تعريف الزوار والجهات العارضة على المزايا المترتبة عن تبني نظام "امتداد". ومن المقرر أن تنضم الشركة إلى أكثر من 300 عارضاً دولياً خلال الدورة الحالية من المعرض، الذي يعد الخيار الإقليمي الأول لرواد قطاع الإنشاء في العالم. وللاطلاع على تفاصيل الحدث، الرجاء زيارة الرابط: www.thebig5.ae.

=