Wednesday, 23 November 2016

Imdaad launches Imtedaad’s mobile version at The Big 5 2016

In line with the UAE’s initiatives to build smart and sustainable cities

November 21, 2016 –  Imdaad, a leading provider of integrated facilities management solutions in the GCC, has launched the mobile version of its state-of-the-art technology Imtedaad during its participation at The Big 5 2016, the latest edition of the Middle East’s largest construction event being held at the Dubai World Trade Centre. Imdaad’s move is in response to the growing demand for access to business information and applications through mobile technologies as well as the increasing popularity of ‘third platform’ technologies.
A recent IDC report has stated that mobility shows the inter-dependencies between mobile computing, social media, cloud computing, big data, and possibly the Internet of Things (IoT), which has transformed how people and businesses relate to technology. To date, industry experts have forecasted that annual spending on mobility across the Middle East, Turkey, and Africa (META) region will reach USD 185 billion by 2019—reflecting a 10.2 per cent share of worldwide enterprise and consumer spending on mobile devices, software, and services, which is also expected to reach USD 1.8 trillion in 2019.
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “In today’s digital age, mobility and agility are very vital. Most individuals now are always on the go and they demand easy access to important documents anywhere, anytime; this is especially true for businessmen and employees – an increasing number of whom rely on their smart mobile devices to do their work. By introducing the new mobile version of Imtedaad, we are enabling users to access the system on their mobile devices even if they are not onsite. We will effectively demonstrate its advanced functions and features in the coming days here at The Big 5 2016.”
“Easy access to the Imtedaad platform results in numerous value-added benefits such as improved productivity and higher profitability, to name a few. Moreover, the mobile version reflects our utmost commitment to contribute to the UAE’s smart transformation efforts and help achieve its smart goals as the country steadily marches towards building sustainable and smart cities in accordance with the vision and directives of the country’s wise leaders.”
The launch comes at the height of the UAE’s rising mobile and smartphone penetration rates—complementing an eMarketer’s report showing the UAE’s 200 per cent mobile penetration and 74 per cent smartphone penetration rates. Imtedaad is an important building asset that intelligently analyzes performance trends of interconnected assets and correlates all essential data with the behavior of the building’s eco-system—producing more accurate recommendations and corrective actions to ensure a building’s optimized performance.

At The Big 5 2016, Imdaad will be showcasing Imtedaad’s state-of-the-art features, including cognitive computing platform, predictive maintenance capability, seamless machine-to-machine (M2M) communication, automatic corrective measures, real-time monitoring and tracking of assets, and energy management. The system has created positive impact on the region’s business landscape, leading to optimal workflow and productivity across the supply chain. The newly launched mobile version also seeks to meet the requirements of the UAE’s business sector amidst rapid adoption of ‘third platform’ technologies.

تماشياً مع مبادرات دولة الإمارات الرامية إلى بناء مدن ذكية ومستدامة

"إمداد" تطلق النسخة النقالة من نظام "امتداد" خلال مشاركتها في معرض "الخمسة الكبار 2016"

الإمارات، 21 نوفمبر  - 2016أطلقت "إمداد"، الشركة الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة لإدارة المرافق في دول مجلس التعاون الخليجي، النسخة النقالة من تقنيتها المتطورة "امتداد"، وذلك خلال مشاركتها في معرض "الخمسة الكبار 2015" (The Big 5 2016)، الدورة الأحدث لأكبر معرض تجاري في مجال البناء والإنشاء في منطقة الشرق الأوسط والمقام في مركز دبي التجاري العالمي. وتأتي هذه الخطوة في إطار استجابة "إمداد" للطلب المتنامي على الوصول إلى معلومات وتطبيقات الأعمال من خلال التقنيات النقالة، بالإضافة إلى تزايد شعبية تقنيات "المنصة الثالثة".
وأشار تقرير صدر حديثاً عن شركة "آي. دي. سي" للأبحاث (IDC) إلى أن التقنية المتنقلة تظهر مدى الترابط بين الحوسبة النقالة والشبكات الاجتماعية والحوسبة السحابية والبيانات الضخمة وكذلك انترنت الأشياء (IoT)، وهو ما أحدث تحولاً في كيفية ارتباط الناس والشركات بالتكنولوجيا. وتوقع الخبراء المختصون أن يصل حجم الإنفاق السنوي على التقنية المتنقلة في مختلف أنحاء الشرق الأوسط وتركيا وأفريقيا إلى 185 مليار دولار بحلول العام 2019، وهو ما يعكس حصة نسبتها 10.2% من حجم إنفاق الشركات والمستهلكين حول العالم على الأجهزة النقالة والبرمجيات والخدمات والذي من المتوقع أيضاً أن يصل إلى 1.8 تريليون دولار بحلول العام 2019.
وقال جمال عبد الله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "تحظى التقنية المتنقلة والمرونة في العصر الرقمي اليوم بأهمية بالغة، حيث إن معظم الأفراد هم في حالة تنقل مستمر ويحتاجون إلى سهولة في الوصول إلى الوثائق المهمة من أي مكان وفي أي زمان، وهذا ما ينطبق بشكل خاص على رجال الأعمال والموظفين، إذ يعتمد عدد متزايد منهم على الأجهزة النقالة الذكية لإنجاز أعمالهم. ومن خلال طرحنا للنسخة النقالة الجديدة من نظام "امتداد"، فإننا نتيح للمستخدمين الوصول إلى هذه المنصة من خلال أجهزتهم النقالة حتى وإن لم يكونوا في موقع العمل. وسنقوم خلال الأيام المقبلة بشرح الوظائف والمزايا المتطورة لهذا النظام وذلك خلال مشاركتنا في معرض "الخمسة الكبار".
وأضاف لوتاه: "تمتاز سهولة الوصول إلى منصة "امتداد" بالعديد من الفوائد ذات القيمة المضافة كتحسين الإنتاجية والربحية العالية على سبيل المثال لا الحصر. كما يعكس إطلاقنا لهذه النسخة النقالة التزامنا المطلق بالمساهمة في جهود التحول الذكي لدولة الإمارات والمساعدة على تحقيق أهدافها الذكية كدولة تسير بثبات نحو بناء مدن مستدامة وذكية تماشياً مع رؤية وتوجيهات قادة الدولة".    
ويأتي إطلاق هذه النسخة من نظام "امتداد" في ذروة ارتفاع معدلات استخدام الهواتف المحمولة والأجهزة النقالة في دولة الإمارات، وهو ما يدعمه تقرير صادر عن "أي. ماركتر" (eMarketer) ويشير إلى ارتفاع بمعدل 200% في استخدام الأجهزة النقالة وزيادة بنسبة 74% في استخدام الهواتف الذكية في دولة الإمارات. ويعد نظام "امتداد" أحد المنصات المهمة ضمن قطاع الأبنية، حيث يعمل على تحليل اتجاهات الأصول المترابطة ويعمل على ربط كافة البيانات الأساسية مع سلوك منظومة المبنى، ما يتيح التوصل إلى مجموعة من التوصيات الدقيقة والإجراءات التصحيحية لضمان أفضل أداء للمبنى.
وستعرض "إمداد" خلال مشاركتها في معرض "الخمسة الكبار 2016"، المزايا المتطورة لنظام "امتداد"، بما في ذلك منصة الحوسبة الإدراكية والقدرة على الصيانة التنبؤية وتقنية "التواصل الآلي الذكي" (M2M) والتدابير التصحيحية التلقائية وميزة المراقبة الفورية وتتبع الأصول وإدارة الطاقة. وأضفى نظام "امتداد" تأثيراً إيجابياً على قطاع الأعمال في المنطقة، ما ساهم في تعزيز سير العمل والإنتاجية عبر سلسلة التوريد. وتسعى الشركة من خلال النسخة النقالة من هذا النظام إلى تلبية متطلبات قطاع الأعمال في دولة الإمارات في ظل الاعتماد السريع على تقنيات "المنصة الثالثة".
=