Tuesday, 8 November 2016

Etisalat Group and Cisco Gear Up for the IoT Era with Release of White Paper


White paper provides road map to 2020 for Etisalat Group to sustain leadership in IoT

Abu Dhabi, UAE, November 7, 2016: Etisalat Group, in collaboration with Cisco, has today unveiled a White Paper outlining its vision for the development of the Internet of Things (IoT). The White Paper - ‘Evolving the Service Provider Architecture for the IoT Era’ - provides a road map for how the service provider network will need to evolve to meet customers’ needs and adapt to the growing IoT market and maintain Etisalat’s position as a leader in delivering next-generation technology advancements to the market.

Analysts forecast that the worldwide IoT installed base will exceed 28 billion by 2020, while total market revenue could exceed US$ 7 trillion. IoT infrastructure must be able to support the demands of high data rates, large numbers of connected things, deep coverage, advanced data analytics, and security and data management capabilities, among other requirements.

“Etisalat has been at the forefront in creating new technology breakthroughs in the UAE and the IoT is in our DNA. We believe that the IoT is vital for regional development and have made a commitment to build best-in-class IoT capabilities to bring to the market. The whitepaper in collaboration with Cisco is an initiative that is aligned with Etisalat’s 2020 technology vision,” said Hatem Bamatraf, Chief Technology Officer, Etisalat Group International. “Our shared vision identifies IoT as a key priority for Etisalat Group, to maintain its position as a leader in delivering next-generation platforms and services to the market.”

As a result, the White Paper provides operators with a road-map and practical approach that paves the way for the evolution in its capabilities and future network architecture needed to realise the potential of IoT. Moving forward, this will involve managing a diverse network infrastructure, as access technologies continue to develop. It also highlights how service providers will need to invest new technologies and advanced networks to ensure the necessary capabilities are in place.

“The Internet of Things is profoundly disrupting business and commerce and shaping the future outlook for service providers. Etisalat Group has been working closely with Cisco to bring IoT-based solutions and the unprecedented opportunities they present to the markets in which it operates,” said Abdelrahman Ibrahim, CTO of Global Service Provider, Cisco Middle East. “Together we are examining the building blocks of an SP architecture that can capture the full potential of IoT by delivering exceptional next-generation user experiences. Our collaboration will help define the future architecture that can be adopted by telcos in the region, building on our expertise in SP architecture transformation and our holistic vision for the IoT.”


The White Paper identifies current and potential activities where IoT will have an impact. These include: Healthcare, fitness and wellbeing, manufacturing, agriculture, utilities, extractive industries, surveillance, logistics, transportation, retail and finance, as well as new applications related to Smart Cities.  

In addition, it outlines the key technologies which will help create more flexible network infrastructure, better able to meet the wide-ranging requirements of IoT.  These are: Implementation of Network Function Virtualisation (NFV) & Software Defined Networking (SDN), Cloud and edge (fog) computing, Low-power wide-area (LPWA) technologies and 5G. The White Paper also addresses the new security challenges that arise from this new area of connectivity.

The full version of the White Paper can be viewed at: http://www.etisalat.com/en/system/docs/whitepapers/Etisalat-IoT.pdf

"مجموعة اتصالات" وشركة "سيسكو" تكشفان عن رؤيتهما المشتركة للدخول في عصر إنترنت الأشياء

أبوظبي، 7 نوفمبر 2016: كشفت "مجموعة اتصالات"، شركة الاتصالات الرائدة في منطقة الشرق الأوسط وأسيا وإفريقيا، وبالتعاون مع شركة سيسكو، عن رؤيتها الخاصة بتطوير إنترنت الأشياء (IoT). وقد سعت "مجموعة اتصالات" من خلال هذه الوثيقة – التي حملت عنوان "تطوير هيكل لموفري الخدمة خاص بعصر إنترنت الأشياء"- إلى إتاحة الفرصة أمام مزودي الخدمة للتعرف على المتطلبات التي يحتاجونها للتطور والتقدم، وبالشكل الذي يسهم في تلبية حاجات مستخدميهم، والتكيف مع حالة النمو التي يشهدها قطاع إنترنت الأشياء، وفي الوقت نفسه المحافظة على مكانتها الريادية كمزود شامل لتقنيات الجيل القادم المتقدمة في الأسواق التي تعمل بها.

ويرى محللون أن استخدام إنترنت الأشياء عالمياً سيصل بحلول العام 2020 إلى أكثر من 28 مليار تطبيق، في حين يتوقع أن ترتفع إجمالي إيرادات الأسواق منها لتصل إلى 7 تريليون دولار، وحتى يتحقق ذلك يجب على البنية التحتية أن تكون قادرة على توفير الدعم اللازم الذي يحتاجه الطلب المرتفع على البيانات، وعلى توفير الدعم الذي يتطلبه العدد الكبير من الأشياء المتصلة، والتغطية العالية، وتحليل البيانات المتقدمة، وعلى دعم أمن وقدرات إدارة البيانات، إضافة إلى العديد من المتطلبات الأخرى.

وبهذه المناسبة قال حاتم بامطرف، الرئيس التنفيذي لقطاع التكنولوجيا في" مجموعة اتصالات" الدولية، "تواصل ’مجموعة اتصالات‘ مسيرة تعزيز مكانتها الريادية لاسيما من حيث توفير التقنيات الجديدة والمبتكرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، ولعل إنترنت الأشياء يعتبر من أهم هذه التقنيات التي تتميز ’اتصالات‘ بتوفيرها لعملائها. إننا على ثقة بأن تقنية إنترنت الأشياء أصبحت ضرورية للتطور الإقليمي، من هنا فقد التزمنا ببناء أفضل القدرات والإمكانيات التي توفرها تقنية إنترنت الأشياء. اليوم تأتي وثيقة التعاون مع سيسكو لتكون بمثابة مبادرة تتوافق مع رؤية ’اتصالات‘ 2020 التكنولوجية". مضيفاً "إن رؤيتنا المشتركة تعتبر أن إنترنت الأشياء أصبح أولوية قصوى بالنسبة لــ’مجموعة اتصالات‘ لاسيما وأنها تستطيع من خلاله تعزيز مكانتها كشركة رائدة في رفد الأسواق بخدمات ومنصات الجيل القادم من التقنيات المبتكرة ".
وكنتيجة لذلك، تزود الدراسة المشغلين بخريطة طريق ومنهج عملي يمهد الطريق أمامها لتعزيز قدراتها وشبكاتها المستقبلية الضرورية لتحقيق الاستفادة المطلوبة من امكانيات إنترنت الأشياء، بما يتضمن إدارة بنية شبكية تحتية متنوعة لاسيما وأن وسائل الوصول التقنية، مستمرة في التطور. كما أنها تسلط الضوء على المتطلبات التي يحتاجها موفري الخدمة لاستثمار التقنيات الجديدة والشبكات المتقدمة من أجل التأكد من إتاحة الإمكانيات والقدرات الضرورية واللازمة.    

من جانبه قال عبدالرحمن إبراهيم، الرئيس التنفيذي للتكنولوجيا لقطاع الاتصالات في شركة سيسكو الشرق الأوسط، " لقد غير إنترنت الأشياء وبشكل كبير الألية التي نقوم من خلالها بتنفيذ أعمالنا، إضافة إلى أنه أصبح يسهم بدور فاعل في صياغة وتشكيل الرؤية المستقبلية لموفري الخدمات. من جانبها تعمل ’مجموعة اتصالات‘ بشكل وثيق مع سيسكو من أجل توفير حلول إنترنت الأشياء والفرص غير المسبوقة التي تتضمنها هذه الحلول، وطرحها في الوقت نفسه في الأسواق التي تعمل بها". مضيفاً " لقد قمنا باختبار بناء هيكل موفر الخدمات الذي يستطيع التقاط كل الإمكانيات التي يتضمنها إنترنت الأشياء عن طريق طرح الجيل القادم من تجربة المستخدم الاستثنائية. ومن شأن التعاون فيما بين ’اتصالات‘ وسيسكو أن يساعد على تحديد الهيكل المستقبلي الذي يمكن لشركات الاتصالات في المنطقة اعتماده، وذلك بناء على ما يتوفر لدينا من خبرة  شاملة في إنترنت الأشياء".

وتعمل الدراسة على تحديد النشاطات الحالية والمحتملة التي سيؤثر إنترنت الأشياء عليها. تشمل هذه النشاطات: الرعاية الصحية، اللياقة البدنية والرفاهية، الصناعة، الزراعة، الخدمات، الصناعات الاستخراجية، المراقبة، الخدمات اللوجستية، والنقل، وتجارة التجزئة والتمويل، وكذلك تشمل التطبيقات الجديدة المتعلقة بالمدن الذكية.


إضافة إلى ما تقدم فإن الوثيقة الأولى تحدد كذلك التكنولوجيات الرئيسية التي من شأنها أن تساعد على توفير بنية شبكية تحتية أكثر مرونة، وأفضل قدرة على تلبية متطلبات إنترنت الأشياء. وهذه تشمل: تطبيق محاكاة وظائف الشبكة الافتراضية والشبكات المعرفة بالبرمجيات، والحوسبة السحابية، والتقنيات منخفضة استهلاك الطاقة ، وشبكة الجيل الخامس 5G. كما يمكن للدراسة التفاعل مع التحديات الأمنية الجديدة التي برزت نتيجة لهذه الحقبة الجديدة من الربط والاتصال.

النسخة الكاملة من الوثيقة متاحة من خلال الرابط التالي: http://www.etisalat.com/en/system/docs/whitepapers/Etisalat-IoT.pdf


=