Wednesday, 9 November 2016

Elite Agro to Showcase Locally Grown Fresh Produce at WOP 2016


New 20ha green house assists in Elite Agro’s supply of 34 SKUs to various sectors
High quality local produce satisfies UAE consumers
Abu Dhabi/ Dubai 9 November, 2016—Elite Agro, a leading Abu Dhabi producer and distributor of fresh vegetables and fruits locally and regionally, will participate at the 8th International Perishables Expo Middle East (WOP) 2016, Dubai, UAE. Currently over 80% of fresh vegetables and fruit consumed in the UAE are imported but through innovation and determination, Elite Agro has introduced year-round production of locally grown produce to the UAE market sold under the Elite Harvest brand. Through its existing net house, greenhouse, open field and packing facilities covering 500,000m2, Elite Agro supplied 34 SKUs of fresh vegetables and fruit to retail, wholesale and HORECA markets.
In recent years, Elite Agro’s success in agricultural produce and fresh food distribution has gone from strength-to-strength because of the company’s commitment to quality, policies of innovation and strategic development, and implementation of best-practices in the agricultural sector. One of the successes of Elite Agro is its capability to supply the UAE market with fresh locally produced vegetables and fruit such as tomatoes, eggplants, and capsicums even in the scorching UAE summer. To make this possible, Elite Agro invested in industry-specific distributor technologies such as flow-wrap machines to retain the freshness of produce, maintain shelf life and reduce the chance of waste.
Food waste is a critical issue globally with as much as 50% of food produced on the planet never reaching the consumers’ plate. Elite Agro’s local production, local supply agreements and innovative post-harvest operations help to ensure whatever is produced is consumed. Imagine a world where 50% of the water used to irrigate crops was wasted because of inefficient supply chains, or lack of shelf life.
Elite Agro maintains successful retail partnerships to promote local produce under the Elite Harvest brand. Feedback received by Elite Agro, indicate UAE consumers appreciate the high quality and slightly lower pricing of the local products compared to produce imported from Europe.
Broadening its scope, Elite Agro operates subsidiaries based in Serbia and Morocco. The past summer Elite Agro had some trial shipments of blueberries and cherries from Serbia, but the main vegetable crop were potatoes supplied under contract to PepsiCo for processing, which exceeded production predictions by over 20%. Raspberries will be the first crop to come out of Elite Agro’s Moroccan operation. The yields are expected at more than 12 tonnes per hectare for the Primocane Maravilla and will be sold under contract to the international berryfruit marketing company Driscoll’s.
Strengthening its operations, Elite Agro is now certified to GLOBALG.A.P version 5 for the certification of fruit, vegetables, cereals and forage for the fourth year. Further, the company’s Serbia and Morocco subsidiaries are following processes that will allow improved access to European markets.
Speaking on the motivation to participate at WOP 2016, Peter Ensor, Acting Marketing and Sales Director, said, “We hope to interact with our existing and potential client base to understand market requirements and receive feedback of our products and services. We will display our fresh vegetables, fruit and other fresh products grown here in the UAE, Serbia and Morocco, and the technologies utilized such as flow-wrap for fresh produce distribution.’’
This year’s WOP will host more than 235 exhibitors from 34 countries, and 14 country pavilions, all of which is expected to attract more than 7,000 attendees. The WOP 2016 will run from 13-15 November, 2016 at Halls 5,6, and 7 at the World Trade Centre, Dubai, UAE.


"إيليت أجرو" تعرض منتجاتها في المعرض التجاري الدولي للخضار والفواكه "دبليو او بي"

ال 20 هكتار الجديدة من البيوت المحمية تساعدها على توريد 34 صنف من المنتجات لمختلف عملائها
المنتجات المحلية الطازجة وذات الجودة العالية ترضي المستهلك الإماراتي
(أبوظبي، دبي، 9نوفمبر 2016) - تشارك "إيليت أجرو" الشركة الإماراتية الرائدة في إنتاج وتوزيع الخضروات والفواكه الطازجة على المستويين المحلي والإقليمي، في معرض الشرق الأوسط الثامن التجاري الدولي للخضار والفواكه للعام 2016 المنعقد في دبي.
وتشير إحصائيات رسمية إلى أن أكثر من 80% من الخضروات والفواكه المستهلكة في الدولة هي محاصيل مستوردة. ولكن من خلال الابتكار والتصميم نجحت "إيليت أجرو" في إنتاج تشكيلة واسعة من المنتجات المحلية التي تحمل اسم علامتها التجارية "إيليت هارفست" على مدار العام إلى أسواق الإمارات، كما أنها ومن خلال البيوت الشبكية والمحمية والمزارع المكشوفة ومرافق التعبئة والتغليف التي تبلغ مساحتها 500،000 متر مربع، تمكنت "إيليت أجرو" من توريد 34 صنفاً من الخضروات والفواكه الطازجة لمتاجر التجزئة وتجار الجملة وشركات خدمات التموين.
إلى ذلك، حققت "إيليت أجرو" خلال السنوات الأخيرة النجاح تلو الآخر في مجال زراعة وتوريد المنتجات الطازجة بسبب التزامها بشعار الجودة وسياسة الابتكار والتخطيط الاستراتيجي وتطبيق أفضل الممارسات الزراعية. فيما يُعد الإنجاز الأبرز للشركة أنها تمكنت من إمداد سوق الإمارات بمحاصيل خضراوات وفواكه مزروعة محلياً مثل الطماطم والباذنجان والفلفل الحلو على الرغم من أن الظروف المناخية والبيئية بدولة الإمارات غير ملائمة لمثل هذه المحاصيل. ولكي تجعل منها مهمة ممكنة عملت "إيليت أجرو" على الاستثمار في أحدث التقنيات المتبعة في مجال التعبئة والتغليف للمحافظة على نضارة المحصول وتمديد مدة صلاحيته والتقليل من احتمالات هدره وتلفه.  
وتجدر الإشارة إلى أن مشكلة هدر الأغذية تعتبر القضية الأكثر حساسية عالمياً وذلك لأن ما يقارب ال 50 % من الغذاء المنتج على مستوى العالم لا يصل لموائد المستهلكين. الأمر الذي دفع الشركة لتطوير مهاراتها وأساليبها لتحسين الإنتاج المحلي وإبرام اتفاقيات توريد وتبني تقنيات مبتكرة في مجال عمليات ما بعد الحصاد مما يساعدها على ضمان وصول كل ما تنتجه الشركة للمستهلك، متجاوزة الواقع المتمثل بخسارة ما يعادل 50 % من إجمالي المياه المستخدمة في الزراعة بسبب طرق التوريد غير الفعالة وانخفاض مدة صلاحية المنتجات.
كما تعمل شركة "إيليت أجرو" على المحافظة على شراكات ناجحة مع تجار التجزئة للترويج للمنتجات المحلية التي تحمل اسم علامتها التجارية، كما تشير ردود الفعل التي تتلقاها "إيليت أجرو" إلى أن المستهلكين في دولة الإمارات يدركون جودة منتجات الشركة وتنافسية أسعارها بالمقارنة مع المنتجات المستوردة من دول أوروبا.
وضمن مساعيها لتوسيع نطاق عملها، تملك الشركة مجموعة من الفروع التابعة لها في كل من صربيا والمغرب. حيث ورّدت الشركة الصيف الماضي شحنات تجريبية من التوت والكرز من صربيا، فيما انصب الاهتمام على البطاطس التي تم تسويقها بموجب عقد توريد مع شركة " PepsiCo " لغايات التصنيع بعد أن زاد إنتاجها بنسبة تفوق ال 20 % عن المتوقع، بينما سيكون التوت البري هو أول المحاصيل الناتجة عن عمليات إيليت اجرو في المغرب ومن المتوقع أن يتجاوز حجم الإنتاج ال12 طن من كل هكتار لصنف "برايموسان مارافيلا" والذي سيتم تسويقه بموجب عقد توريد مع شركة "Driscoll’s" العالمية الشهيرة في مجال تسويق ثمار التوت.
ولغايات تحقيق أهدافها المتمثلة في رفع فعالية وكفاءة عملياتها فإن "إيليت أجرو" باتت تصنف من الشركات الحاصلة على اعتماد "5Global GAP Version “ لمحاصيل الخضروات والفواكه والحبوب والأعلاف للسنة الرابعة. وإضافة إلى ذلك، فإن الشركات التابعة لإيليت أجرو في كل من صربيا والمغرب تتبع جملة من العمليات ستمكّنها من الوصول إلى عدد أكبر من الأسواق الأوروبية.
وفي حديثه عن الدافع للمشاركة في المعرض الثامن للمحاصيل للعام 2016 قال بيتر انسور، مدير إدارة التسويق والمبيعات بالإنابة " إننا نأمل بأن نتفاعل ونتواصل مع قاعدة عملائنا لنصل إلى فهم أكبر لاحتياجات السوق والحصول على ردود الفعل بشأن منتجاتنا وخدماتنا. كما سنقوم بعرض فواكهنا وخضرواتنا ومنتجاتنا الطازجة الأخرى التي نقوم بزراعتها في كل من الإمارات وصربيا والمغرب علاوة على التقنيات المستخدمة في سلسلة التوريد مثل تقنييات التعبئة والتغليف التي تساعد في المحافظة على المنتجات طازجة لأطول فترة ممكنة".
ومن الجدير بالذكر أن المعرض التجاري الدولي للخضار والفواكه لهذا العام والذي سيعقد من 13 وحتى 15 نوفمبر الجاري في القاعات 5 و6 و7 في مركز التجارة العالمي في دبي، سيستضيف أكثر من 235 جهة مشاركة من 34 دولة حول العالم في 14 جناح. ومن المتوقع أن يستقطب المعرض أكثر من 7000 زائر.
=