Sunday, 27 November 2016

Dubai Trade integrates “Rosoom” e-payment platform for Global Village ticket sales


Less queuing possible for visitors as e-payment service makes admission easier
Smart service could be rolled out across Dubai retail sector


Dubai, UAE, 23 Nov 2016: Dubai Trade, the single window for cross-border trade and smart trading solutions, is integrating the “Rosoom” e-payment gateway with the Global Village website. The agreement gives visitors the convenience of buying tickets online through the Global Village website www.globalvillage.ae or its mobile application.

During the 159 days of its twentieth edition, Global Village received 5.3 million visitors. With the new service, this year’s visitors will no longer need to wait in long queues at ticket booths before sampling the shopping and entertainment experience available at Global Village. They have a wide range of payment options to choose from including credit cards, direct debit by linking to the online internet banking portals of major banks, and pre-payment tools such as the e-dirham.

Eng. Mahmood Al Bastaki, CEO of Dubai Trade, said: “When His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, announced the Smart Government initiative, he highlighted his mobile phone to show how government processes should make life easier for people and more like the swift services provided by airlines. This is exactly what we are offering the visitors to Global Village. They can buy tickets electronically and scan the e-ticket at the gate to enter similar to the process involved for an electronic boarding pass.”

Al Bastaki, added: “The integration of “Rosoom” with the Global Village website and mobile application again shows how we are helping to transform Dubai into the smartest city in the world. While we offer our services to hundreds of thousands of clients each year, the Global Village caters for millions. This successful integration will be a great measure of Rosoom’s capabilities and its reputation as one of the most important e-payment platforms in the country.”

Ahmad Hussain Bin Essa, CEO of Global Village, said: “We are pleased to partner with Dubai Trade and to use “Rosoom” as a convenient electronic payment system to buy entrance tickets. We believe that it will provide additional value and enriches our visitors’ experience. The integration of “Rosoom” is part of our efforts towards providing smart solutions, more flexibility and convenience to those planning to visit the Global Village, this indeed will be reflected positively on our visitors happiness which is our aim at all levels. We always research our customers’ pre and post visit experience so that we can deliver the best solutions for them in line with the international standards and regulations.”

لتوفير خدمة ذكية للملايين من الزوار
دبي التجارية تربط بوابة "رسوم" مع خدمة شراء تذاكر الدخول إلى القرية العالمية

خطوة تسهل زيارة القرية العالمية، تخفف الازدحام على شباك التذاكر وتمهد لخدمات تجارة التجزئة الذكية في إمارة دبي

دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 23 نوفمبر 2016: تعزز دبي التجارية، النافذة الإلكترونية الموحّدة لتسهيل التجارة عبر الحدود وتوفير حلول التجارة الذكية، مجدداً دورها في تمكين التحول الذكي للخدمات في دبي من خلال ربط بوابتها للدفع الإلكتروني الآمن "رسوم" مع موقع القرية العالمية.

تتيح هذه الخطوة لمستخدمي الموقع شراء تذاكر الدخول إلى القرية العالمية إلكترونياً عبر موقعها الإلكتروني  www.globalvillage.ae أو من خلال تطبيقها على الهواتف الذكية بدلاً من الانتظار في الطوابير أمام شباك التذاكر ، والدفع من خلال بوابة "رسوم" التي توفر خيارات تسديد رسوم الخدمات عبر مجموعة متنوّعة من وسائل الدفع التي تشمل بطاقات الائتمان والخصم المباشر، وذلك من خلال ميزة الربط مع البوابات المصرفية الإلكترونية التابعة لكبرى البنوك الرئيسة، فضلاً عن بطاقة الدفع المسبق "الدرهم الإلكتروني".

جدير بالذكر أن القرية العالمية في موسمها العشرين وخلال فترتها الممتدة لـــ 159 يوماً استقبلت 5.3 مليون زائر، وسيكون توفير إمكانية شراء التذاكر إلكترونياً لزوار القرية خلال هذا الموسم خدمة متميزة توفر المتعة والراحة لزوار القرية العالمية.  

وبالمناسبة، قال المهندس محمود البستكي، الرئيس التنفيذي لدبي التجارية: "حين أطلق صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي "رعاه الله"، مبادرة الحكومة الذكية، أمسك في يده هاتفه المحمول وأعلن أنه يريد أن تكون الحكومة سهلة وسلسة مثل خدمات شركات الطيران. وهذا النموذج تماماً هو ما تقدمه خدمة شراء تذاكر القرية العالمية، إذ يقوم الزائر بشراء التذكرة وتسديد ثمنها، ثم استلام نموذج إلكتروني منها على هاتفه المحمول واستخدامه عند عبور البوابات الإلكترونية للقرية العالمية وعرضه على جهاز الماسح الضوئي، في تجربة  مماثلة لشراء التذاكر من شركات الطيران".

وأضاف البستكي: "تمثل عملية التكامل مع الموقع الإلكتروني والتطبيق الذكي للقرية العالمية بعداً جديداً في التحدي الذي تخوضه دبي التجارية للمساهمة في تحويل دبي إلى المدينة الأذكى في العالم، إذ إن كافة الجهات التي قمنا بالتكامل معها تقدم خدماتها إلى عشرات أو مئات الآلاف من العملاء سنوياً، أما القرية العالمية فيقدر عدد زوارها بالملايين، وبالتالي سيكون التكامل مع بوابة "رسوم" للدفع الإلكتروني معياراً حقيقياً لقياس كفاءة وقدرة المنظومة الإلكترونية التي وفرناها. وسنكون حقاً فخورين عندما تواصل بوابتنا تحقيق المزيد من معاملات الدفع بالكفاءة المعهودة التي جعلت منها إحدى أهم بوابات الدفع الإلكتروني في الدولة".

من جهته قال أحمد حسين بن عيسى، الرئيس التنفيذي للقرية العالمية: "تسعدنا الشراكة مع دبي التجارية لاستخدام خدمة "رسوم" كنظام دفع الكتروني سلس ومريح لشراء تذاكر الدخول إلى القرية العالمية، ونحن واثقون بأن هذه المنصة ستقدم قيمة إضافية تثري تجربة ضيوف القرية العالمية عبر أداة متطورة ذات قيمة ومنفعه كبيرة. ويأتي تبني هذه التقنية في إطار جهود الوجهة نحو توفير الحلول الذكية والاستفادة منها في إتاحة المزيد من المرونة والراحة للضيوف الراغبين في التخطيط لزيارة القرية العالمية مسبقاً، وهذا بلا شك سيكون له مردود إيجابي سينعكس في زيادة نسبة سعادة ضيوف القرية العالمية. ونحرص دائماً على تقديم كل ما من شأنه أن يزيد من راحة الضيوف وسعادتهم عن طريق دراسة جميع نقاط الإحتكاك التي يمرون بها خلال رحلتهم في القرية العالمية وتقديم أفضل الحلول لهم بما تتماشى مع أعلى المعايير والنظم العالمية."

=