Monday, 24 October 2016

Teachers Earn Professional Diploma at AURAK


Ras Al Khaimah, United Arab Emirates– October 24, 2016 – (ME NewsWire): A number of teacher from the Ras Al Khaimah public school system have earned professional diplomas after completing a professional development program at the American University of Ras Al Khaimah’s (AURAK’s) Center for Continuing Education and Community Services (CCE&CS).
A total of 28 teachers received the diploma upon completion of the one-year program at a graduation ceremony hosted by the university. The program, which was sponsored by the Sheikh Saqr Program for Government Excellence (SSPGE), was organized and delivered in conjunction with the Ministry of Education and RAK Educational Zone. It contained general pedagogical training as well as subject-specific courses designed to enhance effectiveness in the classroom.
Professor Hassan Hamdan Al Alkim, AURAK president, praised the initiative and thanked the SSPGE and RAK Educational Zone for their support. He commented, “Education is the fuel of economic and societal development, and I am delighted to see AURAK actively contributing to the wider Ras Al Khaimah community.”
Ms. Sumayya Hareb, director of RAK Educational Zone, and Mr. Hichem Mezghani, manager of the CCE&CS, also spoke at the ceremony. Both parties reiterated their appreciation for the SSPGE’s support and stated their intent to organize future programs which will contribute to the development of education in Ras Al Khaimah.
The CCE&CS, which falls under the umbrella of the American University of Ras Khaimah, aims to enhance professional and technical skills of the learners to meet their lifelong professional and educational needs with the job market’s requisites. It provides a number of training and professional development courses throughout the year.

28 معلما بمنطقة  رأس الخيمة يتدربون في أمريكية رأس الخيمة
رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة – 24 أكتوبر 2016 – ("إم إي نيوز واير"): أنهى 28 معلما  من منطقة راس الخيمة التعليمية برنامجا تدريبيا نظمه  مركزالتعليم المستمر وخدمة المجتمع  (CCE & CS) التابع للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة خلال حفل التخرج الذي استضافته الجامعة وحصل بموجبه المتدربون في نهايته على دبلوم مهني في التربية.
و يتضمن البرنامج الذي استغرق عاما كاملا جوانب من التدريب التربوي العام وكذلك دورات تخص مواضيع محددة تهدف إلى تعزيزالفعالية في الفصول الدراسية. جدير بالذكر أن البرنامج كان برعاية  برنامج صقر للتميزالحكومي الشيخ (SSPGE)، وبالتنسيق وبالتعاون مع وزارة التربية والتعليم ومنطقة رأس الخيمة التعليمية.
و بهذه المناسبة قال البروفيسور حسن حمدان العلكيم رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة ان الجامعة على أهبة الاستعداد والحرص للتعاون مع المؤسسات التعليمية لتنفيذ برامج تمكن المعلم من أداء رسالته الحضارية الانسانية على أكل وجه من خلال مدارس المستقبل التي لا تعتمد على التقنيات الحديثة فحسب بل على معلم يتمتع بالقدرة الفائقة ويتملك وسائل التدريس وادواته العصرية المتطورة التي تجعل من التعليم دافعا للتنمية الاقتصادية والاجتماعية،قائلا :"  يسعدني أن أرى جامعتنا تساهم بفعالية في تنمية مجتمع رأس الخيمة على نطاق واسع."
وتحدثت السيدة سمية حارب مديرة منطقة رأس الخيمة التعليمية ، مشيدة بدور جامعة رأس الخيمة الأمريكية في تأهيل الكفاءات البشرية  لدعم سوق العمل مشيرة الى أهمية الدورات التخصصية التربوية  باعتبارها عاملا مساعدا قويا لتطوير مهارات المدرسين وتحفيزهم على تجويد الاداء والمخرجات التعلميمة بالنحو الذي يساعد  الطلبة على التحصيل الدراسي .
أما السيد هشام المزغني، مدير مركز التعليم المستمر وخدمات المجتمع فقد أعرب عن تقديره للدعم الذي يقدمه  برنامج الشيخ صقر للتميز الحكومي كما أكد عزم المركز على تنظيم البرامج المستقبلية التي ستسهم في تطويرالتعليم في إمارة رأس الخيمة.
جدير بالذكر أن مركز التعليم المستمر و خدمة المجتمع التابع للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة يهدف إلى تعزيز المهارات المهنية والتقنية للمتعلمين لتلبية الاحتياجات المهنية والتعليمية لمتطلبات سوق العمل، كما يقدم عددا من الدورات التدريبية و دورات التطويرالمهني على مدارالسنة.


=