Monday, 10 October 2016

Startups Disrupting Middle East’s Digital Economy


SAP Launches Talent Search for Innovative Startups Across MENA

DUBAI, United Arab Emirates – 10 October 2016 – One of the world’s largest technology companies announced a talent search for entrepreneurs across the Middle East North Africa region to support ground breaking ideas with a long term impact for the region and beyond.

Startups and entrepreneurs are disrupting the Middle East’s Digital Economy. According to a recent ArabNet report, over $750 million were invested in more than 450 tech startup deals in the MENA region between 2013-2015.

The UAE is the Middle East’s most attractive startup market, with USD 139 million investment in 2015. Furthermore, the region will host at least one “unicorn” (USD 1 billion-valued startup) by 2020, in addition to USD 10 billion in publicly-listed Internet companies by 2025, according to a recent report by Kauffmann Fellows.

The Startup Focus Program, by global enterprise application and software company SAP, already helps more than 3,400 selected startups in the fields of Big Data, predictive, or real-time analytics across the globe to accelerate the development of their solutions, and assist in bringing their solutions to market.

The program includes free support from technical SAP HANA experts to help startups productizing their ideas and making the best use of the SAP HANA cloud platform. Participating startups have access to a community network of entrepreneurs, partners, investors, thought leaders and industry experts. They also have the opportunity to pitch to the venture community.

Furthermore, the program offers marketing and sales enablement support to help participating startups capturing SAP’s 320,000+ global customer base and sell their market-ready solutions. After a use case is submitted and shortlisted by SAP, eligible startups can join the program and put the power of SAP HANA into their startup.

After bringing together the regions’ startup community with so far two events in Dubai, the SAP Training and Development Institute continues to drive innovation by rolling out the program in the Kingdom of Saudi Arabia, Qatar, Jordan, and Egypt with an events roadshow in November 2016. In cooperation with local partners, the institute aims to support further technology entrepreneurs, who will be driving Middle East’s digital transformation and innovation.

Technology startups, whose product ideas are based on Big Data, predictive or real-time analytics solution, can register for the events in Qatar, Jordan, Egypt, and the Kingdom of Saudi Arabia via Eventbrite.com. Participating in the events is the first step for startups to benefit from the global program.

“The Middle East has produced highly-valued startups across transportation and retail. Now we will use the GITEX Startup Movement as a launch pad for our Middle East roadshow, to find startups that can transform industry verticals such as healthcare, education, and sports,” says Marita Mitschein, Senior Vice President and Managing Director, SAP Training and Development Institute.

 Part of GITEX Technology Week, the GITEX Startup Movement is set to be the world’s most global startup movement, with hundreds of startups and investors coming together under one roof.

Since launching the SAP Startup Focus Program in MENA in 2015, already 12 selected startups across MENA are now building their businesses’ success on SAP’s innovative technology.

الشركات الناشئة تُحدث ثورة في الاقتصاد الرقمي بالشرق الأوسط وشمال إفريقيا

"إس إيه بي" تطلق عملية بحث عن الشركات الناشئة المبتكرة في المنطقة


دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة

أطلقت شركة "إس إيه بي"، عملاقة برمجيات الأعمال العالمية، عملية بحث واسعة عن الموهوبين من أصحاب المشاريع الريادية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، دعماً للأفكار الثورية المبتكرة التي من شأنها ترك أثر إيجابي طويل الأمد على اقتصاد المنطقة وما جاورها.

وتُحدث الشركات الناشئة وأصحاب المشاريع الريادية ثورة في الاقتصاد الرقمي بمنطقة الشرق الأوسط، فقد تمّ في هذا السياق استثمار أكثر من 750 مليون دولار في أكثر من 450 صفقة تقنية لشركات ناشئة في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بين العامين 2013 و2015، وفقاً لتقرير حديث صادر عن مؤسسة "عرب نت" المختصة بتنمية المجتمع الرقمي.

وتُعتبر دولة الإمارات السوق الأشد جاذبية للشركات الناشئة في الشرق الأوسط، باستثمارات بلغت 139 مليون دولار في العام 2015. وعلاوة على ذلك، فمن المتوقع أن تستضيف المنطقة كياناً ناشئاً واحداً على الأقل قيمته لا تقلّ عن مليار دولار، وذلك من الكيانات التي يُصطلح على تسميتها "يونيكورن"، بحلول العام 2020، علاوة على شركات إنترنت عامة مُدرجة بقيمة عشرة مليارات دولار بحلول العام 2025، وفقاً لتقرير صدر حديثاً عن شركة "كوفمان فيلوز".

ويساعد برنامج "ستارت أب فوكس" من "إس إيه بي"، أكثر من 3,400 شركة ناشئة مختارة في مجالات البيانات الكبيرة والتحليلات الفورية أو التنبؤية في جميع أنحاء العالم، لتسريع عجلة تطوير حلولها، والمساعدة في طرح تلك الحلول إلى الأسواق.

ويشمل البرنامج دعماً مجانياً مقدّماً من خبراء منصة "HANA" الفورية من "إس إيه بي" الفنيين، لمساعدة الشركات الناشئة على بلورة أفكارها وتحويلها إلى منتجات، وتحقيق أقصى درجات الاستفادة من منصة "هانا" السحابية. وتتمتع الشركات الناشئة المشاركة في البرنامج بإمكانية الوصول إلى شبكة مؤلفة من مجتمع أصحاب المشاريع الريادية وشركاء ومستثمرين وقادة فكر وخبراء مختصين في القطاعات التي تعمل بها تلك الشركات، التي تحظى كذلك بفرصة تقديم عروضها أمام المجتمع الاستثماري.

ويتيح برنامج "ستارت أب فوكس"، من جهة ثانية، دعماً لإمكانيات التسويق والمبيعات، من أجل مساعدة الشركات المشاركة فيه على الوصول إلى قاعدة عملاء "إس إيه بي" المشتملة على أكثر من 320 ألف عميل حول العالم، في إطار السعي لبيع حلولها الجاهزة لتلبية احتياجات السوق. وتصبح الشركات مؤهلة للانخراط في البرنامج والاستفادة من قوّة منصة "هانا" عقب تقدّمها بطلب إلى "إس إيه بي" التي تدرس الحالات المقدّمة وتؤهِّل المناسبة منها.

وفي السياق ذاته يواصل معهد "إس إيه بي" للتدريب والتطوير دفع عجلةالابتكار من خلال توسيع البرنامج في المملكة العربية السعودية وقطر والأردن ومصر، والتعريف به عبر جولة ترويجية مكرّسة لهذا الغرض من المقرر أن تُجرى في نوفمبر 2016، وذلك بعد أن التأم شمل مجتمع الشركات الناشئة في فعاليتين أقامتهما "إس إيه بي" في دبي. ويهدف المعهد، بالتعاون مع شركاء محليين، إلى دعم المزيد من رواد الأعمال المختصين في المجالات التقنية، ممن يُنتظر أن يقودوا مسيرة التحوّل الرقمي والابتكار في منطقة الشرق الأوسط.

وبوسع الشركات الناشئة التي تستند أفكار منتجاتها على حلول البيانات الكبيرة والتحليلات الفورية أو التنبؤية، التسجيل للمشاركة في تلك الجولة الترويجية في قطر والأردن ومصر، والمملكة العربية السعودية، عبر الموقع Eventbrite.com. وتمثل المشاركة في هذه الفعاليات الخطوة الأولى على طريق الاستفادة من البرنامج العالمي.

وقالت ماريتا ميتشين، النائب الأول للرئيس والمدير التنفيذي لمعهد "إس إيه بي" للتدريب والتطوير، إن منطقة الشرق الأوسط قد أفرزت شركات ناشئة ذات قيمة عالية عبر قطاعي النقل وتجارة التجزئة، مشيرة إلى أن "إس إيه بي" سوف تلجأ إلى فعالية "حراك الشركات الناشئة في جيتكس" كمنصة لإطلاق جولتها الترويجية في المنطقة، بهدف البحث عن شركات ناشئة يكون بوسعها المساهمة في إحداث التحول المرجوّ في قطاعات رئيسية مثل الرعاية الصحية والتعليم والرياضة.

ومن المنتظر أن تكون فعالية حراك الشركات الناشئة في جيتكس، التي تقام ضمن فعاليات أسبوع جيتكس للتقنية 2016، فعالية الشركات الناشئة الأبرز على الصعيد العالمي هذا العام، وذلك بمشاركة مئات الشركات والمستثمرين.

يُذكر أن برنامج "ستار أب فوكس" من "إس إيه بي" قد اختار، منذ إطلاقه في العام الماضي 2015 بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، 12 شركة ناشئة في المنطقة. وتواصل هذه الشركات بناء نجاحاتها التجارية على تقنيات "إس إيه بي" المبتكرة.

  

No comments:

Post a Comment

=