Monday, 24 October 2016

Smart Technology Elevates Hotel Guest Experience in Saudi Arabia



Fast-growing adoption of concierge apps allows hotels to create customized, one-of-a-kind experiences for their tech-savvy GCC guests

Conrad Concierge App assists guests to discover local culture from an insider’s perspective

Makkah, Saudi Arabia – 24 October, 2016 – Smart technology is redefining the way hotels in Saudi Arabia can enable customized, one-of-a-kind experiences for their guests who expect to connect to everything all the time wherever they are.

Today, more than ever before, global travellers tend to rely on mobile technology to create their own unique experiences inspired by local surroundings, while at the same time stay connected with people and places around the corner, and half way around the world. Whether it's finding out the best places to taste traditional food or checking-in while in-transit from the airport, travellers can access a variety of features, all from the palms of their hands.

“The majority of travellers come to Makkah to perform Umrah and Hajj, and mostly their time is at a premium. If they have one hour left to explore the city, they want to know where to go and what to see in an easy-to-access, convenient way. Concierge apps can help hoteliers create many ways that can turn their guests’ experiences into one-of-a-kind, memorable stays,” said Ismail Sirry, general manager of Conrad Makkah Jabal Omar.

“The Conrad Concierge App, for example, can assist guests in planning a variety of local activities into inspired experiences in art, shopping, adventure, and gastronomy, where guests can discover local culture from an insider’s perspective. We want our guests to make the most of their trips,” Sirry continues.

GCC travellers, who make up the majority of guests at Saudi hotels, are also tech-savvy travellers. According to the GSMA Mobile Economy: Arab States 2015 report, the Middle East is experiencing some of the highest growth in mobile adoption of any region globally, with 3G and 4G connections rising from 20 million in 2009 to 182 million in 2015. This growth is expected to continue with mobile broadband estimated to represent 69 per cent of all mobile connections in the region by 2020. 
“The GCC region is one of the top regions in the world for mobile application use. It has become part of the daily life of people, and our guests depend on many forms of technology to measure hotel services,” Sirry added.

Conrad Makkah is also part of Hilton HHonors®, the only guest loyalty program where guests who book directly through the hotel’s website, award-winning Hilton HHonors mobile app or reservation call centers can have access to benefits including exclusive discounts, HHonors Points and free Wi-Fi.

The popular HHonors app also allows members to skip the front-desk check-in and head straight to their room, and then to seamlessly use the smartphone app as their door key in some locations. In addition, members - who already have access to the lowest price with HHonors® Best Price Guarantee - can further customize their stay via the app by requesting amenities like extra pillows, snacks or drinks.

The Hilton HHonors loyalty program is open to all guests and free to join - visit here for enrollment information.

Conrad Makkah is located at Ibrahim Al Khalil, Makkah 21955, Saudi Arabia Telephone: +966 12 530 8777 or visit here to book.

For more information about Conrad Hotels & Resorts, please visit http://news.conradhotels.com or follow us on Facebook, Instagram, and Twitter.


التقنيات الذكية ترتقي بمستوى خدمة العملاء ضمن قطاع الفنادق في
المملكة العربية السعودية

تنامي استخدام التطبيقات الخاصة بخدمات النزلاء تتيح للفنادق خلق تجارب خاصة وفريدة من نوعها لضيوفهم من منطقة الخليج من عشاق استخدام التكنولوجيا

تطبيق "خدمات النزلاء" من "كونراد" يساعد الضيوف على اكتشاف الثقافة المحلية من منظور المقيم الداخلي

مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية، 24 أكتوبر 2016: تعيد التكنولوجيا الذكية تحديد الأساليب التي تتيح للفنادق العاملة في المملكة العربية السعودية تخصيص تجاربها الفريدة من أجل ضيوفها الراغبين بالتواصل مع كل شيء في أي زمان ومكان.

اليوم، قبل أي وقت سابق، يلجأ المسافرون الدوليون نحو الاعتماد على التكنولوجيا النقالة لخلق تجاربهم الفريدة الخاصة بهم والمستوحاة من البيئة المحلية، مع البقاء في الوقت نفسه على اتصال مع الأشخاص والأماكن حولهم وحول العالم. سواء فيما يتعلق بالعثور على أفضل الأماكن لتذوق طعام تقليدي أو تقييد الدخول للفندق أثناء القدوم من المطار، حيث يمكن للمسافرين الوصول إلى مجموعة متنوعة من المزايا، المتوفرة جميعها تحت تصرفهم.
 وفي هذا الصدد، قال إسماعيل سري، المدير العام لدى "كونراد مكة جبل عمر": "يأتي معظم المسافرين إلى مكة المكرمة لأداء مناسك العمرة والحج، حيث يكون الوقت لمعظمهم ذو أهمية بالغة. وإذا ما كان لديهم ساعة من الزمن لاستكشاف المدينة، فإنهم يعرفون أين يذهبون وماذا يشاهدون بطريقة سلسلة وميسرة. إذ يمكن لتطبيق "خدمات النزلاء" مساعدة أصحاب الفنادق على توفير المزيد من الطرق التي بإمكانها تحويل إقامة ضيوفهم إلى لحظات مميزة لا تنسى."

وتابع سري: "بإمكان تطبيق "خدمات النزلاء" من "كونراد" على سبيل المثال، مساعدة الضيوف في تخطيط عدد من الأنشطة المحلية وتحويلها إلى تجارب ملهمة من حيث التسوق والمغامرة والأطباق الفاخرة، إذ تتيح لهم اكتشاف الثقافة المحلية من منظور المقيم المحلي، ما يجعلهم يستمتعون برحلاتهم بأعلى درجة ممكنة."

ويتصف المسافرون الخليجيون، الذين يشكلون غالبية الضيوف في الفنادق السعودية، ببراعتهم التقنية. ووفقاً لتقرير صادر عن "جي إس إم إيه" عن "اقتصاد الجوال" الخاص بالدول العربية لعام 2015، يشهد الشرق الأوسط نسبة النمو الأعلى تقريباً في استخدام الأجهزة النقالة، مع ارتفاع اتصالات الجيل الثالث والرابع من 20 مليون عام 2009 إلى 182 مليون عام 2015. ومن المتوقع أن يستمر هذه النمو بحزمة النطاق العريض التي من المقدر أن تمثل 69 بالمئة من كافة الاتصالات النقالة في المنطقة بحلول عام 2020.

وأضاف سري: "تأتي منطقة الخليج في طليعة المناطق حول العالم في استخدام التطبيقات النقالة، حيث أصبحت جزءاً من حياة الناس اليومية، ويعتمد ضيوفنا على العديد من الأشكال التقنية لقياس الخدمات الفندقية."

ويعتبر "كونراد مكة جبل عمر" جزء من "هيلتون أونرز"، برنامج ولاء الضيوف الوحيد الذي يتيح للضيوف الحجز مباشرة عن طريق الموقع الإلكتروني للفندق، وتملك جميع تطبيقات البرنامج أو مراكز اتصال الحجز إمكانية الوصول إلى المزايا بما في ذلك الحسومات الحصرية، ونقاط التميز، وخدمة الواي فاي.

ويتيح تطبيق البرنامج الشهير أيضاً لأعضائه تجاوز مكتب الاستقبال الأمامي وتقييد الدخول والتوجه مباشرة إلى غرفهم، ومن ثم استخدام التطبيق على الهاتف الذكي بسلاسة كمفتاح للدخول في بعض الأماكن. كما يمكن للأعضاء، الذين بإمكانهم الوصول إلى أدنى الأسعار مع ميزة ضمان السعر الأفضل، تخصيص إقامتهم عبر التطبيق من خلال طلب المساعدات الخدمية كالحصول على وسائد إضافية أو وجبات خفيفة أو مشروبات.

وويتاح برنامج الولاء من "هيلتون" لجميع الضيوف وهو مجاني للجميع – لمزيد من المعلومات حول التسجيل يمكن زيارة الموقع هنا.

يقع "كونراد مكة" في إبراهيم الخليل، مكة 21955، هاتف المملكة العربية السعودية: +966 12 530 8777 أو زيارة الموقع هنا للحجز.

لمزيد من المعلومات حول فنادق ومنتجعات "كونراد"، يرجى زيارة موقعنا http://news.conradhotels.com أو متابعتنا على صفحة فيسبوك، وإنستغرام، وتويتر.


=