Monday, 24 October 2016

New GM appointments add a touch of Mediterranean to TIME Hotels

Guzman Muela and Martin Michael Fabiano take the lead at local hospitality brand’s Dubai flagship properties as company looks to build on six years of regional success
UAE-headquartered TIME Hotels has added two new senior executives to its cadre with Spanish national Guzman Muela taking over the management reins at flagship property, TIME Oak Hotel & Suites, while Martin Michael Fabiano, from Italy, will lead the team at TIME Grand Plaza Hotel.
With cumulative industry experience spanning more than four decades, both gentlemen bring a track record of international operational success and proven leadership skills to their respective roles.
Fluent in four languages, Muela has worked on four continents, including food and beverage positions in Latin America and senior management positions in his native Spain. In addition, Muela was tasked with implementing duty free projects in a number of challenging African locations including South Sudan, the Ivory Coast and Liberia. He also spent several years in the Middle East working with InterContinental Hotels Group as both a special task force leader and general manager for various properties in Jordan and the UAE
New TIME Grand Plaza Hotel GM, Fabiano’s global experience covers the operational spectrum with food and beverage, consultancy, private member club and VP/general manager roles within the cruise tourism sector as well as with luxury hospitality brands including Mandarin Oriental, Fairmont Hotels and Four Seasons. His career path has similarly taken him on a worldwide journey from Indonesia, the Philippines and Canada to China, Italy, India, Thailand and the high seas.  
“What is especially exciting about bringing both Guzman and Martin on board is their respective backgrounds. They both have a wealth of international knowledge, have clearly benefited from broad and varied experience at top hospitality brands. As we continue to grow our own portfolio as well as refine our existing offering, it is a strategic imperative that we have a corporate team that has a thorough understanding of commercial hospitality in all its forms, which will further strengthen TIME Hotel’s reputation as a local market leader,” said Mohamed Awadalla, CEO, TIME Hotels.
Commenting on his new role, Muela said:
“It is an exciting time to join TIME Hotels as the company moves forward with its expansion plans. I am confident that my multi-layered and multi-market experience will support the company’s ambitions to develop into a major force within the industry, renowned as a hospitality innovator.”
“Delivering a premium experience as well as driving commercial goals are my twin priorities in any role, and I see huge personal professional opportunity with my new role with TIME Grand Plaza Hotel as well as significant opportunities to take the hotel to a new level of performance. My international exposure has given me a unique perspective on all aspects of the business and I look forward to working with Mr. Awadalla, my corporate colleagues and the hotel teams,” said Fabiano.

تايم للفنادق تعلن عن تعيين مديرين جديدين لاثنين من فنادقها في دبي

·        جوزمان مويلا ومارتن مايكل فابيانو ينضمان إلى فريق تايم للفنادق للمساهمة في تعزيز محفظتها

أعلنت "تايم للفنادق" التي يقع مقرها الرئيسي في دولة الإمارات العربية المتحدة عن انضمام اثنين من كبار المدراء التنفيذيين إلى طاقمها الإداري وهما الاسباني جوزمان مويلا لإدارة فندق وأجنحة تايم أوك، والإيطالي مارتن مايكل فابيانو لقيادة فريق فندق تايم غراند بلازا. ويتمتع كلاً منهما بخبرة غنية في قطاع الضيافة والفنادق وبسجل حافل بالإنجازات والنجاحات في مجال العمليات التشغيلية الدولية والمهارات القيادية.

يجيد جوزمان مويلا التحدث بأربعة لغات، وسبق له العمل في أربع قارات حول العالم بما في ذلك العديد من المناصب الإدارية في مجال الأطعمة والمشروبات في أمريكا اللاتينية وفي اسبانيا. وبالإضافة إلى ذلك، تم تكليف مويلا بالعمل على تنفيذ بعض المشاريع في عدد من الدول الأفريقية بما في ذلك جنوب السودان وساحل العاج وليبيريا. كما أمضى عدة سنوات في منطقة الشرق الأوسط خلال عمله مع مجموعة فنادق إنتركونتيننتال في كل من الأردن والإمارات العربية المتحدة.

كما يتمتع مارتن مايكل فابيانو المدير العام الجديد لفندق تايم غراند بلازا بخبرة عالمية ضمن مجال العمليات التشغيلية في قطاعات الأطعمة والمشروبات والخدمات الاستشارية ونوادي الأعضاء، وشغل العديد من المناصب الإدارية العليا في قطاع السياحة البحرية، وعمل مع العديد من العلامات الفندقية الفاخرة بما في ذلك "ماندارين أورينتال" و"فيرمونت" و"فور سيزونز". وشملت مسيرته المهنية العمل في مختلف حول العالم بما في ذلك أندونيسيا والفلبين وكندا والصين وإيطاليا والهند وتايلاند وغيرها.

وبهذا السياق قال محمد عوض الله، الرئيس التنفيذي لمجموعة "تايم للفنادق": "يسرنا انضمام جوزمان ومارتن إلى فريقنا المميز وخاصة أنهمايتمتعان بخبرة غنية وواسعة على الصعيد العالمي وذلك بفضل مسيرتهما الزاخرة بالإنجازات مع العديد من العلامات التجارية العالمية. وتجسد هذه الخطوة إضافة جديدة لمسيرة تطوير محفظتنا الحالية وتعزيز عروضنا وتحقيق استراتيجيتنا الرامية إلى رفد قدراتنا الإدارية في مجال الضيافة بالشكل الأمثل، مما يسهم بالتالي في تعزيز مكانتنا الرائدة في السوق".

وفي معرض تعليقه حول منصبه الجديد، قال جوزمان مويلا: "إنني سعيد للغاية بانضمامي إلى تايم للفنادق في الوقت الذي تشهد فيه توسعاً ملحوظاً، وسأعلم على توظيف خبرتي في العديد من المجالات والأسواق من أجل تحقيق طموحاتها وتأكيد مكانتها البارزة في قطاع الضيافة".

ومن جانبه قال مارتن مايكل فابيانو: "سأعمل من خلال منصبي الجديد على تقديم تجربة متميزة وتحقيق أهداف استراتيجيتنا التجارية، وذلك بالإضافة إلى تعزيز مكانة وأداء فندق تايم غراند بلازا على كافة المستويات. وسأعمل على الاستفادة من خبرتي الدولية في مختلف قطاعات الأعمال من أجل الوصول لأهدافنا المستقبلية وأتطلع قدماً للعمل مع السيد محمد عوض الله وبقية زملائي".

  
=