Monday, 31 October 2016

Milaha to discuss current challenges & prospects at Seatrade Maritime Middle East

Dubai, UAE -- Milaha announced its participation in Seatrade Maritime Middle East, the leading marketplace for the region’s marine industry, which will take place from October 31 to November 2, 2016 at the Dubai International Convention and Exhibition Center. The event is an opportunity for Milaha to network with over 7,000 industry experts and stakeholders, and showcase its growing footprint and its diverse portfolio of maritime and logistics businesses.
In addition to its exhibition stand on slot D7, Milaha’s President and CEO Mr. Abdulrahman Essa Al-Mannai will participate in a panel of industry leaders that will discuss industry challenges and the regional economic outlook in a low oil price environment.
Commenting on Milaha’s participation at Seatrade Maritime Middle East, Mr. Al-Mannai said: “We are excited to be taking part in yet another Seatrade Maritime Middle East event. This is an excellent opportunity for us to meet industry leaders, decision makers, and stakeholders to brainstorm on key issues that are currently relevant to the maritime industry in the region and the world. Today’s uncertain global economic environment has created challenges for all maritime sectors which means that now is the time for all of us to rethink the way we do business. We also look forward to sharing Milaha’s success story, which continues despite the market challenges.”
Seatrade Maritime Middle East will be held under the patronage of H.H. Sheikh Hamdan Bin Rashid Al Maktoum, the Crown Prince of Dubai and Chairman of the Executive Council. Launched in 2003, the biennial event is now in its 8th year, having firmly established itself as an industry platform to conduct business, launch new products and services, and explore fresh networking opportunities.
 "ملاحة" تناقش التحديات والآفاق الراهنة في القطاع البحري خلال مشاركتها في "معرض ومؤتمر سيترايد الشرق الأوسط" للقطاع البحري

دبي، الامارات العربية المتحدة -- أعلنت شركة "ملاحة" عن مشاركتها في فعاليات "معرض ومؤتمر سيترايد الشرق الأوسط" للقطاع البحري، الحدث الأبرز على مستوى المنطقة لقطاع الملاحة البحرية والذي سيقام خلال الفترة من ٣١ أكتوبر/تشرين الأول إلى ٢ نوفمبر/تشرين الثاني ٢٠١٦ في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. ويشكل هذا الحدث فرصة لشركة "ملاحة" للتواصل مع ٧٬٠٠٠ خبير متخصص وجهة معنية في قطاع الملاحة، بالإضافة إلى تسليط الضوء على عملياتها المتزايدة و محفظة خدماتها البحرية واللوجستية المتنامية.

وبالإضافة إلى منصتها في المعرض ضمن الجناح رقم (D7)، سيشارك السيد/عبدالرحمن عيسى المناعي، الرئيس والمدير التنفيذي لمجموعة "ملاحة"، في لجنة مكونة من خبراء القطاع الملاحي لمناقشة التحديات التي يواجهها هذا القطاع والمستقبل الاقتصادي الإقليمي في ضوء انخفاض أسعار النفط.

وتعليقاً على مشاركة "ملاحة" في "معرض ومؤتمر سيترايد الشرق الأوسط"، قال السيد/المناعي: "نحن سعداء للغاية بمشاركتنا مرة أخرى في هذا الحدث الهام، الذي سيتيح لنا التواصل مع الرواد وصناع القرار والجهات المعنية في هذا القطاع من أجل مناقشة أهم القضايا الراهنة ذات الصلة بالصناعة البحرية على مستوى المنطقة والعالم. وليس خافياً على أحد أن عدم إستقرار الاقتصاد العالمي اليوم قد أدى إلى ظهور تحديات أمام كافة القطاعات البحرية، ما يعني أنه حان الوقت لنا جميعاً أن نعيد التفكير بالطريقة التي ندير بها أعمالنا. و من جهة أخرى، كما نتطلع خلال مشاركتنا في هذا الحدث إلى استعراض قصة نجاحنا المتواصلة في مجموعة ملاحة بالرغم من التحديات الحالية في السوق".

ويقام "معرض ومؤتمر سيترايد الشرق الأوسط" تحت رعاية سمو الشيخ حمدان بن محمد بن راشد آل مكتوم، ولي عهد دبي ورئيس المجلس التنفيذي. واستطاع هذا الحدث، الذي بدأ في العام ٢٠٠٣ ويقام كل سنتين وهو في دورته الثامنة هذا العام، أن يرسخ من مكانته كمنصة لعقد صفقات الأعمال ضمن القطاع البحري وإطلاق المنتجات والخدمات الجديدة واستكشاف فرص التواصل بين الجهات المعنية بهذا القطاع.

=