Tuesday, 11 October 2016

Grundfos Launches its Innovative Solar Inverter (RSI) during WETEX 2016

The new innovative solution from Grundfos cuts irrigation costs

Dubai, United Arab Emirates, October 11, 2016: ( ME NewsWire) With today’s global urbanization and increasing population, the demand for electricity is increasing day by day. For any nation to cope with the demand, renewable energy needs to be utilized. The award-winning world leader in advanced pump solutions, Grundfos, has successfully launched a new state-of-the-art solar inverter, designed to meet the challenges in regards to the availability of power and increased costs of irrigating the crops. The launch came during the Middle East’s first SOLAR SHOW, part of the WETEX 2016 exhibition held between 4-6 October in Dubai, UAE.
The Dubai Electricity and Water Authority is in charge of developing renewables in the emirate and aims to have 7 percent of Dubais generation from renewables by 2020.
The new off-grid IP66 Solar Inverter (RSI) introduced by Grundfos converts traditionally powered SP submersible pump irrigation systems into modern solar powered installations, not only making the water supply system self-reliant and independent, but also cut operating cost substantially in a sector where profitability is a key factor.
With the unique combination of the high efficiency Grundfos pumps and the new RSI invertors, more water per watt of solar panels is the guaranty from Grundfos. Henning Sandager, Grundfos Area Managing Director, Middle East and Turkey explains: "There is an increasing focus on getting as much as possible out of irrigation systems – 'more crop per drop.' The needs of current and future generations cannot be met unless the world changes the way it uses energy and water. As technology gets smarter and more innovative, huge gains, both for the environment and operating costs, can result from replacing or upgrading one simple, integral component found in every type of agricultural operation - irrigation pumps.”The IP 66 rating allows the invertor to be installed outdoor. Also the invertors can withstand ambient temperature upto 60 Deg C which makes it an appropriate product for the Middle East region.
Now in its 18th year and organized by DEWA (Dubai Electricity & Water Authority), WETEX 2016 is being held under the directives of HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE, and Ruler of Dubai, and under the patronage of HH Sheikh Hamdan bin Rashid Al Maktoum, Deputy Ruler of Dubai, Minister of Finance and President of DEWA. WETEX is a global platform for presenting scientific, management, engineering and technology solutions in the areas of water, energy conservation and sustainability.
“The Solar Inverter (RSI) is designed to be suitable for retrofitting a solar energy source to SP pumps and is a simple way to irrigate land in a more environmentally-friendly way, with immediate cost benefits for a rapid return on investment. This fact makes the WETEX 2016 the ideal platform for launching the product and introducing the wide international audience attending the event to our latest innovations,” concluded Henning Sandager.

About Grundfos
Founded in 1945 in Bjerringbro, a small town in Denmark, Grundfos has expanded its production to over 40 countries. Today Grundfos is represented by 19,000 employees in over 50 countries worldwide with revenue above €3 billion euro. Additionally, Grundfos has a strong local presence through its distributors and partners. With an annual production of more than 16 million pump units serving systems within buildings, industry, waste utilities, infrastructure, landscaping and water treatment, Grundfos is one of the world’s leading pump manufacturers and a trendsetter in water technology.
Setting the highest industry standards in energy efficient and sustainable pumping solutions is a key part of Grundfos’ foundation. Built on values and high ethics, Grundfos works with local communities and global society to resolve the world’s water and energy challenges. Grundfos has been present in the Middle East since the 1980s and today its regional headquarters are in the Jebel Ali Free Zone, one of the largest ports and Free Zones in the world. It has additional representative companies in KSA and Egypt, and branch offices throughout the region.
*Source: ME NewsWire

The release can be viewed online: http://www.me-newswire.net/news/18835/en
غروندفوس تطلق محول آر إس آي الشمسي المبتكر خلال فعاليات معرض ويتيكس 2016

يخفّض هذا الحل الجديد المبتكر المقدم من قبل "غروندفوس" من تكاليف الري

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة، 11 أكتوبر 2016: ) "إم إي نيوز واير" (مع تنامي المستويات العالمية للتحول إلى الحياة المدنية التي يشهدها عالم اليوم، وازدياد تعداد السكان، فإن الطلب على الطاقة الكهربائية يشهد هو الآخر زيادة يوماً بعد يوم. وحتى تتمكن أي دولة من مواكبة هذا الطلب، لا بد لها من استغلال الطاقة المتجددة. وأطلقت "غروندفوس"، المزودة العالمية الرائدة للحلول المتطورة للمضخات والحائزة على جوائز، بنجاح المحول الشمسي الجديد والمتطور والمصمم لتلبية التحديات المتعلقة بتوافر الطاقة الكهربائية والتكاليف المتزايدة لري المحاصيل الزراعية. وجاء إطلاق هذا المنتج الجديد ضمن أول معرض شمسي ينظّم في الشرق الأوسط كجزء من فعاليات معرض تكنولوجيا المياه والطاقة والبيئة "ويتيكس 2016" الذي انعقد خلال الفترة ما بين 4-6 أكتوبر في دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة.

يُشار إلى أن هيئة كهرباء ومياه دبي "ديوا" تضطلع بمسؤوليات تطوير مصادر طاقة متجددة في الإمارة، وتهدف إلى الوصول إلى نسبة 7 في المائة من توليد الطاقة بدبي من مصادر متجددة بحلول عام 2020.

ويقوم محول "آر إس آي" الشمسي ("آي بي 66") الذي يعمل خارج نطاق الشبكة الكهربائية والمقدم من قبل "غروندفوس" بتحويل أنظمة الري التي تستخدم المضخات الغاطسة ذات مصادر الطاقة التقليدية، إلى أنظمة حديثة ومتطورة تستخدم الطاقة الشمسية لا تسهم في جعل أنظمة إمداد المياه ذاتية الاعتماد ومستقلة فحسب، بل تؤدي إلى تقليل التكاليف التشغيلية بصورة ملموسة في هذا القطاع الذي تعتبر الربحية فيه عاملاً مهماً.

ومع المزيج المتميز من الكفاءة العالية لمضخات "غروندفوس" ومحولات "آر إس آي" الجديدة، فإن الضمانة التي تقدمها "غروندفوس" تتجسد بالمزيد من المياه مقابل كل واط من الطاقة الناتجة عن اللوحات الشمسية. وقال هينيغ سانداغر، المدير العام الإقليمي لشركة "غروندفوس" الشرق الأوسط وتركيا في سياق تعليقه: "هناك تركيز كبير على الوصول إلى أقصى فائدة ممكنة من أنظمة الري تحقيقاً لشعار ’المزيد من المحاصيل من كل قطرة‘. ولا يمكننا تلبية احتياجات الأجيال الحالية والمستقبلية ما لم يعمل العالم على تغيير الطريقة التي يستخدم من خلالها الطاقة والمياه. ومع تحول التقنيات إلى أشكال أكثر ذكاء وابتكاراً، فإنه يمكن تحقيق مكاسب كبيرة بالنسبة للبيئة والتكاليف التشغيلية من خلال استبدال أو تحديث مكوّن واحد بسيط ومدمج في كل نوع من أنواع مضخات الري الزراعية". هذا وتتيح فئة "آي بي 66" إمكانية تركيب المحولات في الخارج، وهي قادرة على تحمل درجات حرارة محيطية تصل إلى 60 درجة مئوية، الأمر الذي يجعلها منتجاً مناسباً جداً لمنطقة الشرق الأوسط.

ويأتي تنظيم "ويتيكس 2016" في نسخته الـ18 من قبل هيئة كهرباء ومياه دبي "ديوا"، تنفيذاً لتوجيهات صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، رعاه الله، وتحت رعاية سمو الشيخ حمدان بن راشد آل مكتوم نائب حاكم دبي وزير المالية رئيس هيئة كهرباء ومياه دبي. هذا ويوفر "ويتيكس" منصة عالمية للحلول العلمية والإدارية والهندسية والتقنية في مجالات المحافظة على المياه والطاقة والاستدامة.

واختتم هينيغ سانداغر: "جرى تصميم محول ’آر إس آي‘ الشمسي ليكون مناسباً لتزويد المضخات الغاطسة بمصدر طاقة شمسي، وهو يعتبر أسلوباً بسيطاً لري الأراضي بطريقة أكثر رفقاً بالبيئة ويقدم في ذات الوقت فوائد آنية من حيث الكلفة تسهم في تحقيق عائدات سريعة على الاستثمار. وتجعل هذه الحقيقة من معرض ’ويتيكس 2016‘ المنصة المثالية لإطلاق منتجنا الجديد واطلاع الجمهور الدولي الواسع الذي يحضر المعرض على آخر التقنيات التي لدينا".

لمحة عن "غروندفوس"

تأسست شركة "غروندفوس" عام 1945 في بلدة بيرينجبرو الدنماركية الصغيرة، ونمت وتوسعت على مر الأعوام ليغطي إنتاجها أكثر من 40 دولة. وتضم الشركة حالياً نحو 19 ألف موظف في أكثر من 50 دولة بجميع أنحاء العالم، وتصل عائداتها إلى نحو ثلاثة مليارات يورو، كما تتمتع بحضور محلي واسع عبر شبكة من الموزعين والشركاء. ومع إنتاجها السنوي الذي يصل إلى نحو 16 مليون مضخة يجري استخدامها في أنظمة المباني والقطاع الصناعي ومرافق النفايات والبنى التحتية وتخطيط المناظر الطبيعية ومعالجة المياه، فإن "غروندفوس" هي المصنّع العالمي للرائد للمضخات وشركة سبّاقة في مجال تقنيات المياه.

ويشكل تحديد أعلى المعايير في القطاع بمجال توفير الطاقة وتقديم الحلول المستدامة للمضخات مكوناً رئيسياً للأسس التي تستند إليها "غروندفوس". وتتعاون الشركة المبنية على مجموعة من القيم والأخلاقيات العالية، مع المجتمعات المحلية ومع المجتمع العالمي بهدف التوصل لحلول لتحديات المياه والطاقة. وتجدر الإشارة إلى أن حضور "غروندفوس" في منطقة الشرق الأوسط يعود إلى ثمانينيات القرن الماضي، ويقع مقرها الإقليمي حالياً في المنطقة الحرة لجبل علي التي تعتبر إحدى أكبر الموانئ والمناطق الحرة في العالم، ولديها شركات تمثّلها في أسواق المملكة العربية السعودية ومصر، إلى جانب فروع في جميع أرجاء المنطقة.

No comments:

Post a Comment

=