Monday, 10 October 2016

ERICSSON Introduces customer experience management for multi-play networks

Ericsson Expert Analytics Release 16.1 provides a single platform for managing end-to-end customer experiences across services
  • Delivers actionable insights for increasing customer satisfaction with 360-degree view
  • Latest use cases span fixed-line and multi-play networks
Ericsson (NASDAQ:ERIC) announced Ericsson Expert Analytics Release 16.1, which extends its market-leading, award-winning Customer Experience Management (CEM) solution to multi-play networks. The new release gives operators a holistic, 360-degree view of multi-play and fixed-line customer experience. The software-based solution will become available in Q4 2016.
Traditional fixed and mobile operators are converging to meet customer demand for bundled mobile, fixed and video services. Ericsson Expert Analytics Release 16.1 leverages Ericsson’s global experience to provide actionable insights that span mobile consumer and enterprise services, as well as TV-focused offerings, and now also fixed-line and multi-play services. As a result, operators gain end-to-end, 360-degree insights from a single platform, regardless of service or network being utilized at the moment.
Ericsson Expert Analytics is a real-time, end-to-end, big data analytics solution with unique applications addressing the needs of many organizations, ranging from engineering, service operations and customer care to product management and marketing. Expert Analytics helps the different organizations predict customer satisfaction, detect experience issues, understand root causes, and automatically take the next best action to improve experience and operational efficiency. Its unique “Service Level Index” approach provides actionable insights to understand how network issues impact a customer’s perception of the service experience. Ericsson’s Consumer Lab research has shown that network performance plays a crucial role in driving customer loyalty, especially as services increasingly incorporate video and other forms of rich media.
Thomas Kinnman, Head of Product Line, CEM & Analytics, Ericsson, says: “Ericsson Expert Analytics has been very successful in the mobile marketplace, with several tier one operators relying on the solution globally. Ericsson Expert Analytics Release 16.1 adds Service Qualify Management functionality and related use cases to improve customer experience and operational efficiency for fixed and multi-play subscribers. This new functionality has evolved from Ericsson's proven fixed network capabilities that are in operation at several fixed network operators in Europe, North America and Asia.”
Operators must become agile as they support services across networks, offer a range of plans and push the limits of innovation. Ericsson helps customers meet changing demands with a comprehensive, unified OSS and BSS product suite that combines business, IT and network capabilities. A team of more than 66,000 service professionals supports these offerings with services such as consulting and systems integration, managed services, product related services and broadcast services. Ericsson’s market leadership is underscored by the company’s breakthrough work with customers to improve the subscriber experience, capture new revenues and boost business efficiencies. As a result, Ericsson remains positioned for ongoing success, driven by the continually surging demand for data services.

إريكسون تقدم إصدارها الجديد من حلول إدارة تجربة المستخدمين للاتصال متعدد الشبكات
·         يوفر الإصدار الجديد من "برمجيات التحاليل التخصصية 16.1" الذي تقدمه إريكسون منصة واحدة لإدارة تجارب العملاء عبر الخدمات المتعددة
القاهره  4اكتوبر 2016:

أعلنت إريكسون عن إطلاقها الإصدار الجديد من "برمجيات التحاليل التخصصية 16.1" والتي من المتوقع أن تسهم في  تعزيز مكانة الشركة وريادتها في السوق بفضل المزايا المبتكرة التي تقدمها هذه الحزمة من التحاليل  فيما يخص حلول إدارة تجربة العملاء للاتصال متعدد الشبكات.
وتقدم الحزمة الجديدة لمشغلي ومزودي خدمات الاتصال رؤية جديدة تختلف كلياً عن السابق فيما يتعلق بتجربة العملاء للخطوط الثابتة والاتصال متعدد الشبكات، ومن المتوقع توفر حزمة برمجيات التحاليل التخصصية الجديدة في الربع الرابع من العام 2016. 
يتعاون مزودو خدمات الاتصال الثابت والمتحرك التقليديين فيما بينهم لتلبية الطلب المتزايد من جانب العملاء على خدمات الهواتف المتحركة والثابتة وخدمات الفيديو. وتعمل اريكسون من خلال حزمة برمجيات التحاليل التخصصية 16.1 على تعزيز خبرتها  العالمية لتقديم رؤى قابلة للتنفيذ تشمل خدمات المستهلكين ومزودي الخدمات، وكذلك العروض التي تركز على مجال التلفزيون، ليشمل التركيز الآن الخطوط الهاتفية الثابتة أيضا وخدمات البث المتعددة. ونتيجة لذلك، يستفيد مشغلو الخدمات من أفكار وتقنيات مبتكرة جديدة  تدار جميعها من منصة واحدة، بغض النظر عن الخدمة أو الشبكة التي يستخدمونها حالياً.
وتعد حزمة برمجيات التحاليل التخصصية 16.1 الجديدة تجربة حلول فريدة من نوعها تقدمها إريكسون مع تطبيقات مميزة تلبي تطلعات واحتياجات العديد من الشركات والمؤسسات في مجالات متعددة تتنوع من العمليات الهندسية إلى العمليات الميدانية وخدمة العملاء لإدارة المنتجات والتسويق. ومن شأن هذه الحزمة الجديدة ان تساعد كافة مزودي الخدمات على معرفة مدى رضا العملاء، والكشف عن مستوى جودة الخدمة وتجربة المستخدمين فضلاً عن فهم المسائل الجوهرية التي تسهم في تحسين مستوى الخدمات، ومن ثم تلقائياً اتخاذ أفضل الخطوات  لتحسين الخبرة والكفاءة التشغيلية.
ويوفر مؤشر الشركة والمعروف بـ "مؤشر مستوى الخدمة" رؤى قابلة للتنفيذ لفهم كيفية تأثير مشاكل الشبكة على فهم العملاء لتجربة الخدمة. وقد أظهرت أبحاث إريكسون لـ"مختبر المستهلك" أن أداء الشبكة يلعب دورا حاسما في تحقيق رضا وإخلاص العملاء، لا سيما وأن  أن الخدمات تتضمن على نحو متزايد تطبيقات الفيديو وغيرها من الوسائط.
وتعليقاً على الإصدار الجديد، قال توماس كينمان، رئيس خط الإنتاج في إدارة تجربة العملاء وبرمجيات التحاليل التخصصية في إريكسون " لقد حققت برمجيات التحاليل التخصصية التي تقدمها إريكسون نجاحات باهرة في سوق الهواتف المحمولة، حيث تعتمد عدة شركات من الدرجة الأولى حول العالم على حلولنا المبتكرة.
ونحن نتوقع أن يضيف اصدرنا الجديد من حزم برمجيات التحاليل التخصصية 16.1 جودة عالية لخدمات التأهيل ووظائف الإدارة وحالات الاستخدام الأخرى بهدف تحسين تجربة العملاء والكفاءة التشغيلية لمشتركي الهواتف الثابتة والبث متعدد الشبكات. وقد تم تطوير هذه الوظيفة الجديدة بالاعتماد على قدرات وخبرات اريكسون الشبكية للهواتف الثابتة والتي يتم استخدامها من جانب العديد من مشغلي الشبكات الثابتة في أوروبا وأمريكا الشمالية وآسيا ".
ينبغي على الشركات التي تقدم خدمات الاتصال أن تتحلى بالمرونة الكافية لأنها هي المسؤولة عن دعم خدمات الشبكات ،وتقديم الخطط المتجددة  وتعزيز حلول الابتكار. وهنا يكمن دور اريكسون في مساعدة  العملاء على تلبية المتطلبات المتغيرة  من خلال تقديم أنظمة دعم للشركات وعملياتها وتزيدها بأحدث التقنيات الشاملة والموحدة التي تشمل الأعمال وتكنولوجيا المعلومات وجودة الشبكة. وقد قام فريق مكون من 66،000 خبير بدعم هذه العروض من خلال تقديم خدمات مختلفة ومتنوعة تشمل استشارات وأنظمة متكاملة وخدمات مدارة ، إضافة إلى خدمات خاصة بالمنتجات التقنية وخدمات بث إعلامية. وتمكنت إريكسون من تعزيز ريادتها في عالم التكنولوجيا وكسب ثقة شركائها بفضل العمل المنسق مع العملاء بهدف تحسين تجربة المستخدمين، فضلاً عن المساهمة في خلق موارد إيرادات جديدة وتعزيز كفاءة الأعمال. ونتيجة لذلك، لا تزال إريكسون تحقق نجاحات متتالية مدفوعة بالطلب المتزايد على خدمات البيانات من جانب شركات الاتصال حول العالم.


No comments:

Post a Comment

=