Tuesday, 18 October 2016

Epson innovates the meeting room with business projection


Instant interactivity alongside bright, sharp and ultra-short throw images


Dubai, UAE: Visitors at this year’s GITEX will find out find out how the Epson EB-1430Wi, with whiteboard functionality and finger-touch interactivity, can help you impress customers and clients. 


Jason Whiley, director of sales, Epson Middle East, says: “Since Epson's introduction of finger-touch technology, teachers and students have been able to collaborate using either their fingers or the interactive pens to underline or write onto any image, slide, graph and even video. Finger-touch is great for collaboration and brain-storming sessions, so we brought it to boardrooms and meeting rooms in an ultra-short throw projector..”


The EB-1430Wi brings ultra-short throw projection to meeting rooms, as well as dual pen interactivity. The new whiteboard sharing mode allows meeting participants to view and annotate whiteboard content from a range of smart devices, without the need for any special application. Multi-location image annotation makes it even easier to collaborate during meetings between different offices. Included with the EB-1430Wi is EasyMP software for network monitoring, network projection and multi-PC projection, as well as Epson's iProjection app1 for touchscreen devices to easily share and display content. With 3,300 lumens brightness and WXGA resolution, the EB-1430Wi has two HDMI inputs, built-in 16W speakers and two interactive pens.


The EB-1430Wi adds finger-touch interactivity. Finger-touch is all about instant interactivity using natural gestures, and it's perfect for quickly emphasising a point. A precise technology that's simple to set-up and easy to use, finger-touch complements the use of interactive pens. It works by using a laser curtain over the projected image that detects interruption by one or more fingers.


Features
EB-1430Wi
Equally bright White and Colour Light Output (lumens)
3,300
Native Resolution (16 : 10 aspect ratio)
WXGA
Ultra-short-throw
Dual pen interactivity
Finger-touch interactivity
10,000:1 contrast ratio
2 HDMI inputs for high-definition video & audio content
4-in-1 USB Display
PC-free annotation, projector controls on screen
Easy Interactive Tools 3.0
Split-screen function
16W built-in speaker
Wi-Fi capable
Epson تبتكر أجهزة إسقاط تجارية خاصة بقاعات الاجتماعات

أجهزة تفاعلية لحظية مع صورٍ مشرقةٍ وعالية الوضوح عبر تقنية الإسقاط فائق القِصر

دبي، الإمارات العربية المتحدة
18 أكتوبر 2016

: سيحظى زوار معرض جيتكس لهذا العام بفرصة التعرّف إلى أجهزة إسقاط (EB-1430Wi)، والتي تدعم ميّزة الألواح البيضاء التي تتيح التفاعل عن طريق اللمس بالأصابع، والتي من شأنها تلبية الاحتياجات المتزايدة للعملاء.

وبهذه المناسبة، قال جاسون وايلي، مدير المبيعات في شركة Epson الشرق الأوسط: "منذ أن أطلقت Epson تقنية اللمس، أصبح بمقدور الأساتذة والطلبة التفاعل والعمل فيما بينهم باستخدام هذه التقنية إما بواسطة اللمس أو الأقلام التفاعلية، وذلك من أجل التحديد أو إضافة الكتابات التوضيحية إلى أي صورةٍ أو شريحةٍ أو رسمٍ بيانيٍ أو حتى تسجيلٍ مرئي.  وتبرز أهمية ميّزة اللمس على وجه التحديد في جلسات النقاش وتبادل الأفكار، وهذا ما حدا بنا إلى توفيرها في قاعات الاجتماعات وغرف مجالس الإدارة، وذلك بواسطة أجهزةٍ خاصةٍ بالإسقاط فائق القِصر."

ويوفر جهاز (EB-1430Wi) ميزة الإسقاط فائق القصر لقاعات الاجتماعات، فضلاً عن قابلية التفاعل بواسطة الأقلام ثنائية الرؤوس. ويتيح نمط المشاركة الجديد بواسطة الألواح التفاعلية البيضاء للمشاركين في الاجتماعات عرض محتويات الألواح البيضاء وإضافة التعليقات إليها من خلال جملةٍ من الأجهزة الذكية، ودون الحاجة إلى أيّ تطبيقاتٍ خاصة. ناهيك عن أن ميزة التعليق على الصور من مواضع متعددةٍ تسهّل أيضًا من التفاعل بين مختلف المكاتب أثناء الاجتماعات. ويتضمن جهاز الإسقاط (EB-1430Wi) برنامج (EasyMP) الخاص بالرقابة الشبكية والإسقاط الشبكي والإسقاط متعدد الحواسيب، إضافةً إلى تطبيق (iProjection)1 الخاص بشاشات اللمس، والذي يتيح مشاركة المحتوى وعرضه بسهولة. وتحتوي أجهزة الإسقاط (EB-1430Wi) على مَنْفَذي (HDMI) وتتمتع بسطوعٍ يبلغ 3300 لومن وبدقّة من مستوى (WXGA)، فضلاً عن أنّها تضمّ مكبراتٍ مدمجةً للصوت بقوة 16 واط، ويلحق بها أيضًا قلمان تفاعليان.   

وتضيف أجهزة (EB-1430Wi) أيضًا ميزة التفاعل عن طريق اللمس. وتتمحور هذه الميّزة برمّتها على التفاعل المتبادل اللحظي باستخدام الإيماءات الطبيعية، وهي مثاليةٌ للتأكيد على النقاط الهامة بسرعة. وتلحَقُ بهذه التقنية بما تحظى به من دقةٍ وبساطةٍ في الإعداد والاستخدام ميّزة استعمال الأقلام التفاعلية. وهي تعمل باستخدام ستارةٍ من الليزر تُسدل على الصورة التي يجري إسقاطها، حيث تكشف هذه الستارة عن الانقطاع عبر إصبعٍ واحدٍ أو أكثر.

السمات
EB-1430Wi
خرجٌ ضوئيٌ ذو سطوعٍ متماثلٍ في حالتي الإسقاط الأبيض والملون (باللومن)
3,300
الدقة الأصلية (نسبة الطول إلى العرض 16: 10)
دقة (WXGA)
إسقاط فائق القصر
قابلية تفاعل بواسطة الأقلام ثنائية الرؤوس
قابلية تفاعل بواسطة اللمس بالأصابع
نسبة التباين 10000:1
مدخلا «إتش دي إم آي» للمحتويات المرئية والصوتية عالية الدقّة
شاشة مزودة بـ 4 مداخل «يو إس بي» في 1
ميزة إضافة تعليق دون الحاجة إلى جهاز حاسوب، عناصر تحكّم على الشاشة
برنامج «إيزي إنتر أكتيف تولز» الإصدار 3.0
وظيفة تقسيم الشاشة
مكبّر صوت مدمج باستطاعة 16 واط
قابلية الربط بشبكة «واي فاي»

No comments:

Post a Comment

=