Monday, 31 October 2016

Dubai Trade and Imdaad collaborate to offer advanced e-payment solutions to almost 3,000 customers


Unique initiative allows Imdaad’s customers to complete payment transactions through the company website using  secured e-Payment gateway “Rosoom”

UAE, Dubai, 29 Oct 2016: Dubai Trade, the single window for cross-border trade and smart trading solutions, and Imdaad, a leading provider of integrated facilities management solutions in the GCC, have announced the integration of Imdaad’s website and Dubai Trade’s secured e-Payment gateway, “Rosoom”.
Almost 3,000 of Imdaad’s customers can now process payments online eliminating the need to visit its customer service centres for payment transactions. The partnership reflects both organisation’s commitment to adopt smart solutions and sustainable development.
“Rosoom” will also allow Imdaad’s customers to choose from a variety of payment options including major credit cards, direct debit by linking to the online internet banking portals of major banks, and pre-payment tools such as the e-Dirham. Imdaad’s new e-services portal, accessible through www.imdaad.ae, will also enable its customers to enquire about work orders and invoices online without having to visit the company’s customer service centres or place a call for their transactions.
Eng. Mahmood Al Bastaki, CEO of Dubai Trade, said:: “We are proud of the integration between  our e-Payment gateway “Rosoom” and Imdaad’s website as it will help us enhance “Rosoom” by opening doors to new markets and businesses. It also part of our contribution to the vision of H.H. Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, UAE Vice President and Prime Minister and Ruler of Dubai, to transform the city into one of the smartest in the world. Our collaboration with Imdaad proves that the smart integration of electronic platforms is an important development that must be undertaken to fulfil that vision. Additionally, our partnership cements Dubai Trade’s position as a leading smart solutions and e-Services provider in the UAE.”
Jamal Abdulla Lootah, CEO of Imdaad, added: We chose “Rosoom” for several reasons, predominantly due to its highest levels of safety, security and protection that it can provide for our clients. Since its launch in 2008, “Rosoom” has not witnessed any scams or identity theft, and it is accredited  by the most significant trade and logistics organizations  and companies operating in Dubai.We look forward to seeing this strategic partnership enhance our customers’ satisfaction. By embracing new opportunities for the development of new smart services, our clients can make use of the latest technologies and get easy access to our main services, which we offer at the highest and most innovative standards.”
“Rosoom” is compliant with the latest 3-D secure requirements which aim to reduce fraudulent transactions and provide greater protection to the businesses connected to it. The facility is also the exclusive e-Payment gateway for major organisations such as DP World, Jebel Ali Free Zone (Jafza), National Industries Park, Dubai Auto Zone (DAZ), Jumeirah Lakes Towers, Palm District Cooling, and Nakheel.

في خطوة مشتركة لدفع عجلة التحوّل إلى مدينة ذكية في الإمارة

"دبي التجارية" و"إمداد"  تتعاونان في تقديم خدمات الدفع الإلكتروني المتطوّرة لـ 3000 عميل

المبادرة النوعية تمكّن عملاء "إمداد" من إتمام عمليات الدفع عبر الموقع الإلكتروني للشركة باستخدام المنصة الآمنة "رسوم"


دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 29 أكتوبر 2016: كشفت كل من "دبي التجارية"، النافذة الإلكترونية الموحّدة لتسهيل التجارة عبر الحدود وتوفير حلول التجارة الذكية، و"إمداد"، الشركة الرائدة في مجال تزويد حلول إدارة المرافق المتكاملة في دول مجلس التعاون الخليجي، عن التكامل الإلكتروني بين الموقع الإلكتروني للشركة ومنصة الدفع الإلكتروني الآمن "رسوم" التي توفّرها "دبي التجارية". بحيث أصبح بالإمكان لقاعدة عملاء "إمداد" التي تضم ما يقارب 3000 عميل من مستخدمي الخدمات الذكية التابعة للشركة، إتمام إجراءات الدفع الإلكتروني بشكل كامل ومن دون الحاجة إلى زيارة مراكز الشركة. وتأتي هذه الشراكة لتؤكد على إلتزام الطرفين وحرصهما الدؤوب على تضافر الجهود المشتركة بما يدعم متطلبات التحول الذكي والمسيرة التنموية المستدامة.

وتوفّر بوابة "رسوم" خيارات تسديد رسوم الخدمات عبر مجموعة متنوّعة من خيارات الدفع التي تشمل بطاقات الائتمان والخصم المباشر، وذلك من خلال ميزة الربط مع البوابات المصرفية الإلكترونية التابعة لكبرى البنوك الرئيسة، فضلاً عن بطاقة الدفع المسبق "الدرهم الإلكتروني". وبالمقابل، ستتيح بوابة الخدمات الإلكترونية الجديدة التابعة لـ "إمداد" (www.imdaad.ae) للعملاء إمكانية الاستعلام عن الفواتير ومتابعة سير المعاملات وتسديد المدفوعات عبر شبكة الإنترنت دون الحاجة إلى زيارة مراكز الخدمة أو التواصل هاتفياً.

وفي هذه المناسبة، صرّح المهندس محمود البستكي، الرئيس التنفيذي لدبي التجارية قائلاً: "نفخر اليوم بإتمام الربط الإلكتروني بين بوابة "رسوم" للدفع الإلكتروني والموقع الإلكتروني لشركة "إمداد"، حيث تساعدنا هذه الشراكة في تطوير بوابة "رسوم" من خلال الوصول إلى شريحة جديدة ومختلفة من المستخدمين وقطاع الأعمال، كما أنّها جزء من جهودنا للمساهمة في الوصول إلى المدينة الذكية ضمن رؤية صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، رعاه الله، لتحويل الإمارة إلى واحدة من أذكى مدن العالم. ويمثّل التكامل والترابط الإلكتروني أهم خطوة للوصول لذلك، وهو ما تؤكّد عليه شراكتنا مع "إمداد". كما تكرّس هذه الشراكة مكانة "دبي التجارية" كمزوّد رئيس لحلول التحوّل الذكي والخدمات الإلكترونية في الإمارات."

من جهته، قال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لـ "إمداد": "جاء اختيارنا لبوابة "رسوم" للدفع الإلكتروني لعدّة اعتبارات أهمّها امتيازها بأعلى درجات الأمان والحماية للحركات المالية، والذي نضعه نصب أعيننا في جميع المعاملات المتعلّقة بعملائنا لضمان أعلى معايير الجودة في خدماتنا؛ وهذا ما أثبتته بوابة "رسوم" حيث لم تشهد منذ انطلاقها في العام 2008 أية عملية احتيال أو انتحال لعمليات الدفع الإلكتروني، كما أنّها معتمدة من قبل أهم المؤسّسات والشركات المعنية بالتجارة في إمارة دبي، ما جعلنا نشعر بالطمأنينة تجاه اعتمادها في خدماتنا الذكية. ونحن نتطلّع من خلال هذه الشراكة الاستراتيجية إلى رفع مستوى رضا متعاملينا من خلال توظيف الإمكانات الجديدة لتطوير خدمات ذكية جديدة تزيد من سهولة التعامل والحصول على خدماتنا، تماشياً مع التزامنا المطرد بتقديم حلول مبتكرة وخدمات عالية المستوى بالاستناد إلى أحدث التطوّرات التكنولوجية والتقنيات المتقدّمة."

وتتوافق بوابة "رسوم" للدفع الإلكتروني مع أحدث متطلّبات "نظام الحماية الثلاثي" الذي يهدف إلى الحد من المعاملات الاحتيالية، الأمر الذي يضمن حماية أكبر لقطاعات الأعمال ذات الصلة. وتتميّز هذه المنصة بتوفير محفظة واسعة من الخيارات والمزايا التي تشمل وحدة التسوية المؤتمتة ثلاثية الأبعاد. وتعد "رسوم" منصة الدفع الإلكترونية الوحيدة المعتمدة من قبل كبرى الهيئات والجهات الرائدة في الإمارات مثل موانئ دبي العالمية، والمنطقة الحرة لجبل علي "جافزا"، ومجمع الصناعات الوطنية، ومنطقة دبي للسيارات (داز)، وأبراج بحيرات جميرا،  وبالم ديستركت كولينج، ونخيل.
=