Tuesday, 25 October 2016

Dresser-Rand business to supply turbine-generator sets for Egypt’s Zohr gas field


·    Three SGT-400 gas turbine-generator sets destined for largest natural gas field in the Mediterranean sea
·    Approximately 20 percent more efficient than competing offers

The Dresser-Rand business received an order from Egypt-based Belayim Petroleum Company (Petrobel) for three model SGT-400 industrial gas turbines, including associated electrical generators.

Petrobel, a joint venture formed by Italian oil and gas company, Eni, and Egypt’s General Petroleum Corporation (EGPC), is developing the Zohr gas field, located about 200 kilometers off Egypt's Mediterranean coastline. The order scope also encompasses a service package that includes spare parts supply and on-site maintenance. The turbine-generator sets are slated for delivery in early 2017.

"Following the major billion-euro power plant order Siemens secured from Egypt last June, our power generation technology will further support the nation's efforts to grow its economy and expand its reliable energy supply," underscores Christopher Rossi, CEO of the Dresser-Rand business. "Our turbine-generator sets will enable Petrobel to generate approximately 20 percent more power than the comparable equipment offered by our competitors."

The SGT-400 turbines, manufactured at the Siemens operation located in Lincoln, England, will be integral to the supply of electric power to the natural gas processing facility currently under construction. Each of these turbines is rated at an ISO-based electrical generating capacity of 12.9 megawatts (MW). The SGT-400 model is considered the most efficient gas turbine in this performance class. This high efficiency lowers fuel consumption and thus operating costs, and enables the operator to sell more gas to its customers. Furthermore, the additional quantity of electricity generated provides greater flexibility should plans call for an increase in the gas processing facility’s production capacity.

This press release, related press photo(s) and other materials are available at
More information about SGT-400 is available at
 مجموعة دريسر راند توَّرد مجموعة من التوربينات الغازية والمولّدات لحقل زُهر للغاز الطبيعي في مصر


·    ثلاثة أنظمة من التوربينات الغازية طراز SGT-400 والمولِّدات في طريقها لأكبر حقل للغاز الطبيعي في البحر المتوسط
·    مستويات كفاءة أعلى بنحو 20% مقارنة بجميع الأنظمة المُنافسة

أعلنت مجموعة دريسر راند Dresser-Rand” عن فوزها بعقدٍ من شركة بترول بلاعيم (بتروبل)، والتي يقع مقرّها الرئيسي في مصر، من أجل توريد ثلاثة أنظمة من التوربينات الغازية الصناعية طراز SGT-400 على أن يتضَّمن العقد أيضاً المولِّدات الكهربائية المُلحقة بهذه التوربينات.

هذا وتقوم شركة بتروبل حالياً، وهي مشروع مشترك بين الشركة الإيطالية للنفط والغاز "إيني" والهيئة المصرية العامة للبترول بتطوير حقل زُهر للغاز الطبيعي؛ وهو الحقل الذي يقع على بُعد 200 كيلومتراً قبالة السواحل المصرية. ووفقاً للعقد ستقوم دريسر راند أيضا بتوفير حزمة من الخدمات والتي تشمل: قطع الغيار وخدمات الصيانة بالموقع. ومن المُقرر تسليم مجموعة التوربينات والمولِّدات مطلع العام 2017.

ومن جهته صرح السيد كريستوفر روسِي، الرئيس التنفيذي لمجموعة دريسر راند، قائلاً: "بعد التعاقدات الكُبرى التي تم توقيعها بين سيمنس ومصر في يونيو الماضي لبناء محطات لتوليد الطاقة الكهربائية، فإن تقنيَّاتنا لتوليد الطاقة  تخطو اليوم خطوة أخرى نحو تقديم المزيد من الدعم لمصر في جهودها لتحقيق التنمية الاقتصادية والوصول لإمدادات طاقة تتسم بالموثوقية". وأضاف: "إن أنظمتنا من التوربينات والمولِّدات المُلحقة بها ستُمكِن شركة بتروبل من زيادة قُدراتها لتوليد الطاقة الكهربائية بنسب أعلى بنحو 20% مقارنة بجميع الأنظمة المنافسة الأخرى".

يُشار في هذا السياق أن التوربينات من طراز SGT-400، يتم تصنيعها في مركز سيمنس في مدينة لينكولن بإنجلترا حيث ستلعب هذه التوربينات دوراً محورياً في توفير الطاقة الكهربائية للمنشأة، التي ستقوم بمعالجة الغاز الطبيعي؛ وهي قيد الإنشاء حالياً حيث تبلُغ القدرة الكهربائية لكل توربينة من هذه التوربينات 12,9 ميجاوات وفقاً لمعيار الإيزو. وتُعَّد التوربينات طراز SGT-400 إحدي أكثر التوربينات الغازية كفاءة في فئتها من حيث مستويات الأداء وهو ما يُنتُج عنه خفض في نسب استهلاك الوقود وبالتالي نفقات التشغيل بما يُمكن المشغلين في النهاية من بيع كميات أكبر من الغاز للعملاء. وعلاوة على ما سبق، فإن زيادة كميات الطاقة التي يتم توليدها توفر مرونة أكبر في حالة وجود أي خطط تستدعي زيادة الطاقة الاستيعابية والإنتاجية للمنشأة لمعالجة كميات أكبر من الغاز.هذا البيان والصور الصحفية الخاص به ومواد أخر تتوافر عبر الرابط الإلكتروني:

إن مزيداً من المعلومات حول التوربينات طراز SGT-400 تتوافر على:

=