Monday, 3 October 2016

APICORP issues USD 300 million 5-year floating rate note in the Taiwan market

The oversubscribed USD 300mn transaction is the first successful “Formosa” bond out of Saudi Arabia
The Arab Petroleum Investments Corporation (APICORP) has successfully launched the first “Formosa” bond out of the Kingdom of Saudi Arabia, targeting the Taiwanese investor base. In order to appeal to the local investor base, the Formosa bond, also known as a Taiwan foreign-denominated international bond, is listed on the International Board of the Taipei Stock Exchange. Credit Agricole CIB acted as the lead manager on the trade.
Mr. Hesham Farid, Head of Treasury & Capital Markets, commented: “We are delighted with the high level of interest from top quality investors in our first “Formosa” bond. The oversubscribed issue has allowed us to develop strong relationships with a new set of investors in Taipei. This is testament to APICORP’s impressive 40 year track record, unique ownership structure and strong fundamentals, and reassuring Aa3 credit rating.
Having previously accessed the sukuk market in both Saudi Riyal and US Dollars, it was important for APICORP to continue to diversify our investor base, sources of funding and educate investors on the strength of the APICORP credit.”

Abrar Hussain, Head of DCM for the MENA at Credit Agricole CIB commented: “APICORP ticks all the boxes required by this specific investor base. It offers a strong Aa3 credit rating, a solid ownership by regional governments, diversification in terms of access to assets in several countries as well as strong fundamentals all rolled into one. This is the perfect name for the Taiwanese investor base.”

ابيكورب تصدر سندات بقيمة 300 مليون دولار أمريكي في سوق تايوان للأوراق المالية

حجم الطلب يتجاوز المعروض على أول إصدار ناجح من المملكة العربية السعودية في سوق "الفورموزا"

نجحت الشركة العربية للاستثمارات البترولية (ابيكورب)، المتخصصة في تمويل والاستثمار في مشروعات الطاقة في العالم العربي والمملوكة من قبل الدول العشر الأعضاء في منظمة الأقطار العربية المصدرة للبترول (أوابك)، في إصدار أول سندات "فورموزا" بقيمة 300 مليون دولار أميركي من المملكة العربية السعودية تستهدف المستثمرين التايوانيين. وتم إدراج السندات، التي تٌعرف أيضاً باسم سندات تايوان الدولية المقومة بالعملات الأجنبية، في الهيئة الدولية لبورصة تايبيه ما يجعلها أكثر جاذبية للمستثمرين المحليين، حيث يتمكنون من الاستفادة من سيولة الاستثمارات المحلية من خلال الاستثمار في هذه السندات. وقام بنك كريدي اجريكول بمهام مدير الإكتتاب.

وقال هشام فريد، رئيس إدارة الخزانة والأوراق المالية لـ(ابيكورب): "سرنا هذا النجاح والإقبال من كبار المستثمرين على أولى إصداراتنا من سندات فورموزا بأسواق تايوان للأوراق المالية. واتاح لنا هذا الإصدار، الذي استقطب حجم طلبات تجاوز المعروض، تطوير وبناء علاقات قوية مع مجموعة جديدة من المستثمرين في تايبيه. وتعد هذه الخطوة دليلاً جديداً يُؤكد قدرة ابيكورب على إضافة المزيد من النجاحات لسجلها الحافل بالإنجازات منذ تأسيسها قبل أربعين عاماً، وبرهاناً لتميز هيكلية ملكيتها، ومتانة أسسها، فضلاً عن تصنيفها الإئتماني المتميز عند Aa3."

وأضاف: "بعد قيامنا بإصدار صكوك بالريال السعودي والدولار الأمريكي، تأتي هذه السندات ضمن مساعي (ابيكورب) المتواصلة لتنويع قاعدة المستثمرين ومصادر التمويل من خلال الاستفادة من متانة الوضع الائتماني لـ (ابيكورب)."

وقال أبرار حسين، رئيس قسم الديون وأسواق رأس المال في الشرق الاوسط وشمال أفريقيا في بنك كريدي اجريكول: "تعد ابيكورب نموذجاً مثالياً يلبي احتياجات هذه الشريحة المستهدفة من المستثمرين، حيث يأتي تميز ابيكورب مدعوما بتصنيف ائتماني قوي عند Aa3، بالإضافة لكونها مملوكة لعدد من الحكومات الإقليمية، فضلاً عن التنويع الجغرافي لأنشطتها، وتمتعها بمركز مالي قوي، كل هذا جعل منها خياراً متميزاً لقاعدة المستثمرين التايوانيين".

No comments:

Post a Comment

=