Thursday, 8 September 2016

Truecaller Users Are Making Half a Billion Calls Every Month Through the App



Truecaller is bringing about a paradigm shift in mobile advertising – introducing TrueAds that gives brands a unique advertising opportunity

Cairo, Egypt: September 6, 2016 – Truecaller, one of the leading mobile communication applications in the world, today announced that its users are making more than half a billion calls per month through the Truecaller app. The significant user landmark was reached just four months after the company set off on a mission to completely change one of the most important features of a mobile phone: the dialer.

“Today marks a great milestone for the company, as our users are making more than half a billion calls per month through the Truecaller app – this is a great testament that shows that we helping to solve daily communication problems.”- says Nami Zarringhalam, co-founder & Chief Strategy Officer at Truecaller. We’re also very excited to introduce TrueAds to the market. We will now open up our ad inventory for brands to be able to accurately target potential customers.”

Making communication safer and more efficient by offering users more information about those with whom they communicate is core to Truecaller’s mission. With the integration of the new features, Truecaller provides users with an essential tool to have more control over their incoming and outgoing calls.

Integrated new features:
  • Smart Call History replaces unknown numbers with real names and faces in the call history, even for numbers that are not saved in contacts. Users do not need to save contacts to their phonebook.
  • Availability indicates whether friends and contacts are free to talk before you call.  Never get a busy signal or interrupt someone again.
  • Built-in dialer allows users to make all calls directly with Truecaller.

In addition to this milestone, Truecaller has launched two other services; TrueAds and TrueSDK.

TrueAds:
Brands can now advertise in the Truecaller app. Mobile advertising on Truecaller relies on Call Intent Targeting (CIT) to serve custom messaging when users are present and engaged: searching for phone numbers (either a person or business) or in notifications after users have received a phone call. Advertisers are also invited to create mobile phone takeovers by adding brand elements, such as color and messaging, to the native Truecaller interface — further immersing users in a complete brand experience.  For more information visit: https://www.truecaller.com/ads

TrueSDK:
TrueSDK enables third party apps to easily onboard users with their Truecaller profile and their Truecaller verified phone number. This service can be used by developers to sign up, update a user’s information, or simply verify the user’s phone number based identity in their mobile apps through user consent.
App Developers are looking for ways to further streamline user onboarding and engagement flows. TrueSDK gives developers an opportunity to fulfill these needs and help bridge offline and online identity gaps. Instead of having every app developer build and maintain their own systems, they can now use TrueSDK and instead focus more on their core aspects of their app led offering.
For more information visit: https://www.truecaller.com/developer
مستخدمو تطبيق تروكولر يُجْرون أكثر من نصف مليار مكالمة شهرياً من خلال التطبيق   

تطبيق تروكولر يحقق تغييرا جذريا في الإعلانات عن طريق الهواتف الذكية بعد إطلاق خاصية TrueAds التي تمنح الشركات والعلامات التجارية المتنوعة فرص إعلانية فريدة من نوعها

القاهرة في 6 سبتمبر 2016- أعلن تطبيق تروكولر، الذي يُعد من أهم التطبيقات الرائدة في عالم الاتصالات المحمولة، اليوم أنّ المستخدمين يُجْرون أكثر من نصف مليار مكالمة شهرياً من خلال تطبيق تروكولر. يأتي هذا الإنجاز الكبير بعد     4 أشهر فقط من جهود الشركة المتواصلة والتي أسفرت عن اجراء تغييرات كاملة لواحدة من أهم خصائص الهاتف المحمول: لوحة الاتصال.

وتعليقاً على هذا الانجاز الكبير، يقول نامي زارينهالم- الشريك المؤسس ورئيس قطاع الاستراتيجيات في تروكولر: "نشهد اليوم محطة هامة للغاية في مسيرة تروكولر، حيث يُجْرى مستخدمو التطبيق حول العالم أكثر من 500 مليون مكالمة شهرياً من خلال تروكولر- إنّ هذا الإنجاز الرائع يُمثل شهادة هامة على قدرتنا في حل مشكلات الاتصالات اليومية حول العالم. في نفس الوقت نحن سعداء للغاية بإطلاق خاصية TrueAds في جميع الأسواق التي نعمل بها. فقد قمنا الآن بإطلاق الخدمات الإعلانية  من خلال التطبيق للشركات والعلامات التجارية المختلفة ليتمكنوا من استهداف والوصول إلى عملائهم المحتملين بدقة."
    
ويأتي على قمة أولويات تروكولر تحويل الاتصالات اليومية عبر الهواتف المحمولة لتجربة أكثر أماناً وفعالية، من خلال تقديم أكبر قدر من المعلومات للمستخدمين حول كل من يتصل بهم. ومع دمج خواص جديدة في التطبيق، يوفر تروكولر للمستخدمين أداة اساسية وفعالة للتحكم بشكل أفضل في مكالمتهم الصادرة والواردة.    

وتتضمن باقة الخواص الجديدة كل من:

  • تاريخ المكالمات الذكي وهي خاصية مبتكرة تتيح للمستخدم استبدال الأرقام المجهولة بأسماء وصور حقيقية وحفظها في قائمة المكالمات السابقة، حتى لو كانت تلك الأرقام غير مسجلة في سجل الهاتف من الأساس. وتغنيك هذه الخاصية عن تسجيل الأسماء في سجل هاتفك.
  • خاصية الإتاحة وهي خاصية تتيح لك معرفة ما إذا كان الشخص الذي تحاول الاتصال به متاح للتحدث على الهاتف أم لا. فعن طريق تلك الخاصية لن تتلقى إشارة "الخط مشغول" أو تضطر لإزعاج شخص غير مُستعد لاستقبال مكالمتك وقت الاتصال.
  • لوحة اتصال داخل التطبيق تتيح لك لوحة الاتصال إجراء كافة المكالمات من خلال تطبيق تروكولر




وبالإضافة لهذا الإنجاز الهام، قامت تروكولر أيضاً بإطلاق خدمتين جديدتين هما: TrueAds وTrueSDK

TrueAds:
تتيح خاصية TrueAds للعلامات التجارية القيام بالإعلان عن منتجاتها وخدمتها من خلال تطبيق تروكولر، حيث تعتمد اعلانات الهواتف المحمولة في تطبيق تروكولر على خاصية استهداف جمهور العملاء استنادا على سلوك المستخدمين في التطبيق (CIT). فعن طريق تلك الخاصية، يمكن للشركات بث رسائل مخصصة عند تواجد المستخدمين وتفاعلهم على التطبيق : وذلك عند البحث عن أرقام الهواتف (الأرقام الشخصية وأرقام الشركات) أو عند ظهور ملخص المكالمة بعد تلقي او اجراء المكالمات. ويمكن أيضاً للمُعلنين التحكم في شكل الرسالة الإعلانية من خلال إضافة بعض العناصر المميزة لعلاماتهم التجارية لواجهة المستخدم المحلية الخاصة بتطبيق تروكولر مثل اللون ومحتوى الرسالة وغيرها- وهو ما يمنح المستخدم تجربة متكاملة خاصة بالعلامة التجارية للشركة المُعلنة. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة  https://www.truecaller.com/ads     

TrueSDK
تتيح خاصية TrueSDK لمستخدمي تطبيقات الطرف الثالث إمكانية التسجيل في هذه التطبيقات عن طريق ملفاتهم الشخصية في تروكولر مباشرة ومن خلال أرقام هواتفهم  التي قاموا بتسجيلها. ويمكن لمطوري التطبيقات استخدام تلك الخاصية للتسجيل وتحديث بيانات المستخدمين والتأكد من هويتهم عن طريق أرقام هواتفهم الصحيحة من خلال التطبيقات المختلفة، بعد الحصول على موافقة المستخدمين.  
إنّ مطوري التطبيقات يبحثون دائماً عن طرق جديدة لزيادة اقبال وتفاعل المستخدمين وتسهيل عملية التسجيل في التطبيقات التي يقوموا بتطويرها. وبالتالي تمنح خاصية TrueSDK فرصة للمطورين لتحقيق تلك الأهداف، مع مساعدتهم في التعرف على هوية المستخدمين، سواءً كان المستخدم متصل أو غير متصل بالإنترنت عند قيامه باستخدام التطبيق. وبدلاً من قيام مطوري التطبيقات بوضع النظم الخاصة بهم داخل التطبيقات لتحقيق هذا الهدف، يمكنهم الآن الاعتماد على خاصية TrueSDK والتركيز بشكل أكبر على الموضوعات الأساسية المرتبطة بتطوير وتحسين تطبيقاتهم.       

لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة: https://www.truecaller.com/developer

No comments:

Post a Comment

=