Tuesday, 6 September 2016

Richreit Real Estate Development to promote luxury living at Cityscape Global

Strategic location, key attractions and unique features of Mövenpick Hotel Apartments Al Burj Business Bay to be unveiled

Dubai, UAE: Richreit Real Estate Development will reveal unique features and key attractions of the 40-floor Mövenpick Hotel Apartments Al Burj Business Bay at Cityscape Global from 6th to 8th September at Dubai World Trade Centre.

Located on Burj Khalifa Boulevard, the luxuriously furnished, fully serviced residences overlook the world's tallest building with spectacular views of Dubai’s iconic landmarks such as the Opera District, the Dubai Mall, partial fountain views, the Dubai Canal Project and has the city’s financial and commercial hubs at its doorstep.

According to Ahmed Butti Ahmed Al Muhairi, Chairman at Richreit Real Estate Development, careful planning and stringent quality control of lifestyle projects is critical. We have hence designed the orientation of the towers that makes the most of the panoramic views, offers extra surface area to the investors and the building is triple glazed for added comfort and keeping acoustics in mind.

“At Richreit Real Estate Development, we like setting new benchmarks for our industry by delivering immersive projects that promote sophisticated lifestyles and luxury living in vibrant communities. Our hotel is easily accessible with lots of greenery, covered gardens, retail space, beauty clinic, restaurants, meetings facilities, lobby lounge, health clubs with pools and yoga classes and has an entire floor dedicated to a spa,” added Al Muhairi.

Investors are always attracted to projects that combine aesthetics and amenities with a long-term strategy. The Richreit towers have spacious studios with one, two, three and four bedroom apartments and the choice is perfect for investors looking for upscale investment residences in a prime area.

The layouts of the residence appeal to different tastes and desires and every home is equipped with the latest branded kitchens in addition to premium quality furniture, fixtures and fittings. The project will feature quality carpets, grey oak finishes, quartz stones and the lighting consultants have selected tasteful high end Italian designs.

For privacy, the building features U-shaped corridors and all areas are disabled friendly. The landscaped covered gardens are designed for kids, adults and families separately with ample space for everyone.

Richreit Real Estate Development appointed Sherwood International Property from the initial stages to be the exclusive master agents of the project. The Sherwoods team overlooks the sales process and marketing of the development.

The project is ideal for investors and residents looking to experience a high-end lifestyle in a world-class property that is part of Dubai’s growing luxury real estate scene.

With industry expertise and market reputation, Richreit Real Estate Development is delivering projects with high standards of sustainable living for Dubai’s growing population. To find out more, visit Richreit Real Estate Development during Cityscape at stand number S3F45 in Sheikh Saeed Hall.

ريشريت للتطوير العقاري تستعرض أسلوب الحياة الفاخر خلال معرض سيتي سكيب العالمي
الشركة تكشف عن أبرز مزايا مشروع موفنبيك للشقق الفندقية البرج- الخليج التجاري مثل الموقع الاستراتيجي والقرب من المعالم السياحية الشهيرة

دبي، الإمارات العربية المتحدة - كشفت شركة ’ريشريت للتطوير العقاري‘ عن عزمها استعراض المزايا الفريدة التي يتمتع بها مشروع ’موفنبيك للشقق الفندقية البرج- الخليج التجاري‘ المؤلف من 40 طابقاً خلال مشاركتها في معرض ’سيتي سكيب العالمي‘ خلال الفترة الممتدة بين 6 و 8 سبتمبر في مركز دبي التجاري العالمي.
ويقع هذا المشروع الفاخر في بوليفارد برج خليفة، حيث يطل على أطول برجٍ في العالم، ويقع على مسافة خطوات من أهم معالم دبي الشهيرة مثل مبنى الأوبرا الرائع ودبي مول، كما يتمتع بإطلالةٍ جزئية على نافورة دبي وقناة دبي المائية، بالإضافة لقربه من المركز المالي والتجاري في دبي.

ويشير أحمد بطي أحمد المهيري، الرئيس التنفيذي في ’ريشريت للتطوير العقاري‘ إلى أن الاهتمام الدقيق بالتفاصيل أثناء تصميم المشروع والالتزام الصارم بأعلى معايير الجودة في مشاريع نمط الحياة الراقي هي أهم الصفات التي تحدد هوية شركة ’ريشريت للتطوير العقاري‘. وأضاف المهيري: "نركز بشكل كبير على مرحلة التصميم في مشاريع الأبراج، وذلك لضمان أكبر استغلال للإطلالات البانورامية التي تشتهر بها دبي، مع توفير أكبر مساحةٍ ممكنة للمستثمرين. بالإضافة إلى ما سبق، فقد عملنا على توفير العزل الصوتي للمبنى من خلال ثلاث طبقات من الزجاج الخارجي، آخذين بعين الاعتبار أهمية العزل الصوتي بشكلٍ يضمن أعلى مستويات الراحة للسكان".

وأضاف المهيري:  "اعتدنا في ’ريشريت للتطوير العقاري‘ تحدي أنفسنا بوضع معايير جديدة في القطاع، وذلك من خلال تنفيذ مشاريع رائدة تروّج لنمط الحياة المرموق والعيش الفاخر في أهم المجتمعات الحيوية في المنطقة. ويتميز فندقنا الجديد بسهولة الوصول مع مساحات خضراء واسعة إلى جانب الحدائق المسقوفة والمساحات المخصّصة لمتاجر البيع بالتجزئة وصالونات التجميل والمطاعم ومرافق الاجتماعات وردهة الاستقبال والنادي الصحي وأحواض السباحة والمناطق المخصصة لجلسات اليوغا، أضف إلى كل ذلك الطابق المخصص للسبا".
وغالباً ما يجد المستثمرون جاذبيةً كبيرة في المشاريع التي تجمع اللمسات الجمالية مع جودة المرافق القائمة على استراتيجيات التخطيط والتصميم طويل الأمد. وتتميّز أبراج شركة ’ريشريت‘ بتعدد خيارات الوحدات السكنية فيها بدءاً من وحدات استديو الواسعة مروراً بالشقق المكوّنة من غرفة أو غرفتين أو ثلاث أو حتى أربع غرف نوم، ما يجعلها الخيار المثالي للمستثمرين الباحثين عن الاستثمار في المجال العقاري في المناطق الممتازة.
وتلائم تصاميم الوحدات السكنية مختلف الأذواق وتلبي مختلف الرغبات، إذ يتم تجهيز المطابخ بكل شقة بأحدث المعدات مع أفضل المفروشات والأجهزة داخل الشقة. ولا تكتمل اللمسات الجمالية في الشقق دون فرش السجاد عالي الجودة وخشب الزان الرمادي وأحجار الكوراتز والثريات المذهلة التي تم اختيارها بعناية من بين أرقى وأحدث التصاميم الإيطالية.
وتم تصميم الممرات في المبنى بشكلٍ منحني لضمان الخصوصية للسكان، إلى جانب الاهتمام بتسهيل حركة ذوي الاحتياجات الخاصة. وبالنظر إلى الحدائق الغنّاء التي يحتضنها المبنى، فقد تم تقسيمها إلى ثلاث مناطق: للأطفال والبالغين والعائلات، حيث تتمتع كلٍ منها بمساحتها الرحبة والتصاميم الموضوعة بعناية.
يُشار إلى أن شركة ’ريشريت للتطوير العقاري‘تعاقدت مع ’شيروودز إنترناشيونال بروبرتي‘ منذ المراحل الأولى بصفة الوكيل الأول للمشروع. ويتولى فريق شركة ’شيروودز‘ عمليات البيع والتسويق لهذا العقار.
ويُعد المشروع خياراً مثالياً للاستثمار والسكن على حدٍ سواء إذا أن السعي لتقديم تجربة فخمة لنمط الحياة الراقي في عقاراتٍ فخمة مصممة وفق أعلى معايير الجودة هو المحور الأساسي الذي يقوم تطوّر قطاع العقارات عليه في إمارة دبي.
وبالاعتماد على الخبرات الممتازة في القطاع واسمها المعروف في السوق، تضمن ’ريشريت للتطوير العقاري‘ تنفيذ أكبر المشاريع وفق أعلى معايير الجودة والعيش المستدام لتلبي بذلك المتطلبات المتزايدة للتعداد السكاني المتنامي في دبي. لمعرفة المزيد من المعلومات، تفضلوا بزيارة شركة ’ريشريت للتطوير العقاري‘ في جناحها المشارك في معرض ’سيتي سكيب‘ رقم (S3F45) في قاعة الشيخ سعيد.


No comments:

Post a Comment

=