Tuesday, 20 September 2016

Mark your fashion calendars! Mall of the Emirates sets the stage for its exclusive ‘World of Fashion’


Fall/Winter campaign to see international celebrity appearances, runway shows and exhibitions
Dubai, UAE; September 20 2016: Majid Al Futtaim’s flagship luxury destination, Mall of the Emirates, has announced the dates for the pre-eminent fashion event of the year – World of Fashion – which will be hosted from October 1 – 31, 2016. Now in its sixth edition, this year’s event promises to be a thrilling and exclusive experience with a roster of international style celebrities and beauty icons making their first World of Fashion appearance to celebrate the Fall/Winter season.
As part the month-long campaign, World of Fashion’s unique residential experience ‘House of Bazaar’ will take place from October 10 – 15 set in the mall’s Central Galleria, inviting guests to immerse themselves in fashion, design, beauty and art, all under one roof.
On October 13, for the first time in the Middle East, Mall of the Emirates will host Simply Stylist – a premier conference solely focused on fashion and beauty insiders, industry leaders and influencers. With conferences spanning across the United States and reaching a global audience, Simply Stylist provides a unique destination for brands and influencers to interact, share and learn.
The full line up of World of Fashion will be revealed in the coming weeks including fashion celebrity guests, international style speakers, workshops, exhibitions and the list of contemporary and luxury brands set to take the runway.
“As the leading fashion destination in the region and with our commitment to continuously innovate, we are delivering an all-new experience at World of Fashion 2016 – with an international guest list of style celebrities that lead in the fashion world today, collaborating with the most prominent brands and successful designers on the map. October promises to be a month of great fashion moments at Mall of the Emirates, in line with Majid Al Futtaim’s vision: to create great moments, for everyone, everyday” said Hussain Moosa, Associate Director for Mall of the Emirates.
In 2015, Mall of the Emirates delivered an experiential five-day fashion and beauty collaboration with celebrated entertainer and style star Elissa in celebration of its 10th anniversary. Guests were treated to an up close and personal interaction with the region’s trendsetters and the finest fashion brands such as Gucci, Christian Louboutin, Valentino, Fendi, Burberry, Celine, Ralph Lauren, Versace, Ferragamo, Victoria Beckham, Bulgari, Tom Ford, Giorgio Armani, and many more.
As Mall of the Emirates gears up for another incredible first-time fashion experience during World of Fashion 2016, stay tuned to the mall’s social media pages for further information:


«مول الإمارات» يستضيف الدورة السادسة من احتفالية «عالم من الأزياء»

احتفالية «عالم من الأزياء» لموسم الخريف/الشتاء تشمل إطلالة عدد من مشاهير الأزياء والأناقة على الجمهور وعروض أزياء عالمية ومعارض متخصصة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 20 سبتمبر 2016: أعلن اليوم «مول الإمارات»، الوجهة الفاخرة للأزياء والحياة العصرية التابعة لمجموعة «ماجد الفطيم»، عن موعد الدورة السادسة من «عالم من الأزياء»، أحد أبرز الأحداث المرتقبة ضمن مشهد الأزياء والأناقة في الإمارات والمنطقة لهذا العام. وستنظم هذا العام من «عالم من الأزياء» خلال الفترة بين 1 – 31 أكتوبر 2016، حيث ستشهد الكثير من الفقرات الحصرية، كإطلالة غير مسبوقة لعدد من مشاهير الأناقة الجمال والموضة في العالم للاحتفاء بموسم أزياء الخريف/الشتاء.

وفي إطار الموسم السادس من احتفالية «عالم من الأزياء» التي ستتواصل فعالياتها على مدار شهر كامل، تُقام الفعالية الفريدة "هاوس أوف بازار" في الفترة بين 10 – 15 أكتوبر في الغاليريا المركزية، وتمثل تجربة أخاذة تتناغم فيها مفاهيم الأزياء والتصميم والجمال والفنون تحت سقف واحد.

وللمرة الأولى في منطقة الشرق الأوسط، يستضيف «مول الإمارات» يوم الخميس 13 أكتوبر مؤتمر Simply Stylist، وينعقد المؤتمر غير المسبوق في المنطقة بمشاركة خبراء صناعة الأزياء والتجميل وعدد من القياديين والمدوِّنين والمؤثرين في هذا المضمار. يُذكر أن المؤتمر المذكور يلتئم في عدد من المدن الأمريكية ويتابع أعمالَ المؤتمر المعنيون بصناعة الأزياء والموضة والتجميل حول العالم، ويتيح المؤتمر التقاء نخبة من علامات الأزياء المعروفة وأبرز المؤثرين في صناعة الأزياء لتبادل الآراء والأفكار.

وسيعلن «مول الإمارات» خلال الأسابيع القليلة المقبلة تفاصيل النسخة السادسة من «عالم من الأزياء»، بما في ذلك أسماء المشاركين من مشاهير الأزياء، والمتحدثين العالميين، وحلقات العمل، والمعارض، وقائمة علامات الأزياء الفاخرة والعصرية المشاركة في عروض أزياء موسم الخريف/الشتاء.

وبهذه المناسبة، قال حسين موسى، المدير التنفيذي المساعد لدى «مول الإمارات»: "مول الإمارات في طليعة الوُجهات الفاخرة للأزياء بالمنطقة، وفي إطار التزامه باستمرار الابتكار، ستكون نسخة هذا العام من «عالم من الأزياء» الأكثر تميزاً، وستُقام بمشاركة مشاهير أزياء عالميين في تعاون مع نخبة من أشهر علامات الأزياء والمصممين في العالم. وسيكون أكتوبر شهر الأزياء بامتياز في مول الإمارات، تماشياً مع رؤية ماجد الفطيم في توفير أسعد اللحظات لكل الناس كل يوم، ونحن واثقون أن الحدث سيجتذب عشاق الأزياء والمتابعين لصناعة الأزياء العالمية طوال الشهر المقبل".

يُذكر أن «مول الإمارات» استضاف السنة الماضية أيقونة الأناقة النجمة اللبنانية إليسا خلال النسخة الخامسة من «عالم من الأزياء» (15-19 سبتمبر 2015) بالتزامن مع احتفاله بمرور عشرة أعوام على تأسيسه. وشاهد الحضور عن قُرب الأزياء التي حدَّدت حينئذ معالم موسم الخريف/الشتاء بإمضاء أشهر دُور الأزياء الراقية مثل غوتشي، وكريستيان لوبوتان، وفالينتينو، وفندي، وبيربري، وسيلين، ورالف لورين، وفيرساتشي، وفيراغامو، وفكتوريا بيكهام، وبولغاري، وتوم فورد، وجورجيو أرماني، وغيرها الكثير.

ودعا «مول الإمارات» عشاق الأزياء والمتابعين لصيحات الأزياء العالمية إلى متابعة صفحاته على الشبكات الاجتماعية لمعرفة آخر أخبار «عالم من الأزياء 2016»، أولاً بأول.

لمعرفة المزيد عن «عالم من الأزياء» وآخر أخبار الحدث يمكنكم الانضمام إلى صفحة «مول الإمارات» على الفيسبوك: Facebook.com/malloftheemirates.

No comments:

Post a Comment

=