Tuesday, 20 September 2016

Ericsson strengthens portfolio with new solutions to bridge the digital divide


  • Ericsson launches new suite of innovations that make mobile internet investments in low-ARPU (average revenue per user) markets viable
  • Exclusive tools enable operators to target investments that will improve user experience where it will make the most difference
  • Enhanced software, efficient products and site solutions cut total cost of ownership by up to 40% for mobile broadband builds
Cairo Sep 19,2016
As governments prepare to meet at the UN General Assembly to discuss progress on the Sustainable Development Goals, Ericsson (NASDAQ: ERIC) today announces another set of solutions to help bridge the digital divide and bring mobile broadband coverage to the remaining three billion people who are underserved or without mobile broadband access.
The new suite of solutions, which includes software and hardware additions to Ericsson Radio System, provide the capabilities needed to reduce the total cost of ownership by up to 40 percent when rolling out Ericsson's total site solution for mobile broadband, making investments in low-ARPU markets viable.
To complement deployment of the solutions are new unique mobile broadband tools, which allow operators to identify which sites in a GSM/EDGE coverage area have the highest number of users who already have internet-ready devices. Operators can then determine where it makes more sense to convert those sites first to HSPA or 4G/LTE, so that the greatest number of people will enjoy the benefits of mobile broadband.
The Broadband Commission for Sustainable Development, co-chaired by ITU and UNESCO, has championed the vital role that ICT (Information and Communication Technology) plays in laying the foundation to achieving the UN Sustainable Development Goals, and its new report to be launched later this week highlights that the digital divide is shifting from basic telephony to internet. The Broadband Commission estimates that it would cost 450 billion USD to bring the next 1.5 billion people online.
Arun Bansal, Head of Business Unit Network Products, Ericsson, says: “These are among the most important additions to our product portfolio for mobile broadband coverage growth ever. Ericsson supports the International Telecommunication Union’s Connect 2020 target of ensuring that more than 50 percent of people in the developing world are using the internet by 2020. In order to reach this goal, together we will need to connect roughly 500,000 new users to the internet each day. Ericsson continues innovating so that operators can create viable business even in rural or off-grid settings, and to make the most difference with every investment.”
Daryl Schoolar, Principal Analyst, Intelligent Networks, Ovum, says: “These innovations address investment pain points while also considering the current situation and environment of many of these builds. Ericsson is unique in their multifaceted approach and focus on spurring mobile broadband adoption in these developing markets.”
The new solutions address the significant divide in internet adoption between developed and developing countries – only four out of ten people in developing countries are connected to the internet and about 15 percent of the world’s population do not have access to electricity – and the innovations follow a trio of solutions for developing areas unveiled in February this year: Flow of Users, Zero Touch and Mobile Broadband Expander.
Operators around the world see the ability of these newly announced solutions to fill their needs.
Mr. Rajesh Singh, President, Corporate Network Planning, Idea, says: “India is a very diverse market so our greatest need in challenging areas is to complement the existing GSM networks with WCDMA and LTE access. We see the Radio 2219 and Psi Coverage as important assets when we extend mobile broadband coverage across the country.”
The new suite of solutions consists of: Ericsson Site Manager software paired with Ericsson Site Controller, Radio 2219, Antenna Integrated Radio, AIR 2488MINI-LINK 6363MINI-LINK 6651 indoor unit and new additions to the Ericsson Enclosure familyIt also includes new software enhancements to both the Zero Touch WCDMA and Flow of Users solutions.
إريكسون تعزز محفظتها التقنية بحلول مبتكرة لسد الفجوة الرقمية
  • تقدم "إريكسون" مجموعة من الأدوات والوسائل الفريدة لشبكات الهواتف المحمولة عريضة النطاق
  • تسمح الحلول المبتكرة لمزودي خدمات الاتصال بتعزيز استثماراتهم لإثراء تجربة المستخدمين وتحسينها.

القاهره  19سبتمبر2016 :

فيما تستعد حكومات الدول لعقد اجتماعها القادم في الجمعية العامة للأمم المتحدة لمناقشة التقدم والتطور في أهداف التنمية المستدامة المحددة في قائمة الأمم المتحدة، أعلنت شركة "إريكسون" اليوم عن مجموعة جديدة من الحلول المبتكرة للمساهمة في  سد الفجوة الرقمية وايصال شبكات الهواتف المتحركة عريضة النطاق إلى أكثر من ثلاثة مليارات من البشر لايزالون غير قادرين على الوصول إلى مجال تغطية الهاتف المحمول.
توفر الحلول المبتكرة والجديدة من "إريكسون"  والتي تشمل إضافة برامج رقمية وأجهزة إلكترونية إلى نظام موجات إريكسون اللاسلكية، الإمكانيات اللازمة للحد من التكلفة الإجمالية للمالك بنسبة تصل إلى 40%  في البنى التحتية وذلك عند نشر حلول مواقع إريكسون الشاملة لشبكات الهواتف المحمولة ذات النطاق العريض، مما يجعل الاستثمار في الأسواق العالمية ذات المعدلات المنخفضة في (متوسط ​​العائد لكل مستخدم) أمراً متاحاً.
ولضمان الانتشار الكامل والمثالي لحلولها، تقدم "إريكسون" مجموعة من الأدوات والوسائل الفريدة لشبكات الهواتف المحمولة عريضة النطاق، والتي تسمح لمزودي خدمات الاتصال بالتعرف على المواقع ذات العدد الأكبر من المستخدمين في مناطق تغطية الشبكات التي تعمل بالنظام العالمي للهواتف المتحركة ومعدلات البيانات المتبادلة "GSM/EDGE"، والذين لديهم مسبقاً وسائل جاهزة للوصول إلى الإنترنت، حيث يمكن لمزدي الخدمات أن يحددوا المناطق الأكثر ملائمة لتبديلها أولاً إلى أنظمة حزم البيانات عالية السرعة "HSPA" أو شبكات الجيل الرابع المتقدمة "4G/LTE"، وهكذا يتمكن القدر الأكبر من الناس من الوصول إلى شبكات الإنترنت ذات الخدمة العالية.
وكانت لجنة النطاق العريض المعنية بالتنمية المستدامة والتابعة للأمم المتحدة تحت رئاسة مشتركة من الاتحاد الدولي للاتصالات ومنظمة اليونسكو ، قد تولت الدور المحوري الذي لعبته تكنولوجيا المعلومات والاتصالات (ICT) في وضع حجر الأساس في طريق تحقيق أهداف للأمم المتحدة بالتنمية المستدامة للشعوب، حيث يسلط تقريرها الجديد الذي سيطلق في وقت لاحق من هذا الأسبوع، الضوء على مسألة انتقال الفجوة الرقمية من مجرد نشر الاتصالات الهاتفية الأساسية إلى مسألة كيفية إيصال شبكة الإنترنت للجميع وتقدر لجنة النطاق العريض تكلفة إيصال الإنترنت لأكثر من 1.5 مليار شخص بنحو 450 مليار دولار.
وقال ارون بانسال، رئيس وحدة أعمال منتجات الشبكة، في اريكسون: " تعد الإضافات الجديدة والمبتكرة التي أعلنت عنها "إريكسون" من ضمن الأهم في محفظة منتجاتنا الخاصة بشبكات الهواتف المتحركة عريضة النطاق وإريكسون" تدعم "رؤية الاتحاد الدولي للاتصالات 2020"  والتي تهدف إلى ضمان استخدام 50% من سكان البلدان النامية للإنترنت بحلول عام 2020، ومن أجل الوصول إلى هذا الهدف وتطبيق هذه الرؤية، سنحتاج معاً إلى ربط أكثر  من 500،000 مستخدم جديد يومياً بشبكة الإنترنت.
واضاف أن إريكسون ستواصل ابتكاراتها لتمكين مزودي الاتصال من العمل على إيصال خدماتهم إلى مختلف المناطق بما في ذلك المناطق الريفية الخارجة عن النطاق، بحيث نكون قد قدمنا إضافات قوية وساهمنا في تعزز الاستثمار".
وقال داريل سكولار، المحلل في شؤون الشبكات الذكية في مؤسسة "أوفيوم" الاستشارية أن "هذه الابتكارات من شأنها معالجة نقاط الضعف التي تعاني منها الاستثمارات في مجال الشبكات والاتصالات، وفي الوقت ذاته تعمل على تقييم بيئة العمل الحالية للعديد من هذه البنى. وتعد شركة "إريكسون" رائدة وفريدة في نهجها متعدد الأوجه، وبتركيزها على تشجيع وتنشيط تبني معايير شبكات الهواتف المتحركة ذات النطاق العريض في الأسواق النامية.
تعالج الحلول الجديدة من "إريكسون" الفجوة الواضحة بين المناطق النامية والمتقدمة فيما يتعلق بتبني واستخدام شبكات الإنترنت، حيث أن أربعة أشخاص فقط من أصل كل عشرة في البدان النامية لديهم القدرة على الاتصال بالإنترنت، وحوالي 15%  من سكان العالم ليس لديهم كهرباء. وتتبع هذه الابتكارات من "إريكسون " مبادرة الحلول الثلاثية "  trio of solutions " للمناطق النامية والتي أطلقت في فبراير/شباط الماضي وتتضمن حلول : زيادة تدفق المستخدمين، وأنظمة "Zero Touch" ، والتوسع في شبكات الهواتف المتحركة ذات النطاق العريض ويؤمن مزودي ومشغلي خدمات الاتصال حول العالم في كفاءة هذه الابتكارات والحلول الجديدة وقدرتها على تلبية متطلباتهم الشبكية.
وقال راجيش سينغ، رئيس تخطيط الشبكات في مزود الخدمات “idea”  "إن الهند تمثل سوقاً متنوعاً جداً لذلك فإن التحدي الأكبر بالنسبة لنا في المناطق النامية يكمن في كيفية دمج شبكات"GSM" الحالية مع أنظمة " WCDMA" و " LTE" المتقدمة ، ونحن نعتقد بأن حلول " 2219  Radio" و " Psi Coverage" المقدمة من "إريكسون" ستكون مفيدة جداً بالنسبة لنا  عندما نقوم بتوسيع شبكاتنا للهواتف المتحركة ذات النطاق العريض عبر البلاد.
وتشمل مجموعة الحلول الجديدة عدة تقنيات وتحديثات متطورة بما في ذلك : برنامج إدارة المواقع من اريكسون المقترن مع برنامج اريكسون للتحكم بالمواقع  وموجات راديو 2219 وهوائي "Antenna" المتكامل و وهوائي "AIR 2488" وتقنية "MINI-LINK 6363" المتطورة لزيادة سعة شبكات المحمول، ووحدة "MINI-LINK 6651" الداخلية، فضلاً عن إضافات جديدة لـ"Ericsson Enclosure family". وتتضمن الحلول أيضا تحسينات برمجية جديدة لكل من أنظمة " WCDMA  Zero Touch " ونظام حلول زيادة تدفق المستخدمين"Flow of Users" .
 

No comments:

Post a Comment

=