Monday, 26 September 2016

DAFZA visit to South Korea strengthens trade ties with business community


Seminar held in partnership with Korean Chamber of Commerce and Industry

UAE – September 26, 2016 - Dubai Airport Freezone Authority (DAFZA) recently held a series of seminars in South Korea with the Korean business community as part of its continuing initiative to facilitate trade relations among foreign business communities worldwide and further highlight its latest business developments. The seminar was held in partnership with the Korean Chamber of Commerce and Industry (KCCI), Korea’s largest business association supported by more than 71 local chambers.
Jamal Bin Marghoob, Director for Marketing and Corporate Communication, DAFZA led the delegation in a series of business meetings and seminars about the Freezone’s growth and the various industries that have expanded in the community. The DAFZA delegation further noted that the visit aimed to boost foreign investments from South Korea, which currently enjoys a robust trade relations and investments with Dubai and the UAE.
The UAE is one of South Korea’s leading trade partners in the Middle East. Over the years, South Korea’s growth in the UAE have been on a continued growth trajectory with trade between the two nations.
As Dubai spearheads a new phase of economic development anchored on smart cities and sustainability, the DAFZA delegation seeks to engage the participation of South Korean companies looking to expand in the region and seize the opportunity of an emerging global city, including the hosting of World Expo 2020.


A number of high-value South Korean firms such as Dongbu Metal Middle East Representative office Branch, Moorim Paper Co., Ltd. Branch, Kolon Global Corp, Sangsin Brake - Middle East, ICT FZCO, SANSUNG L&S Co and Atlasbx Co. LTD - Representative Office have long established their regional hub in DAFZA, taking advantage of the benefits of the Freezone’s premium services, state-of-the-art facilities, strategic location, and business-friendly policies, while more than 300 South Korean firms are nestled in various business districts in the emirate alone.

The Freezone continuously attracts global investors thanks to its many key incentives, including 100 per cent tax exemption and foreign ownership; zero currency restrictions; business-friendly regulatory environment; employee sponsorship; a single-window convenience for administrative services; round-the-clock customs services and rapid cargo clearance; and dedicated logistics services and assistance.

في ندوة تعريفية بالشراكة مع "غرفة التجارة والصناعة الكورية"

"دافزا" تبحث آفاق ترسيخ العلاقات التجارية مع مجتمع الأعمال في كوريا الجنوبية

الإمارات - 26 سبتمبر 2016: عقدت سلطة المنطقة الحرّة بمطار دبي "دافزا" مجموعة من اللقاءات والندوات التعريفيةً في كوريا الجنوبية بحضور نخبة من كبار الروّاد والممثلين من مجتمع الأعمال الكوري، والتي جرى تنظيمها بالشراكة مع "غرفة التجارة والصناعة الكورية"، أكبر رابطة للأعمال في كوريا والتي تضم ما يزيد على 71 غرفة محلية تحت مظلتها. وتندرج هذه الزيارة النوعية ضمن المبادرات العديدة التي تنظّمها المنطقة الحرّة على الصعيد العالمي لتعزيز آفاق التعاون التجاري مع مجتمعات الأعمال الدولية في مختلف أنحاء العالم وتسليط الضوء على الفرص وإمكانات النمو الهائلة التي تزخر بها "دافزا".

واستعرض الوفد الزائر، الذي ترأّسه جمال بن مرغوب، مدير إدارة التسويق والإتصال المؤسّسي في "دافزا"، مكامن القوّة والنمو في المنطقة الحرّة والتوسّعات الجذرية التي تشهدها على امتداد مختلف القطاعات والمجالات الحيوية العاملة فيها. وأوضح الوفد أن هذه الزيارة جاءت في الوقت المناسب لتحفيز الاستثمارات الأجنبية، وخاصةً من كوريا الجنوبية التي تجمعها علاقات تجارية واستثمارية متينة مع دولة الإمارات. كما تعتبر دولة الإمارات من أهم الشركاء التجاريين لكوريا الجنوبية في منطقة الشرق الأوسط، حيث شهدت المشاريع الكورية الجنوبية في الدولة نمواً ملحوظاً خلال السنوات الماضية.

وتمحورت جهود الوفد أيضاً حول استقطاب الشركات الكورية الجنوبية الراغبة بالتوسّع في المنطقة والاستفادة من الفرص المتنامية في ظل التطوّرات الحثيثة التي تشهدها إمارة دبي نحو الانتقال إلى مرحلة جديدة من النماء الاقتصادي المرتكز على التحوّل الذكي والاستدامة، بالإضافة إلى تدفّق المشاريع والإستثمارات الكبرى بالتزامن مع الاستعدادات الجارية لاستضافة المعرض الدولي "إكسبو دبي 2020".

ويتواجد في دبي حالياً ما يزيد على 300 من كبرى الشركات الكورية الجنوبية، منها ما يتّخذ من سلطة المنطقة الحرّة بمطار دبي "دافزا" مقراً إقليمياً لها مثل فرع المكتب التمثيلي لشركة "دونجبو ميتال" في الشرق الأوسط ، شركة "موريم بيبر" المحدودة، مؤسّسة "كولون جلوبال" ، شركة "سانجسين بريك" - الشرق الأوسط ، شركة "آي. سي. تي"، شركة "سانسونج إل آند إس" ، شركة "أتلاس بكس" المحدودة - المكتب التمثيلي بالإضافة إلى غيرها من العلامات التجارية الكورية الرائدة التي تستفيد من محفظة المزايا والحوافز المتميّزة التي تقدّمها المنطقة الحرة، من الخدمات عالية الجودة والمرافق المتطوّرة والموقع الجغرافي الاستراتيجي والتسهيلات التجارية وغيرها.

وتلتزم "دافزا" بتقديم مجموعة واسعة من الحوافز التجارية والتسهيلات الاستثمارية المتميّزة لاستقطاب المستثمرين وروّاد الأعمال من مختلف أنحاء العالم، ومنها الإعفاء الضريبي الكامل، وحق التملّك الأجنبي الكامل، وعدم فرض القيود على العملات، والسياسات التنظيمية المرنة، وخدمات رعاية الموظفين، بالإضافة إلى توفير منصة موحّدة للخدمات الإدارية، وتوفير خدمة المتعاملين على مدار الساعة، وخدمة التخليص السريع للبضائع، وغيرها من الخدمات اللوجستية وخدمات الدعم المخصّصة.

No comments:

Post a Comment

=