Thursday, 29 September 2016

Careem Officially Begins Operations with White Taxis

Today Careem Launches it’s White Taxi initiative, 
dispatching transportation services with a nominal fee


27 September, 2016 - Cairo, Egypt - Careem’s new ‘White Taxi’ car-type option is operational as of today. Earlier this month, Careem announced the integration of more than 42,000 white taxi cabs in Egypt, as a part of their application’s ecosystem and platform, offering an additional service alongside Careem’s Economy, Business, and Engezny car-types, to Egyptians using the application.

The new service is currently available in Cairo, with aims to expand into other governorates in the coming months. To date, Careem has trained 100 white taxi drivers to become official Careem Captains, with plans to train thousands more. The prime focus of their training revolves around customer service.  


The latest move places Careem ahead of the curve when it comes to localization. Careem has increased their capacity in three service centers across the country to train the white-taxi cab drivers to enhance the service provided. The call center operated by Careem will have the full capability to handle the new service and efficiently guide both types of Careem Captains to better serve the users.

We are incredibly excited about the integration of the white taxis to our system. As  the fastest growing startup in the MENA region, Careem is committed to supporting the local ecosystem in Egypt” stated Wael Fakharany, Managing Director of Careem Egypt and Careem’s Global Senior Vice President of Government Relations. He added, “Egypt is a top priority market for us and we are heavily investing in both personnel and technology to reflect just how important it is.

He also added, “integrating the white taxis to our system reflects clearly that our ecosystem makes the opportunities easier to avail in the Egyptian market as one of our main objectives. Also it gives the customer the right to choose the service needed through various available options in our app. In fact, this will not affect Careem’s current services and that choice is very important to our clients.”

The integration of the white taxi cabs within the Careem ecosystem comes as the startup undergoes several steps to ensure it caters to each local community in which it operates to strengthen its positioning as a home-grown business.

 






 كريم تبدأ اليوم تشغيل التاكسي الأبيض
كريم تطلق مبادرة تشغيل التاكسي الأبيض اليوم مع رسوم رمزية
 
القاهرة، مصر-٢٧سبتمبر ٢٠١٦: أطلقت شركة كريم اليوم خدمة التاكسي الأبيض كخيار جديد للعملاء؛ وكانت الشركة قد اعلنت منذ اكثر منذ شهر عن دمج أكثر من ٤٢ ألف من سيارات الأجرة البيضاء في مصر كجزء من الخدمات التي يقدمها تطبيق كريم بجانب "الخدمة الإقتصادية وخدمة رجال الأعمال وخدمة إنجزني".

وتعتبر خدمة التاكسي الأبيض خدمة جديدة متوفرة حالياً في القاهرة، وجاءت هذه الخطوة بهدف الانتشار والتوسع في باقي المحافظات في الأشهر المقبلة، وتم تدريب ١٠٠ من سائقي التاكسي الأبيض حتى الأن لتأهيلهم ليصبحوا ضمن كباتن كريم مع الاستمرار في تدريب الالاف من سائقي التاكسي الأبيض؛ هذا ويدور تدريب السائقين على كيفية خدمة العملاء.

وتضع تلك الخطوة شركة "كريم" في الريادة على صعيد الجمهورية، كما عملت الشركة على زيادة سعة مراكز خدمة العملاء على مستوى الجمهورية بما يمكنها من تنمية قدرات سائقي التاكسي الأبيض وبما يضمن تحسين الخدمة المقدمة باستخدام التطبيق. وستدعم مراكز خدمة العملاء الخدمة الجديدة فور اتاحتها كما ستعمل على توجيه السائقين لتقديم خدمة أفضل للعملاء.

ومن جانبه صرح وائل الفخراني العضو المنتدب لشركة 'كريم' مصر ونائب الرئيس الأول للعلاقات الحكومية لشركة كريم العالمية "نحن سعداء للغاية بدمج سائقي التاكسي الأبيض داخل منظومتنا. باعتبار شركة "كريم" أسرع الشركات نمواً في منطقة الشرق الاوسط، فإننا نلتزم بدعم منظومة العمل المحلي في مصر." وأضاف "يعد السوق المصري على رأس أولوياتنا كما تؤكد استثماراتنا الضخمة في تنمية الكوادر البشرية والتكنولوجيا على مدى أهمية السوق المصري لنا.

كما أضاف، "دمج سائقي التاكسي الأبيض يعكس بوضوح ما تقوم بإتاحته منظومة العمل لدى شركة "كريم" التي تتيح فرص عمل في السوق المصري باعتبار ذلك أحد اهم اهداف الشركة، كما يمنح المستخدم حق الاختيار الحر في الحصول على الخدمة بالشكل الذي يرغب فيه من خلال الخيارات المتعددة المتاحة عبر تطبيقنا، بالإضافة إلى ان هذا لا يؤثر على خدمات "كريم"الحالية وأن حق الأختيار مهم جدا لعملائنا."

وتعد خطوة دمج سائقي "التاكسي الأبيض" في منظومة عمل "كريم" خطوة أولية نحو تلبية احتياجات المجتمع المحلي الذي تتشرف الشركة في تقديم الخدمة فيه وذلك تعزيزاً لمكانة الشركة إقليمياً.


No comments:

Post a Comment

=