Tuesday, 27 September 2016

The Sustainable City in Dubai Awarded ‘Best Residential Development’ & ‘Best Residential Property’ at the Arabian Property Awards 2016


Dubai, United Arab Emirates, 27th Sep 2016: The Sustainable City - the region’s first fully integrated sustainable community in Dubai – has won the ‘Best Residential Development’ and ‘Best Residential Property’ awards at the Arabian Property Awards 2016.
Diamond Developers representatives Faris Saeed, CEO, and Wassim Adlouni, Executive Director, received the accolades on behalf of the company at an awards ceremony and gala dinner held on Thursday Sep 22nd at the JW Marriott Marquis Hotel in Dubai.
Commenting on the occasion, Faris Saeed stated: “This recognition by the Arabian Property Awards for the implementation of The Sustainable City is a testament to the pioneering nature of our project, and our success in achieving a truly effective and holistic sustainable community is indicated by this award. We are delighted that through this development our team is working towards achieving key aims of Dubai government initiatives, such as the Dubai Sustainability Council and the Dubai Plan 2021.”

During the Gala Dinner the Arabian Property Awards also announced the nominations from the region chosen to compete in the ‘International Property Awards 2016’, and The Sustainable City is proud to represent the region in the competitive international competition held in the UK this December 2016.  

المدينة المستدامة في دبي "أفضل مشروع سكني" و "أفضل وحدة سكنية"
تكريم "دايموند ديفلوبرز" القائمة على تطوير المشروع خلال حفل توزيع جوائز العقارات العربية ٢٠١٦


[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 27 سبتمبر 2016] - أعلنت "دايموند ديفلوبرز" الشركة المطورة لمشروع "المدينة المستدامة"، أول مجمع مستدام متكامل بمستويات عالمية في دبي، عن فوز هذا المشروع بجائزتين خلال حفل توزيع جوائز العقارات العربية 2016، عن فئتي "أفضل مشروع سكني" و "أفضل وحدة سكنية" في دبي.
وأقيم حفل توزيع جوائز العقارات العربية 2016 مساء الخميس الموافق للثاني والعشرين من سبتمبر الجاري في دبي، بحضور لورد ليفربول، وعدد من ممثلي مجلس أمناء الجائزة. وحضر الحفل ممثلاً عن "دايموند ديفلوبرز"، كل من المهندس فارس سعيد، الرئيس التنفيذي للشركة والمهندس وسيم عدلوني، مديرها التنفيذي، حيث تسلما الجائزة في هذا الحدث الكبير بالنيابة عن الشركة.
وتعقيبًا على هذا التكريم، قال فارس سعيد: "يأتي فوزنا بهاتين الجائزتين تتويجاً لجهودنا الهادفة إلى توظيف أحدث التقنيات المتقدمة وأرقى معايير ومواصفات المباني الخضراء، للتاكيد على ريادة المدينة المستدامة لقطاع المباني الخضراء في المنطقة. إن هذا التقدير الرفيع من جوائز العقارات العربية يعني حافزًا لنا على مواصلة الاستثمار في البحث والتطوير لنقدم نموذجًا معماريًا فريدًا يعكس التقدم المذهل الذي تحققه دبي والإمارات، ومدى حرصنا على دعم محاور خطة دبي 2021 لتبقى سباقة في مختلف الميادين".

كما تم خلال الحفل الإعلان عن المشاريع المؤهلة التي وقع الاختيار عليها للمشاركة في الدورة المقبلة من جوائز العقارات الدولية التي ستقام في المملكة المتحدة في ديسمبر 2016، وتفخر المدينة المستدامة بدخولها قائمة المرشحين للجوائز.

No comments:

Post a Comment

=