Thursday, 22 September 2016

Al Thuriah Launches Exclusive Sahara Tower 6 Amid Increasing Investor Interest


  • Sahara Tower 6 to be completed in December 2019
  • One, two and three bedroom apartment units at coveted location
  • The project’s foundation is laid and development is in full swing

Dubai, United Arab Emirates - Sept. 21, 2016 (ME NewsWire): Al Thuriah Properties, the UAE’s premier property developer that specializes in high-rise residential towers and communities, today announced the launch of Sahara Tower 6, the final jewel in the crown that is Sahara Complex, a master development with a built up area of 3,100,000 square feet that includes 1,348 apartments.
Al Thuriah revealed that the foundation of the majestic two-block tower is already laid and development continues apace. The 376 residential units of Sahara Tower 6 are built within two towers of 39 and 21 floors respectively. The units are now on sale for home owners and investors, with handover of the completed apartments set for December 2019.
Sahara Tower 6 is under the complete care of Al Thuriah, from ideation to reality. Al Thuriah not only builds but also services the properties, provides facilities management and sub-leasing services and takes care of the complete property cycle, all under one roof. Customers are guaranteed peace of mind as they deal with a developer that has proven track record of 20 years in the UAE.
Residents of Sahara Tower 6 will enjoy its state-of-the-art swimming pool and gymnasium, a common garden and lounge area as well as retail outlets and restaurants on the ground floors. The tower’s luxurious amenities are supported by a complete facility management team with 24/7 security services.
Sahara Tower 6 is ideally located in Al Nahda, Sharjah, just minutes away from Dubai International Airport. Three shopping malls, three major hospitals, over 10 schools, two universities and two large parks lie within a three kilometer radius of the development.
Commenting on the desirability of Sahara Tower 6 for end-users as well as investors, Raymond Khouzami, CEO of Al Thuriah said: "Investor interest in the location of the Sahara Tower 6 community is returning and we expect the next few months to be highly productive for us. In the past, we have surpassed sales expectations as we offer projects in niche locations with robust infrastructure. In addition, our extensive resources, expert and long-standing team has a reputation for quality developments using only the best-in-class materials and fittings for residential high rise towers. This helps us retain and grow the confidence of our investors and end-user audiences. We continue to grow all our services including Properties, Facilities Management, Sub-leasing and Construction.”
Sahara Tower 6 is built according to UAE’s Green Building regulations and specifications with energy efficient materials and low-emission paints. It incorporates energy efficient lighting and air conditioning, solar heated water systems and landscape irrigation. The road network within the development is designed in a way that minimizes pollution. There will be dedicated spaces for bicycles and other vehicles.
Raymond Khouzami added: “The initial response to Sahara Tower 6 has been great and we are certain that it will emerge as the landmark in Al Nahda, Sharjah. We look forward to completion and the positive impact it will have, not only on the overall property market but also on its surrounding area."
"الثريا" تطلق برج "صحارى 6" المتميز وسط اهتمام متزايد من قبل المستثمرين
  • العمل يكتمل في برج "صحارى 6" في ديسمبر 2019
  • يتألف المشروع من وحدات سكنية مكوّنة من غرفة نوم واحدة وغرفتين وثلاث غرف في موقع متميز
  • مرحلة وضع الأساسات انتهت وأعمال التطوير جارية على قدم وساق

دبي، الإمارات العربية المتحدة -  21 سبتمبر، 2016 – ("إم إي نيوز واير"): أعلنت "الثريا"، المطور العقاري الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة التي تتميز أعمالها في إنجاز الأبراج السكنية الشاهقة والمجمّعات السكنية، عن إطلاق برج "صحارى 6" الذي يعتبر الجوهرة الأخيرة في تاج مجمع "صحارى" الذي يشكل مشروع تطوير عقاري رئيسي يمتد على مساحة 3.1 مليون قدم مربعة ويضم 1348 شقة سكنية.
وكشفت "الثريا" أنها قد انتهت بالفعل من وضع أساسات ذلك البرج الذي يتألف من مبنيين عملاقين، في حين أن العمل يجري بشكل متواصل في الموقع على قدم وساق. وتتوزع الشقق السكنية البالغ عددها 376 وحدة في برج "صحارى 6" على برجين متصلين، بارتفاع 39 و21 طابقاً على التوالي، مع الأخذ في الاعتبار أن جميع تلك الشقق معروضة للبيع بنظام التملك الحرّ أمام الراغبين في الاستملاك من أجل السكن والمستثمرين على حد سواء، مشيرة إلى أن موعد التسليم سوف يتزامن مع انتهاء الأعمال في المشروع في ديسمبر 2019.
تشرف "الثريا" على مختلف مراحل تنفيذ برج "صحارى 6" ابتداءً من وضع فكرة المشروع وصولاً إلى إنجازه على أرض الواقع. ولا يقتصر عمل "الثريا" على البناء فقط، بل أيضاً تعمل على توفير خدمات إدارة المرافق وخدمات التأجير من الباطن كما أنها تشرف على مختلف النواحي العقارية ذات الصلة بالمشروع، وكل ذلك تحت سقف واحد. وكل تلك الخدمات مجتمعة، تضمن راحة البال للعملاء خصوصاً أنهم يتعاملون مع مطور عقاري يحمل في جعبته سجلاً حافلاً بالإنجازات لأكثر من 20 عاماً في دولة الإمارات العربية المتحدة.
سوف ينعم سكان برج "صحارى 6" بالمزيد من الخصوصية من خلال حوض سباحة متميز وصالة للألعاب الرياضية وحديقة وقاعة مشتركتين فضلاً عن توفر العديد من محال البيع بالتجزئة والمطاعم في الطوابق الأرضية. ويشرف فريق متكامل على إدارة هذا المرفق الفخم على مدار الساعة لتوفير الراحة التامة والأمان لقاطنيه.
يحتل برج "صحارى 6" موقعاً مثالياً في منطقة النهدة في الشارقة، فهو يبعد بضع دقائق عن مطار دبي الدولي. وعلى مقربة منه أيضاً، يوجد 3 مراكز للتسوق و3 مستشفيات وأكثر من 10 مدارس وجامعتين وحديقتين عامتين، وكل ذلك ضمن دائرة قطرها 3 كليومترات تحيط بهذا المشروع.  
وقال ريمون خزامي الرئيس التنفيذي لمجموعة "الثريا" في معرض تعليقه على إقبال المستخدمين النهائيين والمستثمرين على مشروع "صحارى 6": لقد لمسنا اهتماماً كبيراً من قبل المستثمرين بموقع مجمع برج "صحارى 6"، ونتوقع أن يتزايد الإقبال عليه في غضون الأشهر القليلة المقبلة. وبناء على تجربتنا السابقة في هذا الإطار، فإن نتائج مبيعاتنا قد فاقت التوقعات، لأننا نوفر مشاريع في مواقع مدروسة للغاية مع بنية تحتية متميّزة. وبالإضافة إلى ذلك، لدينا موارد ضخمة وفريق من الخبراء يتمتع بتاريخ غني من الإنجازات في مجالات التطوير العقاري العالي الجودة مستخدمين فقط أفضل المواد والتجهيزات في فئتها والتي تتلاءم مع أعمال الأبراج السكنية الشاهقة. وهذا الأمر، يساعدنا في الحفاظ على ثقة المستثمرين والمستخدمين النهائيين بنا والاستمرار في تعزيزها. نحن نواصل مسيرة النمو في جميع خدماتنا التي تشتمل على تطوير العقار والمقاوىت والتأجير وإدارة المرافق.
ويشار في هذا الصدد، إلى انه تم الالتزام بجميع معايير لوائح المباني الخضراء التي وضعتها دولة الإمارات العربية المتحدة والمتعلقة بالمواصفات والمواد الموفّرة للطاقة والدهانات المنخفضة الإنبعاثات. كما تضمنت أعمال البناء الإضاءة وتكييف الهواء الموفّرة للطاقة، بالإضافة إلى استخدام أنظمة الرّي المتطورة وتسخين المياه بالطاقة الشمسية. كما تم إنشاء ممرات خاصة بالدرجات الهوائية وغيرها من المركبات ذات الصلة.
من جهة أخرى، أفاد خزامي "أن الإقبال على برج صحارى 6 كان لافتاً للغاية، ونحن على ثقة بأنه سوف يشكل علامة بارزة في منطقة النهدة في الشارقة. كما نتطلع إلى تحقيق إنجاز رائع ومتميز، ليس على صعيد السوق العقاري فحسب، بل على المنطقة المحيطة بهذا المشروع الرائد".


No comments:

Post a Comment

=