Tuesday, 20 September 2016

8th edition of International Coffee & Tea Festival to support the growth of Specialty Cafes in the Middle East


Show to host SCAA-certified trainings, national coffee championships & display of café equipment and supplies
September 20, 2016 - The Middle East’s robust café culture has been enriched and redefined by a unique blend of eastern and western influences and is here to stay. The UAE alone opened over 3,000 new cafes and more than 50 in-shop and large-scale roasters in the last two years. To further contribute to the region’s growing demand for the beverages, the International Coffee & Tea Festival (ICTF), the region’s only dedicated trade event for the specialty coffee and tea industry, will organise its 8th edition from November 2 to 4, 2016 at the Meydan Gallery and Convention Centre in Dubai, UAE.  
Organised by International Conferences &Exhibitions (IC&E), ICTF 2016 will offer around 40 workshop modules conducted by certified instructors from Specialty Coffee Association of America (SCAA) that is intended to bring quality and consistency to the café industry in the Middle East. In addition, it will host the highly coveted national-level coffee competitions: the National UAE Barista, UAE Latte Art, UAE Brewers Cup, & UAE Cup Tasters Championships. The event will also display products, services and equipment related to the café industry such as coffee and tea brewing equipment, espresso machines, roasters , barware and accessories, café décor, art and furniture, restaurant supplies, and café consumables, to name a few.
Anselm Godinho, Managing Director of IC&E, said: “Coffee and tea has emerged as a serious business in the UAE and the whole of the Middle East. The International Coffee & Tea Festival is back once again to throw the spotlight not only on the world’s most popular beverages but also on the growing café culture and the business opportunities it presents. This event caters to one of the world’s fastest growing markets and is set to pave the way for coffee to enter commodities market in the country. We are positive that the latest edition will provide coffee aficionados, entrepreneurs and baristas with opportunities to expand their knowledge and contribute to the expanding demand for specialty coffee and tea in the region.”  
The International Coffee & Tea Festival is supported by the SCAA and World Coffee Events (WCE). The Middle East’s only internationally recognised coffee and tea expo registered a footfall of over 8,500 trade visitors and industry professionals from across the GCC and the MENA regions last year.

For more information, log on to http://www.coffeeteafest.com.

"مهرجان القهوة والشاي العالمي" يعود من جديد لدعم قطاع المقاهي في منطقة الشرق الأوسط

الحدث سيتخلّله سلسلة من العروض الحصرية والبطولات الوطنية والدورات التدريبية المعتمدة من قبل "الجمعية الأمريكية للقهوة"

20 سبتمبر 2016 - تتميّز ثقافة المقاهي في منطقة الشرق الأوسط بأنّها تجمع بين الطابعين الشرقي والغربي في قالب واحد لضمان توفير بيئة قادرة على مواكبة مختلف الاحتياجات والمتطلّبات في المجال، وهي تشهد في الوقت الحالي مرحلة جديدة من النمو والتطوّر في المنطقة وتحديداً في دولة الإمارات العربية المتّحدة التي شهدت افتتاح ما يزيد على 3000 مقهى جديد وأكثر من 50 محمصة داخلية أو كبيرة الحجم خلال العامين الأخيرين. واستجابةً للطلب المتنامي على المشروبات في المنطقة، يعود "مهرجان القهوة والشاي العالمي"، الحدث الوحيد من نوعه المخصّص لصناعة القهوة والشاي في المنطقة، من جديد في دورته الثامنة التي ستقام في الفترة بين 2 إلى 4 نوفمبر/تشرين الثاني المقبل في "معرض ميدان" بدبي.

وسيتخلّل جدول أعمال هذا الحدث المرتقب، الذي تنظّمه شركة "إنترناشونال كونفرينسز آند اكزيبيشنز"، حوالى 40 ورشة عمل تحت إشراف خبراء معتمدين من قبل "الجمعية الأمريكية للقهوة" (SCAA) لتسليط الضوء على معايير ومواصفات الجودة والاتّساق في قطاع المقاهي في الشرق الأوسط. كما وسيشهد المهرجان أربعاً من أهم المنافسات المرتقبة على المستوى الوطني والتي تتمثّل في كل من "بطولة الإمارات الوطنية للباريستا" و"بطولة فن إعداد القهوة بالحليب" و"بطولة الإمارات لتخمير القهوة" و"بطولة المتذوّقين"، بالإضافة إلى استعراض أحدث المنتجات والخدمات والمعدّات المخصّصة لقطاع المقاهي، بما في ذلك آلات تخمير القهوة والشاي والديكورات والمفروشات ولوازم المطاعم والمواد الاستهلاكية الخاصة بالمقاهي وغيرها من الإكسسوارات والمعدّات ذات الصلة.

وقال أنسليم غودينهو، مدير عام شركة "إنترناشونال كونفرينسز آند اكزيبيشنز": "تعد صناعة القهوة والشاي من أهم القطاعات الحيوية في دولة الإمارات ومنطقة الشرق الأوسط بشكل عام. ولذلك نحرص على تنظيم "مهرجان القهوة والشاي العالمي" كل عام لتسليط الضوء على هذه المشروبات الشعبية وفي الوقت نفسه المساهمة الفاعلة في تعزيز ثقافة المقاهي في المنطقة. ولا شك أن هذا الحدث الرائد يلعب دوراً بارزاً في دفع عجلة نمو صناعة القهوة والشاي واللاتيه التي تعد من القطاعات الأسرع نمواً في العالم، وذلك من خلال توفير الفرص المواتية للارتقاء بهذا المجال ضمن سوق السلع في دولة الإمارات والمنطقة ككل. ونحن على ثقة تامة بأن دورة العام ستشكّل منصةً ممتازةً لمحبّي القهوة وأصحاب الأعمال وخبراء الباريستا من مختلف أنحاء العالم لاستكشاف الفرص المتاحة للنمو والريادة واكتساب المعرفة والخبرة في المجال والمساهمة بفعالية في مواكبة الطلب المتزايد على القهوة والشاي عالمياً".

ويُذكر أن "مهرجان القهوة والشاي العالمي"، الذي يحظى بدعم "الجمعية الأمريكية للقهوة" وشركة "مهرجانات القهوة العالمية" (WCE)، استقطب ما يزيد على 8500 من الزوّار التجاريين والخبراء المتخصّصين في صناعة القهوة والشاي من مختلف أرجاء دول المجلس التعاون الخليجي ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال العام الماضي.

لمزيد من المعلومات عن الحدث، يرجى زيارة الرابط الإلكتروني التالي: http://www.coffeeteafest.com.

No comments:

Post a Comment

=