Monday, 29 August 2016

Dabur International unveils safe, natural & aluminium chlorohydrate-free DermoViva deodorants for women in Middle East

Displaying Image.jpg

Launch marks company’s entry in AED 138 million women deodorant segment in UAE & Saudi Arabia


Dubai, UAE – August 25, 2016: Dabur International, has announced its entry into the Middle East’s women’s deodorant category with the launch of DermoViva Deodorants. The company aims to create a niche market for its aluminium chlorohydrate free deodorants in the highly popular women’s personal care segment which has a combined worth of AED 138 million in the UAE and Saudi Arabia. Several studies across the globe has revealed that deodorants and antiperspirants with aluminium chlorohydrate are not safe for repeated use on skin as they can cause breast cancer.

DermoViva Deodorant is available in four inviting variants of Invisible Dry, Dew Fresh, Active Sport, and Sensitive Care to address the need of different skin types. Specially formulated with innovative, natural, TRIPLE-HALO FORMULA of Sensiva, Fragrance and Natural Ingredients, it keeps under arms refreshed, energised and odour-free throughout the day. DermoViva deodorants have a special 24-hour protect formula, no white residue and they do not block skin pores.

Ashok Visweswaran, Dabur International, said: “Because of its properties to block the top of the sweat ducts under the arm to prevent sweat from escaping onto the skin surface, aluminium salts, including aluminium chloride, aluminium chlorohydrate, and aluminium zirconium chlorohydrate complexes are used as active ingredients by majority of deodorant and antiperspirant brands. Dermal absorption of aluminium has been detected even from single application and therefore its presence in deodorants is not considered safe as its long-term use can lead to high risk of cancers, including breast cancer.”
Dermoviva’s Invisible Dry variant is fortified with green tree extracts – a potent anti-oxidant – known to help in rejuvenating the skin, Dew Fresh, on the other hand, contains cucumber extract, which is rich in vitamins, to help soothe and hydrate the skin of the underarm area for long lasting morning freshness. The Active Sport variety provides intense protection from strong body odour as it is formulated with mulberry extract – an anti-oxidant. Lastly, Sensitive Care is enriched with shea butter extract – an excellent moisturizer – that helps makes skin under arms soft and supple.

“Following its market research that revealed the demand for natural, safe deodorants that do not cause harm to the skin, Dermoviva decided to launch its deodorant range in the Middle East. The 24-hour protect formula is available in four different variants to offer refreshing, odourless and smooth underarms. Enriched with natural ingredients, and Aluminium Cholorohydrate free DermoViva deodorants marks our entry into the region’s booming women deodorant segment and will soon capture a greater market share, concluded Ashok”

Dabur International, a wholly owned subsidiary of Dabur India, has an overall turnover of over USD 1.3 billion and a market capitalization of around USD 8 billion. Dabur’s International Business Division headquartered in Dubai is the cornerstone of its growth strategy, reaching a milestone of AED 1 billion within only eight years of its existence.

"دابر إنترناشيونال" تطرح مجموعة "ديرموفيفا" الجديدة من مزيلات العرق المخصّصة للسيدات في الشرق الأوسط

المجموعة الجديدة الغنية بالمكوّنات الطبيعية الخالية بالكامل من كلوروهيدرات الألومنيوم، تشكّل نقلة نوعية في صناعة مزيلات العرق البالغة قيمتها 138 مليون درهم في الإمارات والسعودية

دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 25 أغسطس 2016 - أعلنت "دابر إنترناشيونال" عن دخولها في صناعة مزيلات العرق المخصّصة للسيدات، وذلك مع إطلاق مجموعة مزيلات العرق الجديدة من "ديرموفيفا" في أسواق الشرق الأوسط، في خطوة طموحة تتطلّع الشركة من خلالها إلى تعزيز مكانتها الريادية في سوق العناية الشخصية، وتحديداً صناعة مزيلات العرق المخصّصة للسيدات بإعتبارها من المجالات الأكثر نمواً في القطاع والبالغة قيمتها 138 مليون درهم إماراتي في دولة الإمارات والمملكة العربية السعودية مجتمعةً. وتتّسم المجموعة الجديدة بأنّها خالية بالكامل من كلوروهيدرات الألومنيوم، حيث أثبتت الدراسات الحديثة أن جميع المنتجات المضادة للتعرّق التي تحتوي على كلوروهيدرات الألومنيوم قد تتسبّب بالإصابة بسرطان الثدي لدى السيدات عند الإستخدام المتكرّر.

وتتوفّر مزيلات العرق من "ديرموفيفا" في أربعة خيارات مختلفة هي "جاف وغير مرئي" و"الإنتعاش الرطب" و"نشاط وحركة" و"العناية الحسّاسة"، والتي تم تصميم جميعها ليتناسب مع كافة أنواع الجسم المختلفة وفق تركيبة ثلاثية تجمع بين المكوّنات الطبيعية والرائحة الزكية والمواد المضادة للحساسية، إذ تضمن هذه التركيبة توفير العناية الكاملة بمنطقة تحت الإبط والحفاظ عليها منتعشة وخالية من الروائح على مدار اليوم. كما تتميّز بأنّها توفّر الحماية على مدار الساعة ولا تترك أي آثار بيضاء اللون على الجلد أو الملابس مع ضمان عدم غلق مسام البشرة.

وأوضح أشوك فيسواسواران، نائب مدير عام قسم التسويق في شركة "دابر إنترناشيونال"، أن معظم منتجات إزالة العرق تستند في تركيباتها إلى أملاح الألمنيوم، التي تتضمّن كلوريد الألمنيوم وكلوروهيدرات الألومنيوم ومركّبات كلوهيدرات الزركونيوم، والتي يتم إستخدامها كمكوّنات نشطة لسد قنوات التعرّق في منطقة تحت الإبط ومنعها من إفراز العرّق إلى سطح البشرة. وتشير الدراسات إلى أن البشرة قادرة على امتصاص مركّبات الألمنيوم منذ الإستخدام الأوّل وبالتالي يعد تواجدها في مزيلات العرق أمراً خطراً على الصحّة حيث يمكن أن يؤدي إستخدام هذا النوع من مزيلات العرق على المدى الطويل إلى زيادة إحتمال الإصابة بأمراض السرطان وتحديداً سرطان الثدي.

ويحتوي مزيل العرق "ديرموفيفا - جاف وغير مرئي" على مستخلصات شجرة الشاي الأخضر التي تعد من المواد المضادة للأكسدة والمعروفة لقدرتها على إعادة النضارة والحيوية للبشرة، في حين يتكوّن مزيل العرق "ديرموفيفا - الإنتعاش الرطب" على خلاصة الخيار الغنيّة بالفيتامينات للمساعدة على ترطيب البشرة في منطقة تحت الإبط والحفاظ على انتعاشها لمدّة تدوم طويلاً. أما مزيل العرق "ديرموفيفا - نشاط وحركة"، فيعمل على توفير الحماية القصوى من روائح التعرّق الكريهة وذلك بفضل تركيبته القائمة على خلاصة التوت المضادة للأكسدة. وأخيراً، يتضمّن مزيل العرق "ديرموفيفا - العناية الحسّاسة" على مستخلصات زبدة الشيا التي تعد من مواد الترطيب الأكثر فعالية والتي تساعد على جعل البشرة في منطقة تحت الإبط أكثر نعومةً ونضارةً.

وإختتم فيسواسواران: "جاء إطلاق المجموعة الجديدة من مزيلات العرق المنضوية تحت مظلة العلامة التجارية "ديرموفيفا"، نتاج العديد من الأبحاث والدراسات التي خلصت إلى تزايد الطلب في أسواق الشرق الأوسط على مزيلات عرق طبيعية وصحية وسليمة للإستخدام. ولذلك حرصنا على أن تحتوي هذه المجموعة على أربعة خيارات مختلفة لضمان توفير كافة إحتياجات المستهلكين في الحصول على الإنتعاش والرائحة الزكية والنعومة الحريرية في منطقة تحت الإبط. ومما لا شك فيه أن مزيلات العرق من "ديرموفيفا" الغنية بالمواد الطبيعية والخالية بالكامل من كلوروهيدرات الألومنيوم، تشكّل إنطلاقةً قويةً بالنسبة لنا في سوق مزيلات العرق المتنامي بقوّة في المنطقة، ونحن نتطلّع قدماً للنمو والتوسّع في هذا المجال".

ويُذكر أخيراً أنّ "دابر إنترناشيونال" هي شركة فرعية مملوكة بالكامل لصالح شركة "دابر الهند". وتبلغ العائدات الإجمالية للشركة 1.3 مليار دولار أمريكي وتبلغ قيمتها السوقية حوالى 8 مليارات دولار. ويمثّل قسم الأعمال الرئيسي لـ "دابر إنترناشيونال" ومقرّه دبي ركيزة إستراتيجية النمو التي تنتهجها الشركة، حيث وصل حجمه إلى 1 مليار درهم إماراتي بعد مضي 8 سنوات على استحداثه.

No comments:

Post a Comment

=