Tuesday, 12 July 2016

Ramses Hilton Launches School of Banqueting Program


Cairo, Egypt, 10 July 2016Ramses Hilton has announced the launch of its School of Banqueting, in collaboration with Egypt’s most prominent hospitality schools; Al Orman Hotel School & Talaat Harb Hotel School. The aim of this educational & development program is to enhance the knowledge and skills of potential banqueting team members. The hotel identified ten promising candidates – who are young, energetic, well groomed, and also enthusiastic about the hospitality industry with a positive attitude and willingness to learn – to join the first phase of the program and plans to give the opportunity to five new candidates each month.

Launched in May 2016, as part of Hilton Worldwide’s global Careers@Hilton Live initiative, the program gives candidates a unique training opportunity and prepares them for a successful career in the hospitality industry. The program has four stages of training based on the number of days each trainee spends. Upon completion of the four stages, the student will be certified by Ramses Hilton and will benefit from a top priority hiring opportunity to permanently join the Hilton Family.

“We are pleased to announce the launch of School of Banqueting Program”, said Soha El Torgoman, general manager, Ramses Hilton. “Creating opportunities for individuals to reach their full potential is a key pillar of Hilton Worldwide’s “Travel with Purpose” corporate responsibility strategy. Through this ambitious program, we aim to offer training to 30 students by the end of 2016. As a leader in the hospitality field, we are passionate about exceeding guest expectations every time they visit us, which could never be achieved without the tireless efforts of our great team members”, she added.

رمسيس هيلتون يطلق البرنامج التدريبي "مدرسة فن الضيافه لقسم الحفلات"

القاهرة في 10 يوليو 2016- أعلن فندق رمسيس هيلتون مؤخراً عن إطلاق مدرسة التدريب على فن الضيافه لقسم الحفلات بالتعاون مع مدرستي الأورمان الفندقية وطلعت حرب الفندقية واللتان تُعدان من كبرى المدارس الفندقية في مصر. ويتمثل الهدف الرئيسي من إطلاق هذا البرنامج التعليمي والتنموي في زيادة معلومات وصقل مهارات الجيل القادم من العاملين في إدارة الحفلات والذين يمثلون عدداً من طلبة المدرستين. هذا وقد وقع اختيار رمسيس هيلتون على 10 من الطلبة المرشحين للالتحاق في هذا البرنامج، وهم مجموعة من الطلبة في مقتبل العمر يتميزون بالنشاط والحماس والمظهر اللائق، هذا إلى جانب شغفهم بالعمل في قطاع الفنادق والضيافة ونظرتهم الإيجابية للقطاع ورغبتهم في التعلم. وتنضم هذه المجموعة التي تم اختيارها للمرحلة الأولى من البرنامج التدريبي، مع منح الفرصة لمرشحين جدد للالتحاق بهذا البرنامج الطموح كل شهر.         

ومن الجدير بالذكر أنّ هذا البرنامج التدريبي تم إطلاقه في مايو 2016 في إطار مبادرة Careers@Hilton Live، والتي تمثل المبادرة العالمية لمجموعة هيلتون حول العالم. ويمنح البرنامج للطلبة الملتحقين به فرصاً راقية للتدريب، مع إعدادهم لمستقبل وظيفي ناجح في قطاع الضيافة. يتضمن البرنامج 4 مراحل تدريبية تعتمد على عدد الأيام التي يقضيها المتدرب في كل مرحلة. ومع استكمال المتدرب للمراحل الأربعة، يُمنح المتدرب شهادة من رمسيس هيلتون بإتمام البرنامج التدريبي، مع استفادته بفرص لأولوية التوظيف والانضمام بشكل دائم لأسرة العاملين في مجموعة هيلتون العالمية في مصر.      

وتعليقاً على إطلاق هذا البرنامج، تقول السيدة/ سها الترجمان- مدير عام رمسيس هيلتون: "سعدنا بإطلاق هذا البرنامج التدريبي الطموح في رمسيس هيلتون. إنّ تقديم فرص تدريبية للشباب وتمكينهم من استخدام إمكانياتهم بالشكل الأمثل يُعد من أهم دعائم برنامج    Travel with Purpose والذي يمثل استراتيجية مجموعة هيلتون العالمية في مجال المسئولية الاجتماعية. ومن خلال هذا البرنامج الطموح، يهدف رمسيس هيلتون لتدريب 30 طالب وطالبة بنهاية 2016. ولأننا من رواد قطاع الضيافة، نشعر بشغف كبير لأن نتخطى توقعات ضيوفنا ونزلائنا في كل مرة يزورونا فيها، وهو ما لا يمكننا تحقيقه إلا من خلال الجهود المتواصلة لفريق العاملين في الفندق."   

No comments:

Post a Comment

=