Wednesday, 13 July 2016

Middle East’s European expats tag a Spanish sojourn onto annual trip back home



Trend among European expats in the Middle East to double up on holidays over the summer period; Spain one of the most popular destinations for a ‘bonus’ holiday either side of visiting their home country

Why have one holiday when you can have two? That’s the mantra many of the Middle East’s European expats are championing, according to Preferred Hotels & Resorts, which is seeing a marked rise in the number of travellers tagging an additional summer break onto their annual trip back home to see the family.

“Analysing the booking data of our Western iPrefer members residing in the Middle East has shown that there is a growing trend for multi-stop summer holidays, with Spain topping the list of preferred stop-offs in 2016,” said Saurabh Rai, Executive Vice President, Preferred Hotels & Resorts. “On top of factoring in quality time in their home countries with friends and family, travellers are choosing to make the most of excellent flight links and great deals to add another leg to their trip.”

The world’s largest global provider of sales, marketing and distribution services to independent luxury hotels, Preferred Hotels & Resorts examined the booking behaviour of its European iPrefer members in Middle East. Enjoying instant benefits including swapping points earned for free nights, room upgrades, free Internet and priority check-in and late check-out, iPrefer members have access to 600 distinctive hotels, resorts, residences and unique hotel groups across 85 countries. This includes 28 hotels in Spain including the five-star, 84-room Monument Hotel in Barcelona, which launched in March 2016 and is home to the two-Michelin starred Restaurante Lasarte by seven-Michelin-star chef Martin Berasategui. Another new property tempting holidaymakers is the Only YOU Atocha in Madrid, which will launch in mid-July 2016, featuring 206 rooms and 14 suites with a rooftop terrace high above the buzzing Atocha district.

“It comes as no surprise that Spain is a popular choice for a rejuvenating secondary leisure break,” said Rai. “It is easily accessible, affordable and safe with guaranteed sunshine. Launching two new properties in the country this year has enabled us to accommodate the growing demand for a Spanish sojourn and our range of iPrefer benefits makes it even more financially viable for families on the move.”

Aside from being able to experience a number of impressive hotels through iPrefer, convenient flight links are helping to boost Spain’s credentials as a coveted holiday destination. Dubai-based Emirates, which flies to more than 150 destinations around the world, offers daily routes to Barcelona and Madrid; Abu Dhabi based Etihad Airways connects to 10 destinations in Spain; and Qatar Airways, which also now connects to more than 150 destinations worldwide, offers non-stop flies from Doha to key Spanish cities Barcelona and Madrid.

Globally, Preferred Hotels & Resorts generated more than US$1 billion in revenues for its member hotels in 2015, a 15% improvement over the same reporting period in 2014. The company recently entered into a master partnership agreement with Katara Hospitality in Qatar to represent its standalone hotel operating division, Murwab Hotel Group. To date, the partnership has embraced four of Murwab Hotel Group’s existing luxury hotels in Qatar and Switzerland with five additional properties in London and the Middle East set to come on stream in 2018. Another recent signing incudes Nassima Royal Hotel located opposite Dubai World Trade Centre.

For more information on Preferred Hotels & Resorts, its member hotels, programmes, products, and services, visit www.PreferredHotels.com.

مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات تسلط الضوء على أحدث الاتجاهات في قطاع العطلات السنوية:
الوافدون الأوروبيون في الشرق الأوسط يفضلون اسبانيا كوجهة إضافية خلال رحلات العطلة السنوية

أشارت مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات إلى أن الكثير من الوافدين الأوروبيين في منطقة الشرق الأوسط يتجهون بشكل أكبر نحو قضاء عطلتين في بلدين مختلفين بدلاً من عطلة واحدة، وهذا ما يبدو واضحاً من خلال الارتفاع الملحوظ في عدد المسافرين الذي يفضلون إضافة وجهة ثانية ضمن إجازات العطلة الصيفية السنوية التي يتجهون خلالها لرؤية العائلة في وطنهم الأم.

وقال سوراب راي، نائب الرئيس التنفيذي لمجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات: "تشير الإحصائيات والبيانات المرتبطة بالعملاء الأوروبيين ضمن برنامج iPrefer لولاء العملاء إلى أن اسبانيا تحتل قائمة الوجهات الإضافية المفضلة خلال رحلات العطلة السنوية في عام 2016. ويتجه المسافرون لهذا الخيار بشكل رئيسي لتحقيق الاستفادة القصوى من محطات التوقف في رحلاتهم الجوية وإضافة وجهة أخرى ضمن عطلتهم".

ويتيح برنامج "iPrefer" لولاء العملاء من مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات العديد من المزايا والفوائد الفورية بما في ذلك تبديل النقاط للحصول على إقامات مجانية وترقية مستوى الحجز والإنترنت المجاني وأولوية التسجيل في مكتب الاستقبال وميزة المغادرة المتأخرة، ويمكن لأعضاء البرنامج الوصول إلى شبكة واسعة تضم 650 من الفنادق والمنتجعات والمجمعات السكنية والمجموعات الفندقية في 85 بلداً. ويوجد 28 فندقاً منها في إسبانيا مثل فندق مونومينت في برشلونة من فئة الخمس نجوم الذي تم افتتاحه في مارس 2016 ويضم 84 غرفة. هذا بالإضافة إلى فندق اونلي يو اتوشا في مدريد الذي تم افتتاحه في يونيو 2016، ويضم 206 غرفة و14 جناحاً مع شرفة على السطح تطل على منطقة أتوشا الرائعة.

وأردف سوراب راي بقوله: "ليس من المفاجئ على الإطلاق أن تكون اسبانيا خياراً مفضلاً لقضاء عطلة ترفيهية إضافية باعتبار أنه يمكن الوصول إليها بسهولة وبأسعار معقولة كما أنها تتمتع بأجواء رائعة. وقد ساهم إطلاق الفندقين الجديدين هذا العام في اسبانيا في تعزيز قدرتنا على استيعاب الطلب المتزايد للإقامة في اسبانيا فضلاً عن مجموعة المزايا الفريدة التي يقدمها برنامج iPrefer".

وعلاوة على فرصة تجربة العديد من الفنادق المذهلة بفضل برنامج "iPrefer" لولاء العملاء، فإن خيارات رحلات الطيران تساهم في تعزيز مكانة وسمعة اسبانيا كوجهة سياحية مفضلة. حيث تنظم مجموعة طيران الإمارات التي يوجد مقرها في دبي، رحلات إلى أكثر من 150 وجهة حول العالم بما في ذلك رحلات يومية إلى مدينتي برشلونة ومدريد. ويبلغ عدد وجهات الاتحاد للطيران في اسبانيا 10 وجهات. كما أن الخطوط الجوية القطرية التي تسير رحلاتها إلى أكثر من 150 وجهة حول العالم، تنظم رحلات جوية بدون توقف من الدوحة إلى برشلونة ومدريد.

وعلى الصعيد العالمي، سجلت مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات خلال العام الماضي إيرادات بلغت قيمتها أكثر من 1 مليار دولار لفنادقها بنسبة زيادة بلغت 15٪ بالمقارنة مع عام 2014. ووقعت المجموعة مؤخراً اتفاقية شراكة مع مجموعة كتارا للضيافة في قطر لتمثيل مجموعة مرواب للفنادق. وشملت الاتفاقية حتى الآن أربعة من الفنادق الفاخرة لمجموعة مرواب للفنادق في في قطر وسويسرا، وهذا بالإضافة إلى خمس فنادق إضافية في لندن والشرق الأوسط بدءاً من عام 2018. كما أعلنت مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات مؤخراً عن توقيع عقد جديد مع فندق نسيمة رويال والذي يقع مقابل مركز دبي التجاري العالمي.

ولمزيد من المعلومات حول مجموعة بريفيرد للفنادق والمنتجعات وأبرز الفنادق الأعضاء والبرامج والمنتجات والخدمات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.PreferredHotels.com

No comments:

Post a Comment

=