Wednesday, 13 July 2016

Imdaad introduces use of bio organic pesticide solutions as part of innovative initiative


FM company aims to promote sustainability and ensure public healths
July 13, 2016 – Long-term use of conventional pesticide can lead to a range of harmful side-effects to the environment, as well as to the people who are constantly in contact with it. However, as bio-organic pesticides have been introduced to the market, companies are no longer confined to using synthetic solutions. The product offers a wide range of benefits that can address the needs of the customers without posing a significant risk. As bio pesticides can effectively target particular pests and specific areas, they are more effective even in small quantities.  They are also more environmentally friendly and reduces risk of prolonged exposure to the operators. In addition, they also decompose quickly and are less likely to have resistance issues.
In light of this, Imdaad, a leading provider of integrated facilities, environment and energy management solutions in the GCC, has recently announced that it is gradually replacing its chemical pesticides with organic bio-chemical pesticides. The move falls in line with Imdaad’s CSR projects and Green Environment initiative with the company’s Pest Control Division which aims to ensure that a significant percentage of the total chemical purchase in 2016 will include organic bio chemicals.
Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad said, “We are excited to pursue this new program as this is an important aspect of our Green Environment initiatives. We remain committed towards initiatives that will promote sustainability, protect the environment and ensure the health and safety of our workers and the public. We are currently developing a strategy for its gradual implementation so that we can make this change across all our projects.”

Green pesticides are not yet widely adopted, as most companies within the sector are not aware of the negative and potentially harmful effects of environmental pesticides. As a result, very few companies have integrated this change to their operations. The initiative will be gradually implemented in a strategic manner and falls in line with the company’s active efforts to promote environmental sustainability and protect the well-being of the community at large.

"إمداد" تشجّع البيئة الخضراء عبر إستخدام حلول المبيدات العضوية الحيوية

المبادرة تتماشى مع إلتزام الشركة بتحقيق الاستدامة البيئية وتعزيز الصحّة العامة

13 يوليو 2016 - أثبتت الدراسات أن الإستخدام طويل الأمد للمبيدات التقليدية قد يؤدّي إلى آثار ضارة على البيئة وكذلك على صحّة الأفراد ممن يتعرّضون لهذه المواد بشكل مستمر؛ غير أن الإنتشار المتنامي للمبيدات العضوية الحيوية في الأسواق يحول دون الحاجة لإستخدام الحلول المصنّعة، وذلك لما توفّره هذه المبيدات العضوية من فوائد جمّة لتلبية متطلّبات العملاء دون التسبّب بأي أضرار على البيئة أو الصحّة العامة حيث يتميّز هذا النوع من المبيدات بأن كميات صغيرة منه كفيلة للتخلّص الفعّال من الآفات وتطهير المناطق المحدّدة، بما يقلّل من مخاطر التعرّض المكثّف للمبيدات. كما تعد المبيدات العضوية الحيوية أقل تأثيراً على البيئة إذ تتّسم بالقدرة على التحلّل السريع والطبيعي في البيئة.

وفي هذا الصدد، كشفت "إمداد"، الشركة الرائدة في مجال تزويد حلول إدارة المرافق المتكاملة في دول مجلس ‏التعاون الخليجي، عن عزمها على الاستغناء التدريجي عن المبيدات الكيماوية واستبدالها بالحلول العضوية الحيوية، وذلك في خطوة تتماشى مع مشاريع المسؤولية الإجتماعية والمبادرات الخضراء التي ينتهجها قسم مكافحة الآفات في الشركة بهدف زيادة حجم المبيعات من الكيماويات العضوية والحيوية خلال العام الجاري.

وقال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "نتطلّع قدماً لهذه الخطوة التي تشكّل إضافةً نوعيةً إلى المبادرات البيئية الخضراء التي نؤكّد التزامنا بمواصلة تنفيذها كجزء من جهودنا الدؤوبة الرامية إلى تحقيق الاستدامة البيئية وضمان الحفاظ على الصحّة العامة وسلامة العاملين في القطاع. ونحن حالياً في طور إعداد إستراتيجية متكاملة سيتم تنفيذها على عدّة مراحل تدريجية لضمان هذا التحوّل في جميع مشاريعنا".

ويُذكر أن المبيدات الخضراء تعد من المنتجات الناشئة وغير المستخدمة على نطاق واسع، وذلك مرده إلى أن معظم الشركات في القطاع ليست على دراية كافية بالآثار السلبية والضارة للمبيدات الكيماوية، وهو ما يبرّر العدد القليل من الشركات التي تعتمد هذه المبيدات الصديقة للبيئة حتى الآن. ومن المقرّر تنفيذ هذه المبادرة بشكل تدريجي وإستراتيجي بما يتماشى مع الجهود الحثيثة التي تقوم بها "إمداد" لدفع عجلة التنمية البيئية المستدامة وتعزيز رفاهية المجتمع في الدولة.

No comments:

Post a Comment

=