Monday, 6 June 2016

Vincitore Real Estate Development commemorates World Environment Day with tree planting initiative



June 06, 2016

In line with its commitment towards helping protect the environment and preserve its natural resources, Vincitore Real Estate Development LLC organized a tree plantation drive yesterday (June 5, 2016) at the construction site of Vincitore Palacio project in Arjan, Dubailand (Al Barsha South 3). The event, which was attended by the top management, company employees, partners and stakeholders, demonstrates the company's efforts to address the effects of climate change through the development of natural areas within urbanized settings. The activity was also hosted in conjunction with the global celebration of the 'World Environment Day'.

A total of 30 tree saplings were planted across the Vincitore Palacio area, the company's first premier flagship project committed to introducing the new-age concept of 'Branded quality real estate at value par excellence.' Prior to planting the saplings, participants were taught how to properly plant the trees in order to ensure the best survival rate as they grow. According to the company's senior executives, the trees, once fully grown, are expected to help enhance the tree canopy of the community and the country as a whole. To support environmental sustainability further, Vincitore Real Estate Development integrates Vincitore Palacio with energy and water saving systems for maximum utilization of resources.

Vijay C. Doshi, Founder & Managing Director, Vincitore Real Estate Development, said, “The trees that we have planted here today will play a significant role for present and future generations to come - not only providing shade from the hot rays of the sun but also helping mitigate the impacts made by climate change. This initiative, which is one of many more to come, throws the spotlight on our commitment towards protecting the environment and contributing to the efforts to achieve sustainability.”

"فينسيتور للتطوير العقاري" تشارك في احتفاليات اليوم العالمي للبيئة عبر مبادرة للتشجير

06 يونيو 2016 - تماشياً مع التزامها الوثيق بالحفاظ على البيئة وحماية الموارد الطبيعية، نظّمت شركة "فينسيتور للتطوير العقاري" فعالية توعوية للتشجير في موقع إنشاء مشروعها الضخم "فينسيتور بلاشيو" في منطقة أرجان بدبي (البرشاء جنوب 3)، وذلك إحتفاءً بمناسبة اليوم العالمي للبيئة الذي يصادف في الخامس من يونيو/حزيران من كل عام. وتأتي هذه الفعالية، التي حضرها عددٌ من كبار المسؤولين والموظفين والشركاء والمساهمين في الشركة، في إطار مساعي "فينيستور" للمساهمة الفاعلة في الحد من ظاهرة التغيّر المناخي من خلال زيادة المسطّحات الخضراء والطبيعية ضمن المناطق الحضرية.

وتخلّل الفعالية زراعة 30 شتلة شجرة في موقع مشروع "فينسيتور بلاشيو" الذي يعد المشروع العقاري الأوّل لشركة "فينسيتور" في دبي والذي يستند إلى مفهوم جديد قائم على الجمع بين الجودة والقيمة المتميّزة في مجال التطوير العقاري. وتم خلال الحدث أيضاً تثقيف الحاضرين حول الطرق الصحيحة لزراعة النباتات والعناية الكاملة بها لضمان نموها وإستكمال دورة حياتها. ووفقاً لكبار المسؤولين في الشركة، من المتوقّع أن تسهم هذه الشتلات، عند إكتمال نموها، في إضفاء المزيد من الجمال والخضرة على المشهد الطبيعي للمجمّع السكني وزيادة المناطق الخضراء الطبيعية في الدولة. وإنطلاقاً من حرص الشركة على دعم الاستدامة البيئية، تم تجهيز مشروع "فينسيتور بلاشيو" أيضاً بأحدث الأنظمة الموفّرة للطاقة والمياه لضمان الاستخدام الرشيد للموارد المتاحة.

وقال فيجاي دوشي، المؤسّس ومدير عام "فينسيتور للتطوير العقاري": "من شأن الأشجار التي تم زراعتها اليوم أن تعود بالمنفعة الكبيرة على الأجيال الحالية والمستقبلية على السواء، حيث لا يقتصر التشجير على تحسين المنظر الطبيعي وتوفير الظل من أشعة الشمس الحارقة فحسب، بل يعد أداةً رئيسيةً أيضاً للحد من الآثار المترتبة على التغيّر المناخي. وتعد هذه المبادرة واحدةً من سلسلة المبادرات العديدة التي نتطلّع للقيام بها في المستقبل، تماشياً مع التزامنا بحماية البيئة وتحقيق الاستدامة البيئية".

No comments:

Post a Comment

=