Monday, 6 June 2016

‘Turn Water into Food’ Program Comes to Egypt

Grohe and the Egyptian Food Bank introduce roof plantations solutions to address hunger in Egypt


Cairo Egypt – June 5th, 2016: GROHE, the world leading German manufacturer of sanitary fittings, partnered with The Egyptian Food Bank (EFB) to address hunger in Egypt ahead of the holy month of Ramadan through the distribution of food packs and construction of roof plantations to more than 1000 families.

‘Turn Water into Food’ is the continuation of the Green Mosque program launched back in 2013 in Egypt were GROHE was able to save 5,000 liters of water following the installation of  its faucets in Amr Ibn El-As Mosque. This year, the amount of saved water was converted into food packs and roof plantation modules to be distributed to families in the greatest need during Ramadan; literally ‘turning water into food’.

“At GROHE, takes sustainability very seriously” said Simon G Shaya GM and President, GROHE East Med, Middle East and Africa. “Our WaterCare program did not only increase water conservation awareness in the region, it has also enabled us to finance sustainable food resources for families in need to improve their standard of living. When it came to think of a partner to help us in our mission in Egypt, we could not think of any other than the Egyptian Food Bank.”  

GROHE partnership with EFB this year didn’t only evolve around the distribution of food packs, but included the launch of a new roof plantation module, a sustainable water conserving agriculture method that can harvest 660 plants in one unit adding EGP 14,400 to one household’s yearly income.
“EFB is fortunate to have the generous support of GROHE to alleviate hunger and strengthen local communities”, said Dr. Moez El-Shodi, CEO and co-founder of the EFB. “Our roof plantation solution will provide needy families with sustained source of vegetables and fruits and a monthly income to help with their day to day living needs”.

GROHE supports local communities wherever possible, and as part of the GROHE WaterCare campaign – the more you save, the more you enjoy – GROHE is aiming to increase awareness of water consumption and conservation possibilities across the region.

برنامج "تحويل الماء إلى غذاء" في مصر
شركة "جروهي" وبنك الطعام المصري يطرحان
مشروع زراعة الأسطح لإنهاء الجوع في مصر

القاهرة، مصر،في 5 يونيو 2016: بمناسبة حلول شهر رمضان الكريم، تعاونت الشركة الألمانية الرائدة عالمياً في قطاع التجهيزات الصحّية "جروهي" (GROHE) مع بنك الطعام المصري بهدف مكافحة الجوع في مصر، عن طريق  توزيع وجبات الغذاء وبناء نماذج زراعية على الأسطح لأكثر من ألف عائلة.

وتندرج هذه المبادرة ضمن  برنامج "جروهي"(GROHE)  للمحافظة على المياه في العالم. كما تشكّل هذه المبادرة استكمالاً لمشروع "المسجد الأخضر" الذي أطلقته "جروهي" في مصر في العام 2014. وبموجب هذه المبادرة، قامت الشركة بإستبدال عدد من الصنابير في مسجد عمرو بن العاص مما ساهم في توفير ما يقارب 5000 لتر من الماء تحوّلت هذا العام إلى وجبات غذاء ونماذج زراعية سيتم توزيعها على الأسر المحتاجة خلال شهر رمضان. وبالتالي سيكون الماء قد تحوّل إلى غذاء بكلّ ما للكلمة من معنى.

وحول الموضوع، قال المدير العام ورئيس شركة "جروهي" (GROHE) في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا سيمون ج شعيا: "نحن في جروهي نأخذ الاستدامة على محمل الجد وبرنامج "جروهي" للمحافظة على المياه لم يعزّز التوعية حول وجوب الحفاظ عن المياه فحسب بل مكّننا من تمويل مصادر مستدامة للغذاء لأسر التي في أمسّ الحاجة لتحسين مستوى معيشتها. ويوم بدأنا بالبحث عن شريك لمساعدتنا في مهمتنا في مصر، لم نفكر في أي مؤسسة غير بنك الطعام المصري."

تجدر الإشارة أن الشراكة بين "جروهي"(GROHE) وبنك الطعام المصري لم تقتصر على توزيع الوجبات الغذائية فحسب، بل توسّعت لبناء وحدات زراعة للأسطح، وهي طريقة مستحدثة ومستدامة للزراعة توفّر كمية كبيرة من المياه قد يصل حصادها إلى 660 نبتة في الوحدة مما يضيف 14,400  جنيه مصري إلى دخل الأسرة السنوي.

من جهته، قال الدكتور معز الشهدي، الرئيس التنفيذي والمؤسس لبنك الطعام المصري: "يتشرف بنك الطعام المصري بالتعاون مع "جروهي" لتخفيف وطأة الجوع على الأسر خلال شهر رمضان المبارك وتعزيز المجتمعات المحلية"، مضيفاً: " سيمد مشروع زراعة الأسطح الأسر المحتاجة بمصدر دائم من الخضروات والفواكه ودخل شهري للمساعدة في تلبية احتياجات حياتهم اليومية."
لطالما دأبت شركة "جروهي" على دعم المجتمعات المحلّية، وكجزء من حملة برنامج (Watercare) للمحافظة على المياه في العالم تحت عنوان "كلّما وفّرت، كلّما استمتعت، تسعى الشركة إلى توعية الرأي العام حول كيفية استهلاك المياه وكيفية الحفاظ عليها في مختلف أنحاء المنطقة.


No comments:

Post a Comment

=