Monday, 13 June 2016

Samsung’s Smart TVs Exclusively Deliver STARZ Play Arabia’s Video on Demand Service



For the first time in the region, Arabic 4K content will be available exclusively to Samsung customers watching STARZ Play’s Video on Demand Service

Cairo, Egypt -  June 02, 2016: Samsung Electronics Co., Ltd. MENA today announced a partnership with STARZ Play Arabia, the on-demand video streaming service available in 17 countries across the MENA region, to bring the latest 4K content to its customers with a free trial period. . In addition to a wide range of blockbuster Hollywood movies and the latest English and Arabic TV series, the partnership will deliver 4K content in Arabic directly on Samsung Smart TVs for the first time in the region.
Following the agreement, select Samsung Smart TV models sold in the Middle East will come bundled with up to six months’ free subscription to STARZ Play. Customers only need to launch the application to receive the STARZ Play voucher on their screens and redeem it. As a result, consumers will be able to immerse themselves in an enriched TV viewing experience on their Samsung Smart TVs, replete with unprecedented 4K resolution, dramatic details, and wider colour expressions – all of which work together to ensure the next level of home entertainment.
Samsung Smart TV customers will have access to more than 4,000 hours of full HD movies and TV series with convenient payment options. The platform features both English and Arabic user interfaces with English, Arabic and French audio options across selected titles. Many TV series will be available at the same time they are released in the US, meaning customers no longer have to wait for popular TV content to arrive in the region. Many leading TV series will have their entire past seasons’ available, allowing customers to binge-watch complete box sets without interruptions or commercial breaks. To the delight of parents, STARZ Play Arabia also features four levels of parental control intended to guarantee that children are watching safe, age-appropriate content.
Danny Bates, CCO and Co-Founder of STARZ Play Arabia, commented: "Our strategic partnership with Samsung confirms our commitment to partnering with leading consumer brands. With smart TVs being one of our viewers’ favorite streaming devices, our collaboration with such an industry leader will bring a seamless experience to our customers. We look forward to working with Samsung in this hyper connected environment, offering consumers the convenience to watch blockbuster movies, series and documentaries at any time on the device of their choice with completely uninterrupted and ad free content.”

According to new research by Samsung on the total time spent using smart TV applications, 88% of respondents dedicate their time to video streaming and audio calling – almost 90 minutes a day. The study also highlighted that the ability to stream video/audio was an important factor in influencing consumer purchasing decisions when it comes to choosing a Smart TV.
“At Samsung, we have long understood the imperative need to offer services that meet consumers’ ever-evolving demands. We know that customers today are interested in consuming content in increasingly efficient and convenient ways. In line with this, our partnership with STARZ Play Arabia is an excellent demonstration of the avenues industry players are taking to deliver quality content that is both easily accessible and relevant. With this in mind, our collaboration with STARZ Play Arabia serves as a powerful testament to our unwavering commitment to delivering the most up-to-date entertainment content services across our range of Smart TVs to the MENA region,” said Mustafa Sadick, Regional Senior Manager TV/AV for Samsung Electronics Middle East & North Africa (MENA).   

Samsung Smart TV customers can stream exclusive movies and TV series from the biggest Hollywood studios such as Disney, Warner Bros., Sony, Paramount, MGM, Showtime and CBS. For kids, STARZ Play Arabia offers content from Disney, DreamWorks, Sony and many more.

تلفزيونات سامسونج الذكية تنفرد بعرض محتوى خدمة مشاهدة الفيديو حسب الطلب المقدمة من "ستارز بلاي أرابيا"
للمرة الأولى وحصرياً في المنطقة سيتوفر محتوى الفيديو العربي بدقة عرض (4K) لعملاء سامسونج المشتركين في خدمة الفيديو حسب الطلب من "ستارز بلاي أرابيا"
القاهرة، مصر 02  يونيو 2016 – أعلنت اليوم شركة سامسونج للإلكترونيات المحدودة (الشرق الأوسط وشمال أفريقيا) عن شراكتها مع "ستارز بلاي أرابيا"، المزود لخدمة الاشتراك في مشاهدة الفيديو حسب الطلب والمتواجدة في 17 دولة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، لتقديم أحدث محتوى (4K) لعملاءها ضمن فترة تجريبية مجانية. وبالإضافة إلى ما ستوفره من محتوى ترفيهي غني يشتمل على مجموعة واسعة من أفلام بوليوود الشهيرة وأحدث المسلسلات التلفزيونية باللغتين الإنجليزية والعربية، ستتيح كذلك تجربة مشاهدة غير مسبوقة على شاشات تلفزيونات سامسونج الذكية بدقة عرض (4K) للمحتوى العربي للمرة الأولى في المنطقة.
وفي أعقاب هذه الاتفاقية، ستأتي طرازات محددة من تلفزيونات سامسونج الذكية التي تباع في الشرق الأوسط مصحوبة بعرض ترويجي عبارة عن اشتراك مجاني يصل إلى ستة أشهر في خدمة مشاهدة الفيديو حسب الطلب من ستارز بلاي أرابيا. وبالتالي، لا يتعين على العملاء سوى تشغيل التطبيق ليتم عرض قسيمة اشتراك ستارز بلاي أرابيا على شاشاتهم للقيام باستردادها. ونتيجة لذلك، سيتمكن المستهلكون من الاستمتاع بتجربة مشاهدة تلفزيونية غنيّة على تلفزيونات سامسونج الذكية تتميز بدقة عرض (K4) غير المسبوقة وتفاصيل بمنتهى الوضوح وألوان أكثر تالقاً وجاذبية، وجميعها عناصر تلتقي معاً لضمان منح بعد جديد لمفهوم الجيل المقبل من الترفيه المنزلي.
وسيحظى المستهلكون من مقتني تلفزيونات سامسونج الذكية بميزة مشاهدة ما يحلو لهم من المحتوى الترفيهي الواسع الذي يضم أكثر من 4000 ساعة من الأفلام والمسلسلات التلفزيونية بدقة عرض (HD) وفق خيارات دفع ملائمة ومريحة. وهذه المنصة مزودة بواجهة مستخدم باللغتين العربية والإنجليزية مع خيارات صوتية باللغة الإنجليزية والعربية والفرنسية متاحة لمواد عرض إعلامية مختارة. كما ستكون العديد من المسلسلات التلفزيونية متوفرة فور طرحها في الولايات المتحدة، وهذا يعني أن العملاء لم يعودوا بحاجة لانتظار وصول المحتوى التلفزيوني الشهير إلى المنطقة. ومن جملة المزايا الأخرى أن كامل حلقات المسلسلات التلفزيونية الشهيرة التي أذيعت سابقاً ستكون متوفرة للمشاهدة أيضاً، مما يسمح للعملاء الاستمتاع بمتابعة المادة الترفيهية بالكامل دون انقطاع أو فواصل إعلانية. ولإضفاء مزيد من الشعور بالرضا وراحة البال للآباء، تم تجهيز خدمة ستارز بلاي أرابيا بأربعة مستويات من الرقابة الأبوية لضمان مشاهدة المحتوى الآمن من قبل الأطفال وبما يتناسب مع سنهم.
من جانبه، تحدث داني بيتس، رئيس الشؤون التجارية والمؤسس المشارك لستارز بلاي أرابيا قائلاً، "إن شراكتنا الاستراتيجية مع شركة سامسونج تؤكد التزامنا بالتعاون المستمر مع الشركات الرائدة في مجال الخدمات الاستهلاكية. وباعتبار أن أجهزة التلفزيون الذكية تعتبر من ضمن أجهزة عرض المحتوى الترفيهي الأكثر تفضيلاً لدى المشاهدين، فإن تعاوننا مع هذه الشركة البارزة في القطاع سيمكننا من تقديم تجربة مشاهدة استثنائية وغير مسبوقة إلى عملائنا. نتطلع إلى العمل عن كثب مع شركة سامسونج في هذه البيئة القائمة على الاتصال، بما يتيح لعملائنا فرصة الاستمتاع بمشاهدة محتوى ترفيهي مستمر وخال من الإعلانات التجارية والذي يتنوع ما بين الأفلام السينمائية والمسلسلات والبرامج الوثائقية في أي وقت على الجهاز الذي يختارونه."
وفقا لاستطلاع جديد أجرته شركة سامسونج حول إجمالي الوقت المستغرق على استخدام تطبيقات التلفزيون الذكية، أفاد 88% من المستطلعين بأنهم يخصصون وقتهم لمشاهدة تدفقات الفيديو ومكالمات الفيديو بما يقارب 90 دقيقة يومياً. وأبرز الاستطلاع أيضا بأن الاهتمام بمشاهدة تدفقات محتوى الفيديو والمحتوى الصوتي كان عاملاً مهماً في التأثير على قرارات الشراء التي يتخذها المستهلكون عندما يتعلق الأمر باختيار التلفزيون الذكي.
وقال مصطفى صادق، مدير إقليمي أول للأجهزة المرئية/السمعية في شركة سامسونج للإلكترونيات المحدودة (الشرق الأوسط وشمال أفريقيا): "نحن في سامسونج ندرك تماماً الحاجة لتقديم خدمات تلبي متطلبات العملاء دائمة التغير. ونعلم أيضاً بأن العملاء اليوم يهتمون أكثر باستهلاك المحتوى الترفيهي بكفاءة أكبر وطرق مريحة. وتماشياً مع هذه الاتجاهات، تأتي شراكتنا مع ستارز بلاي أرابيا كمؤشر واضح على النهج الذي يتبعه اللاعبون البارزون في هذا القطاع  لتقديم محتوى ترفيهي عالي الجودة من حيث سهولة الوصول إليه وارتباطه بميول المشاهدين. انطلاقاً من ذلك، فإن شراكتنا مع ستارز بلاي أرابيا هي أكبر دليل على التزامنا اللامحدود بتوفير خدمات مشاهدة المحتوى الترفيهي الأكثر تطوراً وحداثة على مجموعة من شاشات تلفزيوناتنا الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا."
بإمكان المستهلكين الذين يقتنون تلفزيونات سامسونج الذكية مشاهدة أفلام ومسلسلات تلفزيونية حصرية من إنتاج أضخم استديوهات بوليوود، مثل ديزني، ورنر بروز، سوني، باراماونت، ام جي ام، شوتايم وسي بي اس. كما توفر ستارز بلاي أرابيا للأطفال محتوى ترفيهي من ديزني ودريم وركس وسوني وغيرها.

No comments:

Post a Comment

=