Monday, 13 June 2016

Intertek Lab in Shanghai Approved to Carry out SASO Motor Energy Efficiency Testing

Intertek, a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide, announces that its laboratory in Shanghai China has been approved by Saudi Arabian Standards Organization (SASO) to conduct energy efficiency testing for cage-induction motors exported to Saudi Arabia. The lab serves as a bridge between China made motors and SASO certification, facilitating Chinese motors access to the Saudi Arabian market.
In 2013, Saudi Arabian Standards Organization (SASO) and Saudi Energy Efficiency Centre (SEEC) introduced energy efficiency standard SASO IEC 60034-30 for cage-induction motors rated single-speed, three-phase, 50/60 Hz, up to 1000V rated voltage and 0.75kW to 375kW rated power, which defines requirement for the lowest energy efficiency grade MEPS. The standard specifies that energy efficiency grade of three phase cage-induction motors produced or imported into Saudi Arabia shall be no lower than IE2 on and after July 1, 2015, and no lower than IE3 on and after Jan 1, 2017. Starting from the dates of enforcement, motors which do not meet the related energy efficiency grades are not allowed to be sold in Saudi Arabia. Only testing reports issued by SASO approved laboratories are accepted by Saudi Arabia. Intertek Shanghai is one of the only two SASO approved laboratories in China, can provide fast and efficient localized testing service, and help Chinese motor companies to avoid complicated procedure and high cost of sending testing samples to remote places, and speed up the process of entering Saudi Arabia market.

Intertek is dedicated to providing superior services for electrical and electronic industry. With its motor testing laboratory accredited by International Electrotechnical Commission (IECEE), the U.S. Occupational Safety and Health Agency (OSHA), China National Accreditation Service for Conformity Assessment (CNAS) and SASO, Intertek offers a wide range of safety regulations and energy efficiency testing and certification services for motors including CE/GS/ETL etc. Totally customer oriented, Intertek will continue to provide one-stop localized total quality assurance solution for Chinese motor industry.

الهيئة السعودية للمواصفات والمقاييس والجودة تعتمد مختبر "إنترتك" في شانغهاي لإجراء اختبارات كفاءة طاقة المحركات
أعلنت شركة "إنترتك"، وهي موفر رائد لحلول ضمان الجودة المتكاملة إلى مختلف القطاعات حول العالم، أن مختبرها في مدينة شانغاهاي الصينية قد اعتمد من قِبل الهيئة السعودية للمواصفات والمقاييس والجودة (SASO) لإجراء اختبارات كفاءة الطاقة على محركات الحث القفصية الشكل والمصدَّرة إلى المملكة العربية السعودية. ويشكل المختبر همزة وصل لاعتماد المحركات المُصنّعة في الصين من قبل الهيئة السعودية للمواصفات حيث يساعد في تسهيل دخول المحركات الصينية إلى السوق السعودي.
في عام 2013، أطلقت كل من الهيئة السعودية للمواصفات والمقاييس والجودة (SASO) والمركز السعودي لكفاءة الطاقة (SEEC) معيار SASO IEC 60034-30 لكفاءة الطاقة والمخصص المحركات ذات قفص السحب المصنفة بسرعة أحادية وثلاثة أطوار و60/50 هرتز وحتى 1000 فولت وقوة تتراوح ما بين 0.75 كيلواط و375 كيلواط ليحدّد المعيار متطلبات أقل مستوى من كفاءة الطاقة لفئة MEPS. ويبين المعيار أن مستوى كفاءة الطاقة في المحركات ذات قفص السحب التي يتم إنتاجها في المملكة العربية السعودية أو تصديرها إلى المملكة يجب ألا تكون أقل من IE2 بدءاً من 1 يوليو 2015 كما يجب ألا تقل عن IE3 بدءاً من 1 يناير 2017. وابتداء من تواريخ تطبيق هذا المعيار، فإن المحركات التي لا تفي بمستويات كفاءة الطاقة ذات الصلة لن يسمح ببيعها في السوق السعودي. ولا تقبل المملكة العربية السعودية سوى التقارير الصادرة عن المختبرات المعتمدة من قبل الهيئة السعودية للمواصفات والمقاييس والجودة حيث يعد مختبر "إنترتك" في شنغهاي واحد من بين مختبرين اثنين فقط معتمدين من SASO في الصين وهو يستطيع أن يقدم خدمات اختبار محلية سريعة وفعالة ويساعد شركات المحركات الصينية على تفادي الإجراءات المعقدة والتكاليف المرتفعة المترتبة على إرسال عينات الاختبار إلى مواقع نائية كما يمكن لمختبر "إنترتك" أن يُسرَع عملية دخول المحركات إلى السوق السعودي.

تلتزم "إنترتك" بتوفير خدمات ممتازة لقطاع الكهرباء والقطاع الإلكتروني. ولأن مختبرها لاختبار المحركات معتمد من اللجنة الكهربائية التقنية العالمية (IECEE) ومن الوكالة الإميركية للسلامة والصحة المهنية (OSHA) ومن خدمة الاعتماد الوطنية الصينية لتقييم المطابقة (CNAS) ومن الهيئة السعودية للمواصفات والمقاييس والجودة (SASO)، فإن "إنترتك" تقدم مجموعة واسعة من خدمات اختبار قوانين السلامة وكفاءة الطاقة فضلاً عن خدمات اعتماد المحركات، والتي تشمل CE/GS/ETL، إلى جانب خدمات أخرى. وستواصل "إنترتك"، التي تولي أهمية كبرى لاحتياجات ومتطلبات العملاء، توفير حلول محلية لضمان الجودة المتكاملة من مصدر واحد لقطاع المحركات الصيني.

No comments:

Post a Comment

=