Thursday, 23 June 2016

Dabur International embraces spirit of Ramadan by organising blood donation campaign



June 23, 2016

In line with the spirit of the holy month of Ramadan, Dabur International recently organised a blood donation campaign in collaboration with the Dubai Blood Donation Centre, the UAE’s major blood bank founded in 1986. Over 30 employees participated in the drive that was held with the aim to provide sufficient supply for the country’s blood banks.  

Dabur’s blood donation campaign falls in line with the company’s corporate social responsibility (CSR) programme through which it encourages all its employees to be more responsible community members and actively participate in volunteering and philanthropic activities to make positive impact to the society. Since the shell life of blood is only 42 days, blood donation should be an ongoing process as it can provide assistance to patients, especially in emergency cases such as victim of road and burn accidents; thalassaemia, cancer or open-heart surgery patients; and women with maternity health complications.

"دابر إنترناشيونال" تحتفي بالشهر الفضيل بحملة للتبرّع بالدم


23 يونيو 2016

إحتفاءً بالمعاني السامية والقيم النبيلة التي يحملها شهر رمضان المبارك، قامت شركة "دابر إنترناشيونال" مؤخّراً بتنظيم حملة للتبرّع بالدم والتي شارك فيها ما يزيد على 30 من موظّفي الشركة. وجاء تنظيم هذه المبادرة الإنسانية بالتعاون مع "مركز دبي للتبرّع الدم"، بنك الدم الأساسي في دولة الإمارات، وذلك في خطوة مشتركة للمساهمة في دعم المخزون من وحدات الدم في الدولة.

وتندرج هذه الحملة في إطار برنامج المسؤولية الإجتماعية الذي تنتهجه "دابر إنترناشيونال" كجزء من التزامها المطرد بتحفيز روح المسؤولية بين أوساط كوادرها البشرية وتشجيعهم على المشاركة الفعّالة في الأعمال الإنسانية والخيرية لإحداث تغيير إيجابي في المجتمع.

ويُذكر أن مدّة صلاحية تخزين وحدات الدم لا تتعدى الـ 42 يوماً، الأمر الذي يعزّز أهمية التبرّع بالدم بصورة دورية لضمان توفير الإمدادات الكافية من الدم للمرضى وخاصةً في الحالات الطارئة كحوادث السير والحروق ومرضى الثلاسيميا والسرطان وعمليات القلب المفتوح وكذلك النساء اللواتي يعانين من مضاعفات الحمل.

No comments:

Post a Comment

=