Tuesday, 21 June 2016

American Hospital Dubai’s Advanced Rehabilitation Unit treats first patient


UAE, June 21, 2016 - The American Hospital Dubai’s new Advanced Rehabilitation Unit has treated its first patient – a UAE resident involved in a serious road accident who was admitted in a life threatening condition with multiple trauma injuries and requiring a multidisciplinary team to stabilize, treat and then manage rehabilitation. The accident took place in January 2016 and the patient is now mobile, self-sufficient and has returned home and to work, as he regains his previous quality of life. The new unit was formally inaugurated recently.

The patient, an Egyptian citizen residing in Sharjah, UAE since 1990, was hit by a motorbike and suffered multiple injuries, including fractures to an arm and leg, broken ribs and damage to internal organs including heart and lungs. Following emergency admission to the American Hospital Dubai, the patient underwent seven operations and spent 33 days in the Intensive Care Unit (ICU) in a medically induced coma. After successful initial treatment, he was then transferred to the Advanced Rehabilitation Unit for rehabilitation. He received specialist rehabilitation nursing care, physiotherapy, occupational therapy and speech/language therapy, as part of his treatment at the hospital.

Staff from the unit also advised patient and family on a home program, to enable the patient (who is also diabetic) to live a normal life. He is now 100% independent.  

The patient commented: “My family and I are very thankful for the very high level of care at the hospital, where the rehabilitation team took care to explain to the family in detail the rehabilitation process so we could make fast improvements to my condition.


The American Hospital Dubai opened its Advanced Rehabilitation Unit at its Dubai campus, to provide specialty care for patients requiring inpatient treatment for serious conditions such as multiple trauma, stroke or spinal cord injuries. The unit combines high-tech and high-touch to optimize the expertize of a multidisciplinary team. The holistic approach ensures care for the patient and their loved ones to help patients through their recovery and return to the highest possible quality of life and work.   


The new Advanced Rehabilitation Unit is a dedicated facility with 22 private rooms and a multidisciplinary team of more than 20 staff, providing patient-centric therapy and comprehensive patient care under one roof.

Dr. Nazakat Hussain, Clinical Director of Rehabilitation Medicine at the American Hospital Dubai, commented: “The team is very pleased with Osama’s progress and is working to support his return to a normal life at home and work, with the help of his family. His very serious condition was a demanding test of our team’s multidisciplinary capabilities. Rehabilitation is a long-term commitment and our team aims to get the patient back into the family home and community, working with family members and other care providers, to help them adapt and support the patient.”

وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة في المستشفى الأمريكي دبي تسجل نجاحاً في علاج أول مرضاها

الإمارات، 21  يونيو 2016 - قدمت وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة في المستشفى الأمريكي دبي خدماتها لأول مرضاها، وهو أحد المقيمين في دولة الإمارات العربية المتحدة وكان قد تعرض لحادث سير خطير وتم إدخاله إلى المستشفى بحالة حرجة مصاباً بعدة إصابات شديدة، وقد تتطلب علاجه فريقاً من الأطباء متعددي الاختصاصات حتى استقرار وضعه وعلاجه وإدارة خطة إعادة تأهيله. وبعد الحادث الذي وقع في يناير من هذا العام، استعاد المريض قدرته على الحركة والتنقل والاعتماد على نفسه، وتمكن من العودة إلى منزله ومباشرة عمله من جديد. الجدير بالذكر أن الوحدة الجديدة تم افتتاحها رسمياً مؤخراً.

وكان المريض قد تعرض لحادث دهس من قبل دراجة نارية نتج عنها إصابات متعددة من بينها كسور في ذراعه وساقه، وكسور في الضلوع وإصابة لأعضائه الداخلية كالقلب والرئتين. وبعد إدخاله إلى قسم الطوارئ في المستشفى الأمريكي دبي، خضع المريض لسبع عمليات جراحية وقضى 33 يوماً في وحدة العناية المركزة في حالة غيبوبة اصطناعية. وبعد نجاح مرحلة العلاج الأولي، تم نقل المريض إلى وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة كجزء من برنامج علاجه بالمستشفى وفيها تلقى رعاية تمريضية خاصة لإعادة التأهيل وجلسات العلاج الطبيعي والعلاج الوظيفي، بالإضافة إلى جلسات علاج النطق واللغة.

كما قدم طاقم العمل في الوحدة للمريض وعائلته النصح والمشورة حول برنامج منزلي يساعد المريض، الذي يعاني من السكري أيضاً، على مواصلة حياته بشكل طبيعي. ويذكر أن المريض يعتمد على نفسه بشكل تام حالياً.

وقال المريض: "نتقدم أنا وعائلتي بجزيل الشكر والامتنان على مستوى الرعاية الفائق الذي تلقيته في المستشفى، فقد حرص فريق عمل وحدة إعادة التأهيل على شرح عملية إعادة التأهيل بتفاصيلها لعائلتي، مما أتاح لنا تحقيق تقدم سريع وملحوظ في حالتي".

ويذكر أن المستشفى الأمريكي دبي كان قد افتتح وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة في مقره بدبي، بهدف توفير الرعاية المتخصصة للمرضى الذي يحتاجون إلى العلاج في المستشفى جراء أمراض وحالات خطيرة مثل الإصابات المتعددة والسكتة القلبية وإصابات الحبل الشوكي. وتوفر الوحدة مزيجاً متوازناً بين التكنولوجيا المتطورة والرعاية الطبية المتميزة لتحقيق الاستفادة المثلى من خبرات فريق العمل الطبي متعدد الاختصاصات. ويضمن هذا النهج المتكامل توفير الرعاية اللازمة للمرضى وعائلاتهم، ومساعدتهم خلال فترة التعافي ليتمكنوا من العودة لممارسة حياتهم وأعمالهم بأفضل شكل ممكن.

تضم وحدة خدمات إعادة التأهيل المتقدمة 22 غرفة خاصة، وتوفر للمرضى خدمات العلاج والرعاية الشاملة في مكان واحد على يد الفريق الطبي الذي يضم أكثر من 20 فرداً من اختصاصات متعددة.

وفي هذا الصدد قال د. نزكات حسين، مدير عيادة إعادة التأهيل في المستشفى الأمريكي دبي: "فريق العمل سعيد جداً بالتقدم الذي أحرزه المريض، ونعمل معاً لدعمه خلال مرحلة التعافي والعودة لممارسة حياته بشكل طبيعي في البيت والعمل بمساعدة عائلته. كانت حالة أسامة الخطيرة تحدياً كبيراً لقدرات وإمكانيات فريق العمل متعدد الاختصاصات، خدمات إعادة التأهيل هي التزام طويل الأمد، ويسعى طاقم العمل في الوحدة إلى مساعدة المريض على العودة إلى حياته ومجتمعه من خلال التعاون مع عائلته ومزودي الرعاية ومساعدتهم على التكيّف مع حالة المريض وتقديم الدعم له".

No comments:

Post a Comment

=