Monday, 30 May 2016


Regarded as the epitome of refinement and hospitality, the properties provide an entirely personal experience in paradise
Shangri-La’s Le Touessrok Resort & Spa has unveiled its three redesigned Beach Villas – Hibiscus, Flamboyant and Bougainvillier – following the iconic hotel’s much anticipated reopening in November 2015. These legendary properties have previously played host to celebrities and royalty, and are considered the most exclusive beach addresses in Mauritius. Incomparable privacy and personalised service are key to the distinction of the Beach Villas, blending refined luxury and outstanding access to the crystalline waters of the Indian Ocean with the heartfelt hospitality of a private residence.
The extraordinary Beach Villa experience begins from the moment guests disembark their aircraft and are whisked through a private gate to the elite airport arrivals lounge. Invited to unwind amidst exclusive lounge amenities, whilst their hosts complete fast-track airport protocols and baggage reclaim, Beach Villa guests will then be transferred via limousine from tarmac to residence, where their Villa Team and chilled Champagne await.
Each villa comes replete with a skilled team of staff, available for their guests around the clock; a Villa Manager, overseeing guest wellbeing and villa operations, a Private Chef, preparing any meal to order in the on-site kitchen, and four multi-skilled butlers taking care of any detail or request. The Beach Villas are serviced independently from the wider hotel, as private residences with separate operations teams who work to deliver Shangri-La’s renowned Hospitality from the Heart ethos in the most customised way possible. Be it a Dine by Design experience on the villa’s private beach, a Sense of Place massage overlooking the ocean, or commissioning a customised artwork by the resort Artist in Residence, guests’ imagination can be made a reality.  
Spanning an impressive 423sqm, each villa offers three spacious bedrooms, an immaculate infinity pool, and the seclusion of private beach access. Offsetting Le Touessrok’s signature Mediterranean-style architecture, the muted and subtle tones of the villas' interiors complement the immense, breath-taking ocean views. The architectural layout means the flow between outdoor and indoor living is seamless, with large verandas linking the interiors to their magnificent Indian Ocean backdrop.
Shangri-La pays homage to its long-standing involvement in local culture, through the use of the finest local craftsmanship. A number of bespoke locally produced pieces feature in the interiors including ceramic wall-hangings by Mauritian artist Sharon Thompson, black and white super-graphic photography by Studio Christian Bossu-Picat, locally refashioned Turkish carpets and exquisite Mauritian lava stone sculptures surrounding the private pools.
Ideal for families, celebrities and groups of friends wishing to revel in paradise, the Shangri-La Beach Villas are designed for guests to experience incomparable luxury, in the convenience of their own private estate.
Guests of the Beach Villas also receive a number of benefits and privileges. Each day they can expect a refilled open bar, deluxe canapés for aperitif, colourful fruits to be refreshed, glass jars brimming with tasty nuts, cookies and dried fruits, special turndown amenities and complimentary laundry service. A number of gifts help make the stay even more comfortable and memorable, such as bathrobes personalised with embroidered initials, Shangri-La’s Le Touessrok signature polo shirt, pareo, beach bag and sandals, and a special farewell gift that can be tailor-made to suit guests’ passions. Bicycles, kayaks and club cart are available to help guests explore the stunning surroundings.
Guests can also enjoy full access to the wider hotel; the recently remodelled Shangri-La’s Le Touessrok Resort & Spa. Located on the East coast of Mauritius, in one of the island’s most breath-taking bays, the resort offers infinity views across the turquoise waters of the Indian Ocean. The hotel boasts two swimming pools, an 18-hole par 72 championship golf course, a kids’ club and CHI, The Spa focusing on Ayurvedic, indigenous and holistic wellness. The resort also features Ilôt Mangénie; the private island reserved exclusively for guests to unwind amidst untouched natural surroundings, and six trendy restaurants and bars with cutting-edge dining concepts, vibrant atmospheres and artistic collaborations, pushing the boundaries of anything that has been offered on Mauritius before.
Starting from EUR 5,596 per night, the Beach Villa Mauritius offer at Shangri-La’s Le Touessrok includes the above mentioned benefits and amenities as well as:
-          Daily sumptuous breakfast for six persons in the Beach Villa, at Le Bazaar restaurant or at Le Republik Beach Club & Grill
-          Daily lunch and dinner for six persons at the resort’s elegant and trendy restaurants.
Price subject to 15% taxes

منتجع وسبا شانغريلا لو تويسروك يكشف النقاب عن فلله الشاطئية العنوان الأكثر تميزًا في موريشيوس

احصل على تجربتك الشخصية في نعيم يجسد أعلى درجات الفخامة والضيافة
كشف منتجع وسبا شانغريلا لو تويسروك النقاب عن فلله الشاطئية الثلاثة: هايبسكوس، فلامبوينت، وبوغينفيلير، وذلك بعد أن انتهى المنتجع من أعمال التجديد لافتتاح الفندق الشهير الذي طال انتظاره في نوفمبر عام 2015. هذا ويعتبر المكان من أكثر الوجهات المفضلة لدى النخبة فلطالما وطأ أرض شواطئه العديد من المشاهير وأفراد العائلات الحاكمة في العالم، الأمر الذي جعل هذه الفلل الشاطئية الأكثر عراقة في موريشيوس. إنّ الخصوصية التي لا تضاهى والخدمات الشخصية التي يمكن الحصول عليها هنا، تجعل من هذه الفلل الشاطئية عنوانًا للتميز، حيث يستطيع الضيوف الانغماس في واحة من الفخامة والوصول إلى مياه المحيط الهندي البلورية بينما يستمتعون بدفء الضيافة الأصيلة.
تبدأ هذه التجربة الاستثنائية من لحظة نزول الضيوف من الطائرة، حيث يتم نقلهم عبر بوابة خاصة تقودهم إلى لاونج النخبة في المطار، ليمكنهم الاسترخاء وسط مرافق الصالة الحصرية، بينما يقوم المضيف باستكمال اجراءات المطار للضيوف باستخدام المسار السريع واستلام أمتعتهم، ثم يتم نقلهم في سيارة ليموزين من مدرج المطار الى مقر إقامتهم في الفيلا الشاطئية، حيث ينتظرهم فريق خدمة الفيلا الخاص مع المشروبات الترحيبية.
ولضمان تجربة لا تنسى، يوجد هناك فريق محترف ومتكامل مخصص لخدمة كل فيلا شاطئية، حيث يضع الفريق خدماته تحت رهن إشارة الضيوف على مدار الساعة، ويتكون الفريق من: مدير الفيلا، الذي يتولى مهمة الإشراف على رفاهية الضيوف وعمليات الفيلا، والطاهي الخاص، الشخص المسؤول عن إعداد كل الوجبات التي يطلبها الضيوف من خلال استخدام المطبخ الموجود في الفيلا، وأربعة خدم شخصيين يمتلكون مهارات متعددة للاهتمام بأي تفاصيل أو طلبات قد يرغب بها الضيوف. جميع الفلل الشاطئية مخدومة بشكل مستقل عن الفندق، حيث تعتبر مساكن خاصة مع فرق عمليات منفصلة يجسدون شعار ضيافة شانغريلا الشهيرة "الضيافة من القلب" المصممة لكل ضيف بشكل شخصي. وسواء رغب الضيف بتجربة "داين باي ديزاين" لتناول الطعام على شاطئ الفيلا الخاص، والحصول على علاجات "تجربة المكان" بينما يتمتع بإطلالة على المحيط، أو تكليف الفنان المقيم في المنتجع لتنفيذ أعمال فنية ، فسنجعل لهم الحلم حقيقة.
تمتد كل فيلا على مساحة 423 متر مربع وتتكون من ثلاث غرف نوم واسعة، وحمام سباحة إنفينيتي، وشاطئ خاص معزول. تتغانم الهندسة المعمارية لمنتجع لو تويسروك بما تحمله من تفاصيل على طراز  منطقة البحر الأبيض المتوسط ، مع اللمسات الهادئة للتصاميم الداخلية للفلل ليتعانق مع الصور المدهشة لإطلالة المحيط. كما حرص التخطيط المعماري للفلل على ضمان تدفق سلس بين البيئة الخارجية والتصاميم الداخلية من خلال تصميم شرفات واسعة تشكل حلقة وصل بين التصاميم الداخلية مع خلفية المحيط الهندي.
وتحيي شانغريلا مساهمتها طويلة الأمد في الثقافة المحلية من خلال استخدام أفضل الحرفيين المحليين. حيث يمكن أن تجد عدد من المنتجات المحلية المستخدمة في التصاميم الداخلية، بما في ذلكتحف السيراميك الموجودة على الحائط المصنوعة من قبل الفنان الموريشيوسي، شارون طومسون، والصور المذهلة باللونين لأبيض والأسود المصممة من قبل ستوديو كريستيان بوسو-بيكات، بالإضافة إلى السجاد التركي المعاد تشكيله محليًا، والمنحوتات الرائعة  من الحمم الحجرية المحيطة بحمامات السباحة الخاصة .
وجاء تصميم فلل الشاطئ لتناسب العائلات والمشاهير ومجموعات الأصدقاء الذين يرغبون في قضاء وقت في قطعة من الجنة، حيث يستطيع الضيوف الانغماس في جو من الفخامة  في مساحة حصرية تمنحهم الخصوصية والراحة،
ويستطيع نزلاء الفلل الشاطئية الاستفادة من العديد من المزايا والامتيازات، حيث يمكنهم الاستمتاع بالبار المفتوح يوميًا، وتناول المقبلات الفاخرة الفاتحة للشهية، والفواكه الطازجة ذات الألوان الزاهية، والحصول على وعاء زجاجي يحتوي على كمية وافرة من المكسرات اللذيذة والكعك والفواكه المجففة. كما تحتوي الفلل على العديد من وسائل الراحة وخدمات تحضير الأسرة للنوم وغسيل الملابس المجانية. ولمنح الضيوف إقامة لا تنسى وأكثر راحة ، سوف ينعم الضيوف ببعض الهدايا التي ستحفر هذه التجربة في أذهانهم، مثل: ثوب حمام مع الاحرف الاولى للضيف مطرزة عليه، قميص بولو مميز من شانغريلا لو تويسروك، تنورة شاطئية، حقيبة الشاطئ، وصندل، مع هدية وداع خاصة يمكن أن تكون مصممة خصيصًا لتناسب رغبات الضيوف. تتوفر تشكيلة من الدراجات، والزوارق وعربات النادي لمساعدة الضيوف على استكشاف البيئة المحيطة المذهلة.
ويستطيع الضيوف الاستمتاع باستخدام كامل مرافق منتجع وسبا شانغريلا لو تويسروك؛ الذي تمت إعادة تشكيله وتصميمه مؤخرًا. يقع المنتجع على الساحل الشرقي لموريشيوس، في واحدة من أكثر الخلجان الخلابة في  الجزيرة، حيث يطل المنتجع على مناظر لا نهاية عبر المياه المتلألة للمحيط الهندي ذات اللون الفيروزي. ويضم الفندق حمامي سباحة ، وملعب جولف عالمي يتكون من 18 حفرة و 72 بار ، ونادي للأطفال ، وتشي ذا سبا  الذي يركز على تقديم  علاجات الايورفيدا الأصلية والشمولية للعافية. ويضم المنتجع " Ilôt Mangénie" وهي جزيرة خاصة حصرية للضيوف ليمكنهم الاسترخاء وسط محيط من الطبيعة البكر، وستة مطاعم وبارات عصرية تقدم مفاهيم عصرية لتجارب تناول الطعام في أجواء نابضة بالحياة والفن لترفع من سقف كل ما قدمته موريشيوس من قبل.
يبدأ السعر من 5,596  يورو لستة أشخاص في واحدة من الفلل الشاطئية الحصرية.
للمزيد من المعلومات أو للحجز، يرجى زيارة الرابط: أو الاتصال بنا على الهاتف: +230 402 7400  أو التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني:
السعر خاضع لضريبة 15%
تمتلك وتدير مجموعة شانغريلا للفنادق والمنتجعات، والتي تعتبر من شركات الفنادق الرائدة الأولى على مستوى العالم والتي مقرها في هونج كونج، أكثر من 95 فندق يحملون العلامة التجارية شانغريلا، لتوفر بذلك ما مجموعه أكثر من 39000 غرفة في فنادقها الفاخرة من فئة الخمس نجوم حيث تنتشر فروعها في استراليا، كندا، البر الرئيسي الصيني، فيجي،  فرنسا، هونج كونج، الهند، إندونيسيا، اليابان، ماليزيا، المالديف، موريشيوس، منغوليا، ميانمار، الفلبين، قطر، سنغافورة، سلطنة عمان، تايوان، تايلاند، تركيا، دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة المتحدة. كما تمتلك المجوعة طموحاً توسعياً يدفعها نحو التطوير المستمر مع وجود العديد من المشاريع التوسعية المستقبلية في البر الرئيسي الصيني، كمبوديا، هونج كونج، الهند، ماليزيا، ميانمار، المملكة العربية السعودية، وسريلانكا. للمزيد من المعلومات والحجز، الرجاء الاتصال بوكالة سفر معتمدة أو التفضل بزيارة موقعنا الإلكتروني على الرابط التالي: 

No comments:

Post a Comment