Monday, 9 May 2016

SEIKO design Guru honoured by Japan’s top honour

 


Leading Seiko watch designer, Nobuhiro Kosugi has been honoured for his outstanding achievements by the Government of Japan, who presented him with the ‘Medal with a Yellow Ribbon’. The Japanese Government gives this award to individuals who, through their diligence and perseverance in their professional activities, become public role models.
 
Kosugi who has been involved in watch design and development for about four decades has a long list of career achievements. He was instrumental in designing the three Seiko watches that were awarded by Good Design Award, and was also in charge of designing the Grand Seiko SBGJ005, which won the “Petite Aiguille” prize at the 2014 Grand Prix d’Horlogerie de Genève.
 
Kosugi is renowned for designing luxury watches which are imbued with the distinctive style that evokes the Japanese sense of beauty. These design marvels are made together with Seiko’s master craftsmen Satoshi Hiraga, Kiyoshi Terui, and other outstanding Japanese craftsmen such as the Urushi lacquer and enamel artists.


A recent example of Kosugi’s unique design capability is the innovative Fugaku Tourbillon Limited Edition, which showcases the seamless integration of the tourbillon, metal engraving, and lacquer work. This unique timepiece is a splendid symbol of Kosugi’s immense talent and design capabilities.



جائزة أفضل مصمم للساعات المبتكرة من نصيب سيكو اليابانية
أعلنت سيكو للساعات اليابانية، عن سعادتها بفوز المصمم البارز نوبوهيرو كوسوجي بجائزة أفضل مصمم وتكريمه على إنجازاته المميزة  وذلك من حكومة اليابان التي أهدته "ميدالية بشريط أصفر". تمنح الحكومة اليابانية هذه الجائزة لكل من أصبح شخصية عامة أو قدوة بفضل اجتهادهم ومثابرتهم في مجالهم المهني.
ويعمل كوسوجي في مجال تصميم وتطوير الساعات منذ ما يقرب من أربعة عقود ويتمتع بقائمة طويلة من الإنجازات المهنية. كان له دور فاعل في تصميم ساعات سيكو الثلاثة التي حصلت على جائزة التصميم الجيد كما كان مسؤولا عن تصميم "جراند سيكو SBGJ005" التي فازت بجائزة " بتيت إيجوي- Petite Aiguille " ضمن الجائزة الكبرى للساعات الراقية في جنيف 2014.
يشتهر كوسوجي بتصميم الساعات الفاخرة التي تتسم بأسلوب مميز يجسد حس الجمال الياباني. يتم إنجاز روائع التصميم تلك بمساعدة أساتذة الحرفيين في سيكو "ساتوشي هيراجا"، "كيوشي تيروي"، وغيرهم من الحرفيين اليابانيين المتميزين مثل "أوروشي لاكور" وفناني طلاء الميناء.
أحد النماذج الحديثة لقدرات "كوسوجي" الفريدة في التصميم هو إصدار "فوجاكو توربيلون" المحدود الذي يظهر الاندماج السلس للتوربيلون، النقش المعدني وأعمال الورنيش. تعد هذا الساعة الفريدة رمزا رائعا لموهبة "كوسوجي" المطلقة وقدرات الرائعة في التصميم.



No comments:

Post a Comment

=