Monday, 16 May 2016

Milaha, DSV Sign Exclusive Agency Agreement for Logistics Services

Doha, Qatar – Milaha, a Qatar-based marine transport and logistics conglomerate, and DSV, a Denmark-based provider of global transport and logistics, have signed an agreement by virtue of which Milaha will become the exclusive agent for DSV in Qatar. The agreement will significantly expand Milaha’s presence on the global logistics scene and will provide access to +1,000 offices, terminals and warehouse facilities in more than 80 countries.
Commenting on the agreement, Milaha’s President and CEO Mr. Abdulrahman Essa Al-Mannai said: “We are pleased to have the opportunity to partner with DSV, one of the largest 3PLs globally. Milaha will greatly benefit from the wider network access that this agreement gives us and which will allow us to enhance our service offerings to our clients in Qatar and elsewhere. At the same time, DSV will find in Milaha a reliable partner with a significant presence in Qatar and a solid track in quality customer service.”
Mr. Michael Carstensen, DSV Middle East Regional Director and UAE Managing Director, said: “As a customer-focused organization, the cooperation with Milaha will enable us to reach our customers in one of the fastest developing economies in the Middle East. We are looking forward to the synergies that will result from this agreement.”

Milaha has been providing project logistics services, freight forwarding, customs clearance and land transport in Qatar for more than 30 years using a fleet of trucks, trailers, mobile cranes and other equipment. It serves many of the largest industrial companies in Qatar. The company also owns and operates a multi-purpose warehouse in Jebel Ali, UAE, offering its clients customized door-to-door, logistics solutions.

ملاحة وDSV توقعان إتفاقية وكالة حصرية للخدمات اللوجستية 

الدوحة، قطر -- وقعت شركتي "ملاحة"، وهي مجموعة نقل بحري وخدمات لوجستية، وDSV، وهي مزود دانماركي لخدمات النقل واللوجستيات على مستوى العالم، عقد شراكة أصبحت بموجبه شركة "ملاحة" الممثل الحصري لDSV في دولة قطر. وستوسع هذه الإتفاقية حضور "ملاحة" في قطاع اللوجستيات العالمي بحيث سيصبح لدى الشركة حرية الوصول إلى إلى أكثر من ألف مكتب ومحطة ومستودع في أكثر من ٨٠ دولة. 

وتعليقاً على الإتفاقية، قال السيد/عبدالرحمن عيسى المناعي، الرئيس والمدير التنفيذي لمجموعة "ملاحة": "نحن سعداء بهذه الفرصة لنبني شراكة مع واحدة من أكبر شركات اللوجستيات في العالم. وستستفيد ملاحة في هذا الإطار من شبكة خدمات أوسع مما يمكننا من تعزيز الخدمات التي نقدمها لعملائنا في قطر وخارجها. وفي نفس الوقت، سنكون شركاء معتمدين لDSV من خلال تواجدنا القوي في دولة قطر و تاريخنا الطويل في الخدمة المميزة للعملاء."

من جهته قال السيد/ مايكل كارستنسن، المدير الإقليمي لDSV و المدير المسؤول لمكتب الشركة في الامارات: "بصفتنا شركة ترتكز على خدمة العملاء، ستتيح لنا هذه الشراكة مع ملاحة الوصول إلى أحد الاقتصادات الأكثر نمواً في الشرق الأوسط. ونحن نتطلع قدماً للتعاون الوثيق الذي ستترجمه هذه الإتفاقية."

وتقدم ملاحة منذ أكثر من ٣٠ عاماً خدمات اللوجستيات والشحن وتخليص الجمارك والنقل البري في دولة قطر من خلال اسطولها المؤلف من شاحنات وقاطرات ورافعات متحركة ومعدات أخرى. وتقدم الشركة خدمات متنوعة لعدد من أكبر الشركات في قطر. كما تملك الشركة وتشغل مستودعاً متعدد الاستعمالات في منطقة جبل علي في دبي مما يمكنها من تقديم حلول لوجستية متخصصة ومتكاملة لعملائها.  

No comments:

Post a Comment

=